Pregled bibliografske jedinice broj: 634542
Karakteristike i elementi predškolskog PATHS-RASTEM programa
Karakteristike i elementi predškolskog PATHS-RASTEM programa // Knjiga sažetaka 8. međunarodnog znanstvenog skupa Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta / Milković, Marina ; Doležal, Dalibor ; Hržica, Gordana ; Stošić, Jasmina (ur.).
Zagreb: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2012. str. 105-105 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 634542 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Karakteristike i elementi predškolskog PATHS-RASTEM programa
(Characteristics and elements of preschool PATHS- RASTEM program)
Autori
Mihić, Josipa ; Novak, Miranda ; Bašić, Josipa
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Knjiga sažetaka 8. međunarodnog znanstvenog skupa Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta
/ Milković, Marina ; Doležal, Dalibor ; Hržica, Gordana ; Stošić, Jasmina - Zagreb : Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2012, 105-105
ISBN
978-953-6418-71-8
Skup
8. međunarodni znanstveni skup Edukacijsko- rehabilitacijskog fakulteta Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 27.09.2012. - 29.09.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
SOCIJALNO-EMOCIONALNE KOMPETENCIJE; PREVENCIJA; ZNANSTVENO UTEMELJENI PROGRAMI; PREDŠKOLSKI ODGOJ
(SOCIO-EMOTIONAL COMPETENCIES; PREVENTION; SCIENCE-BASED PROGRAMS; PRESCHOOL EDUCATION)
Sažetak
Predškolski PATHS-RASTEM program (Razvijanje Alternativnih STratEgija Mišljenja) je znanstveno- utemeljen univerzalni preventivni program usmjeren na razvijanje socijalno-emocionalnih kompetencija kod djece predškolskog uzrasta. Program je razvijen u Americi 90-tih godina prošlog stoljeća od strane prevencijskih istraživača: Domitrovich, C., Greenberg, M., Kusché, C.A. i Corte R. Program je namijenjen djeci u dobi od 4. do 6. godine života. Predškolski PATHS-RASTEM program dva puta tjedno u trajanju od jednog sata provode za to educirani odgajatelji u prostoru predškolske ustanove. Odgajatelji provode program prateći detaljno opisane lekcije u priručniku za odgajatelje koji se sastoji od 37 lekcija. Sadržaj PATHS-RASTEM lekcija usmjeren je na razvijanje nekoliko osnovnih koncepata koji uključuju: (1) Razumijevanje osjećaja i razvijanje samokontrole, (2) Rješavanje međuljudskih problema, (3) Odnosi među vršnjacima/Prijateljstvo te (4) Razvijanje samopoštovanja kod djece. PATHS-RASTEM lekcije podučavaju djecu emocije polazeći od jednostavnijih prema složenijim emocijama. U podučavanju navedenih koncepata i provedbi predškolskog PATHS-RASTEM programa odgajatelji koriste mnoge didaktičke materijale kao što su lutke, fotografije, kartice i karta osjećaja, slikovnice, pisma za roditelje te radni listići koji služe za generalizaciju naučenih vještina. Predškolski PATHS-RASTEM program nudi odgajateljima i niz aktivnosti koje mogu provoditi s djecom i nakon PATHS-RASTEM sata, a također služe generalizaciji naučenih vještina. Prezentacija će biti usmjerena na opis karakteristika i sadržaja predškolskog PATHS- RASTEM programa u odnosu na socijalno-emocionalne koncepte koje promovira kod djece. Poseban naglasak će biti na opisu elemenata programa, didaktičnih materijala i tehnika osmišljenih u svrhu učinkovitijeg razvijanja socijalno- emocionalnih kompetencija kod djece predškolske dobi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013-0000000-2625 - Zajednice koje brinu - razvoj, implementacija i evaluacija modela prevencije (Bašić, Josipa, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb