Pregled bibliografske jedinice broj: 634199
Glazbene izvannastavne i izvanškolske aktivnosti u prva četiri razreda osnovne škole
Glazbene izvannastavne i izvanškolske aktivnosti u prva četiri razreda osnovne škole, 2013., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Osijek
CROSBI ID: 634199 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Glazbene izvannastavne i izvanškolske aktivnosti u prva četiri razreda osnovne škole
(Musical extra-curricular activities in the first four grade of elementary school)
Autori
Grundler, Ema
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Osijek
Datum
24.06
Godina
2013
Stranica
54
Mentor
Radočaj-Jerković, Antoaneta
Neposredni voditelj
Šulentić Begić, Jasna
Ključne riječi
slobodno vrijeme; učenici primarnog obrazovanja; glazbene izvannastavne i izvanškolske aktivnosti
(free time; primary school pupils; musical extra-curricular activities)
Sažetak
Tema je ovog rada glazbene izvannastavne i izvanškolske aktivnosti u prva četiri razreda osnovne škole. Te aktivnosti pripadaju slobodnom vremenu učenika, a slobodno vrijeme se definira kao vrijeme za odmor, razonodu i osobni razvitak pojedinca kao ličnosti. Kako bi se slobodno vrijeme kvalitetno iskoristilo, na snagu stupa odgojno-obrazovna uloga škole koja je dužna organizirati različite izvannastavne aktivnosti u koje se učenici uključuju prema osobnim afinitetima. Udruge, društva ili organizacije izvan škole organiziraju izvanškolske aktivnosti koje su u bliskoj suradnji sa školama. U okviru ovoga rada provedeno je istraživanje u Osnovnoj školi „Tin Ujević“ u Osijeku tijekom 2012. godine. Anketirani su učenici od prvog do četvrtog razreda (N = 255) pomoću anketnih upitnika. Na temelju dobivenih podataka o polaženju izvannastavnih i izvanškolskih glazbenih aktivnosti primijenili smo postupak sustavnog promatranja te je vođen dnevnik istraživanja. Ovim radom željelo se istražiti kojim se glazbenim izvannastavnim i izvanškolskim aktivnostima bave učenici navedene škole te kako su te aktivnosti organizirane i vođene. Rezultati su pokazali da učenici navedene škole polaze pjevački zbor i ritmiku kao izvannastavne aktivnosti te folklor, ples i balet te sviranje instrumenata glasovira, sintisajzera, tamburice i gitare kao izvanškolske aktivnosti. Vrlo mali broj učenika svira neki instrument izvan škole, dok čak četvrtina učenika koji imaju mogućnost pohađati školski pjevački zbor (samo četvrti razredi) pohađa isti. Također četvrtina djevojčica ove škole pohađa školsku ritmiku. Od ukupnog broja ispitanih učenika manje od petine učenika pohađa neku izvanškolsku aktivnost od kojih je najpopularniji ples u nekom od osječkih klubova. Možemo uočiti da su izvannastavne glazbene aktivnosti popularnije od izvanškolskih, a to se može objasniti time da je izvedivije pohađati izvannastavne aktivnosti od izvanškolskih jer svi učenici nemaju podjednake uvjete za bavljenje nekakvom aktivnošću izvan škole, bilo da se radi o financijskim sredstvima ili vremenskoj organizaciji odlazaka na te aktivnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek