Pregled bibliografske jedinice broj: 634072
Koncept skrivenoga kurikuluma s osvrtom na glazbeno obrazovanje
Koncept skrivenoga kurikuluma s osvrtom na glazbeno obrazovanje // Tonovi (Zagreb), 26 (2011), 2; 92-112 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
CROSBI ID: 634072 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Koncept skrivenoga kurikuluma s osvrtom na glazbeno obrazovanje
(The concept of Hidden curriculum in Music education)
Autori
Matoš, Nikolina
Izvornik
Tonovi (Zagreb) (0352-9711) 26
(2011), 2;
92-112
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
skriveni kurikulum; glazbeno obrazovanje; školska kultura; neformalno obrazovanje
(hidden curriculum; music education; school culture; informal education)
Sažetak
U školi se odašilju tihe, ali snažne poruke kroz nepisane funkcije školskog života. Ono što ne kažemo može se čuti glasnije od onoga što je izrečeno. Postoje društvena očekivanja koja podrazumijevaju specifične vještine potrebne učenicima kako bi postali korisnim članovima društva. O velikom dijelu školskog života mnogo se toga ne zna, jer nije zapisan u formalnim dokumentima pa kao takav nije otvoren kvantitativnom istraživanju. Riječ je o skrivenom kurikulumu, onom koji je neformalan, povezan s implicitnom praksom (Vallance, 1973 ; Martin, 1976). Sustav pravila koji vlada u školi predodređuje ponašanje djeteta i u njemu utjelovljuje tzv. duh discipline (Durkheim, 1961). Više je naučeno u školi kao takvoj, nego u nastavi kojom se eksplicitno prenosi sadržaj službenog, propisanog kurikuluma: generičke kompetencije važne su koliko i akademske. Učenici će tijekom procesa odgoja i obrazovanja usvojiti životne stavove, načine prihvatljivog ponašanja i ophođenja, strategije učenja, ali i preživljavanja. Elementi skrivenog kurikuluma očituju se i u glazbenom odgoju kao sastavnom dijelu kurikuluma općeobrazovnih škola te obrazovanja unutar glazbenih škola i umjetničkih akademija. Važno je spoznati kakvu poruku glazbeni odgoj daje o glazbi samoj: je li ona odgojno sredstvo (odgoj putem glazbe) ili odgojni cilj (odgoj za glazbu)? Skriveni elementi glazbenog odgoja će, uz one formalne, odigrati značajnu ulogu u cjelokupnom razvoju pojedinca.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- RILM: Abstracts of Music Literature Database