Pregled bibliografske jedinice broj: 634066
Kulturna transmisija kroz umjetničko područje kurikuluma
Kulturna transmisija kroz umjetničko područje kurikuluma // Pedagogija i kultura (svezak 3) / Posavec, K. ; Sablić, M. (ur.).
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2013. str. 233-243 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 634066 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kulturna transmisija kroz umjetničko područje kurikuluma
(Curriculum, Arts Education and Cultural Transmission)
Autori
Matoš, Nikolina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Pedagogija i kultura (svezak 3)
/ Posavec, K. ; Sablić, M. - Zagreb : Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2013, 233-243
ISBN
978-953-99167-7-8
Skup
Drugi kongres pedagoga Hrvatske
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 24.09.2012. - 26.09.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
kulturna transmisija; umjetničko obrazovanje; umjetničko područje; nacionalni okvirni kurikulum; školski kurikulum
(cultural transmission; arts education; arts curricular area; national curriculum framework; school curriculum)
Sažetak
Obrazovna politika Republike Hrvatske prihvatila je osam temeljnih kompetencija za cjeloživotno obrazovanje, određenih od strane Europske Unije. Posljednja, ali nikako manje značajna od ostalih, jest kulturna svijest. To je svijest o važnosti stvaralačkoga izražavanja, ideja, iskustava i emocija kroz različite medije, uključujući glazbu, ples, kazališnu, književnu i vizualnu umjetnost. Također, to je svijest o lokalnoj, nacionalnoj i europskoj kulturnoj baštini i njihovu mjestu u svijetu. Suženjem opće predodžbe kulture na sferu umjetničkog, dolazimo do pojma umjetničko obrazovanje. Kao neizostavni dio cjelovitog obrazovanja, ono bi pomoću transmisije kulturnih sadržaja biću u razvoju trebalo pružiti relevantna znanja iz područja umjetnosti i omogućiti razvoj kritičkog odnosa i estetske osjetljivosti. Potrebno je istražiti mogućnosti (i ograničenja) umjetničkog obrazovanja i kulturne transmisije kroz dvije razine kurikuluma: nacionalnog (općeg) i školskog (pojedinačnog). Nacionalni okvirni kurikulum daje smjernice za oblikovanje umjetničkog područja, ali tek školski kurikulum pruža temelje za realizaciju kulturne transmisije kroz nastavne predmete i međupredmetne teme, a posebno kroz izvannastavne i izvanškolske aktivnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija