Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 634065

Uloga videokomponente u suvremenoj nastavi metodike teorijskih glazbenih predmeta


Matoš, Nikolina
Uloga videokomponente u suvremenoj nastavi metodike teorijskih glazbenih predmeta // Glazbena nastava i nastavna tehnologija: mogućnosti i ograničenja (zbornik radova Drugog međunarodnog simpozija glazbenih pedagoga) / Vidulin-Orbanić, S. (ur.).
Pula: Odjel za glazbu Muzičke akademije Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli, 2011. str. 215-225 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 634065 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Uloga videokomponente u suvremenoj nastavi metodike teorijskih glazbenih predmeta
(The role of the audiovisual media in musical theoretical subjects' contemporary educational technology)

Autori
Matoš, Nikolina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Glazbena nastava i nastavna tehnologija: mogućnosti i ograničenja (zbornik radova Drugog međunarodnog simpozija glazbenih pedagoga) / Vidulin-Orbanić, S. - Pula : Odjel za glazbu Muzičke akademije Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli, 2011, 215-225

ISBN
978-953-7498-44-3

Skup
Drugi međunarodni simpozij glazbenih pedagoga

Mjesto i datum
Pula, Hrvatska, 23.09.2011. - 24.09.2011

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
metodika nastave glazbe; glazbeno-pedagoška praksa; nastavna tehnologija; audiovizualni mediji
(methodology of music education; musical-instructional practice; educational technology; audiovisual media)

Sažetak
Kolegiji Metodika nastave teorijskih glazbenih predmeta i Glazbeno-pedagoška praksa ključni su za osposobljavanje budućih glazbenih pedagoga. Koliko je god to moguće, studente treba uključiti u pravu nastavu, jer je najučinkovitije učenje ono na licu mjesta. U tom području nailazimo na teškoće, jer nam iz nekoliko razloga izvorna stvarnost nije dostupna. Škole i nastavnici mentori nisu dovoljno zainteresirani za suradnju s visokoškolskim ustanovama, a borimo se i s nedostatkom vremena i uvjeta za hospitiranje i sudjelovanje u nastavi u nešto značajnijem opsegu. Brojne obveze studenata na drugim kolegijima onemogućuju im dodatnu samostalnu inicijativu za stručno, glazbeno- pedagoško usavršavanje. Za nastavu metodike od izuzetne je važnosti kanal komunikacije između izvora (nastavna praksa) i primatelja informacija (studenata). Taj će kanal komunikacije predstavljati audiovizualni medij u obliku videomaterijala: učionicu ćemo približiti studentima pomoću videoisječaka i tako nastavu metodike učiniti svrsishodnijom i atraktivnijom. Do sada se pedagoška praksa pokušavala približiti studentima simulacijom nastave: nastavnik metodičar pokazivao je određene metodičko- didaktičke postupke, a studenti su preuzimali uloge učenika. Zbog toga nije bilo moguće u potpunosti doživjeti stvarnost nastavne prakse, uključujući komunikaciju između nastavnika i učenika te ono najvažnije – reakciju učenika na određenu problematiku (novo gradivo). Ovako će videokomponenta biti u ulozi organizacije informacija te istodobno okruženja za uspješnije učenje, što je jedna od definicija dobre nastave. Naravno, to zahtijeva veliki trud nastavnika mentora u školama, ali i ekipe suradnika, kako bi se pojedini elementi iz nastavne prakse snimili i prikazali studentima. Poseban je naglasak na ciljanom odabiru nastavnih jedinica, metoda i postupaka koje bi vrijedilo upoznati ovim putem. Budući da je naša nastava metodike i pedagoške prakse koncipirana tako da studenti jednu akademsku godinu slušaju predavanja, a sljedeću godinu kreću u praksu, nužno im je već za predavanja pomoću videoisječaka prikazati situaciju u razredu. Da bismo došli do videomaterijala, potrebno je snimati nastavnika i učenike prigodom neposredna odgojno-obrazovnog rada. Snimanje je podvrsta sustavnog promatranja pri istraživanju odgoja i obrazovanja pa je za takav način rada nužno poštivanje Etičkoga kodeksa istraživanja s djecom. Prije svega, potreban je pristanak školske ustanove u kojoj će se snimati nastava i pristanak nastavnika na suradnju. Postupak automatski isključuje pravo djeteta za privatnošću i anonimnošću: nužan je pristanak na sudjelovanje u nastavnom satu koji će se snimati, a dob djeteta određuje hoće li sâmo dati pristanak ili će to učiniti roditelj.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Muzička akademija, Zagreb

Profili:

Avatar Url Nikolina Matoš (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Matoš, Nikolina
Uloga videokomponente u suvremenoj nastavi metodike teorijskih glazbenih predmeta // Glazbena nastava i nastavna tehnologija: mogućnosti i ograničenja (zbornik radova Drugog međunarodnog simpozija glazbenih pedagoga) / Vidulin-Orbanić, S. (ur.).
Pula: Odjel za glazbu Muzičke akademije Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli, 2011. str. 215-225 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Matoš, N. (2011) Uloga videokomponente u suvremenoj nastavi metodike teorijskih glazbenih predmeta. U: Vidulin-Orbanić, S. (ur.)Glazbena nastava i nastavna tehnologija: mogućnosti i ograničenja (zbornik radova Drugog međunarodnog simpozija glazbenih pedagoga).
@article{article, author = {Mato\v{s}, Nikolina}, editor = {Vidulin-Orbani\'{c}, S.}, year = {2011}, pages = {215-225}, keywords = {metodika nastave glazbe, glazbeno-pedago\v{s}ka praksa, nastavna tehnologija, audiovizualni mediji}, isbn = {978-953-7498-44-3}, title = {Uloga videokomponente u suvremenoj nastavi metodike teorijskih glazbenih predmeta}, keyword = {metodika nastave glazbe, glazbeno-pedago\v{s}ka praksa, nastavna tehnologija, audiovizualni mediji}, publisher = {Odjel za glazbu Muzi\v{c}ke akademije Sveu\v{c}ili\v{s}ta Jurja Dobrile u Puli}, publisherplace = {Pula, Hrvatska} }
@article{article, author = {Mato\v{s}, Nikolina}, editor = {Vidulin-Orbani\'{c}, S.}, year = {2011}, pages = {215-225}, keywords = {methodology of music education, musical-instructional practice, educational technology, audiovisual media}, isbn = {978-953-7498-44-3}, title = {The role of the audiovisual media in musical theoretical subjects' contemporary educational technology}, keyword = {methodology of music education, musical-instructional practice, educational technology, audiovisual media}, publisher = {Odjel za glazbu Muzi\v{c}ke akademije Sveu\v{c}ili\v{s}ta Jurja Dobrile u Puli}, publisherplace = {Pula, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font