Pregled bibliografske jedinice broj: 634064
Oblikovanje kurikuluma glazbene kulture i umjetnosti
Oblikovanje kurikuluma glazbene kulture i umjetnosti // Deveti susret pedagoga Hrvatske
Zadar, Hrvatska, 2011. (predavanje, nije recenziran, pp prezentacija, stručni)
CROSBI ID: 634064 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Oblikovanje kurikuluma glazbene kulture i umjetnosti
(Music education curriculum design)
Autori
Matoš, Nikolina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, pp prezentacija, stručni
Skup
Deveti susret pedagoga Hrvatske
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 11.04.2011. - 13.04.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
kurikulum; nacionalni okvirni kurikulum; umjetničko područje; glazbena nastava; glazbena kultura; glazbena umjetnost
(curriculum; national curriculum; the arts; music education; music culture; the art of music)
Sažetak
Glazba je uz ples jedino područje sa zasebnim odgojno-obrazovnim sustavom na državnoj razini. Uz neophodne specifično-glazbene sposobnosti, za stjecanje stručnih glazbenih znanja potrebni su posebni uvjeti, koji se ostvaruju u glazbenim školama. Iz toga proizlaze posebnosti oblikovanja kurikuluma za glazbenu nastavu u općeobrazovnim školama, gdje je umjesto ciljeva vođenih logikom struke nužno staviti naglasak na kulturološki aspekt glazbe. Nacionalni okvirni kurikulum bitan je pomak od prijašnjih koncepcija nastave glazbene kulture i umjetnosti. On oslobađa nastavu od prenatrpanosti sadržaja, svaštarstva, neprofesionalizma i stručnog egoizma. Svojom usmjerenošću na društveno-kulturne i odgojno- obrazovne vrijednosti, u glazbenu nastavu implementira pozitivan odnos prema hrvatskoj kulturi i kulturama drugih naroda, prema kulturnoj i prirodnoj baštini te univerzalnim humanističkim vrijednostima. Kao što je izneseno u samom Nacionalnom okvirnom kurikulumu, ovaj dokument nas poziva da počnemo na drugačiji način razmišljati o nastavi i školi: donosi izazove za učenje i poučavanje, planiranje i ostvarivanje nastave, kao i za cjelokupnost školskoga rada. Opažanjem i doživljavanjem glazbeno- umjetničkog stvaralaštva, učenici će oblikovati vlastiti ukus i sklonosti te razviti osjećaj za estetsko vrjednovanje glazbe. Glazbena aktivnost stavlja se u središte pozornosti glazbene nastave: glazba se uči i doživljava ''na licu mjesta'', obogaćuje se učenikov emocionalni svijet i izoštruje se njegov umjetnički senzibilitet. Definiranjem odgojno- obrazovnih ciljeva umjetničkog područja i očekivanim učeničkim postignućima po obrazovnim ciklusima, daju se smjernice za oblikovanje kurikuluma glazbene nastave. Nastavniku je dopuštena sloboda u kreiranju sadržaja, kako bi na najbolji način osposobio učenike za razumijevanje glazbene umjetnosti, izražavanje osjećaja, iskustava, ideja i stavova, oblikovanja uvjerenja i svjetonazora te razvoja kritičke svijesti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija