Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 634064

Oblikovanje kurikuluma glazbene kulture i umjetnosti


Matoš, Nikolina
Oblikovanje kurikuluma glazbene kulture i umjetnosti // Deveti susret pedagoga Hrvatske
Zadar, Hrvatska, 2011. (predavanje, nije recenziran, pp prezentacija, stručni)


CROSBI ID: 634064 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Oblikovanje kurikuluma glazbene kulture i umjetnosti
(Music education curriculum design)

Autori
Matoš, Nikolina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, pp prezentacija, stručni

Skup
Deveti susret pedagoga Hrvatske

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 11.04.2011. - 13.04.2011

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
kurikulum; nacionalni okvirni kurikulum; umjetničko područje; glazbena nastava; glazbena kultura; glazbena umjetnost
(curriculum; national curriculum; the arts; music education; music culture; the art of music)

Sažetak
Glazba je uz ples jedino područje sa zasebnim odgojno-obrazovnim sustavom na državnoj razini. Uz neophodne specifično-glazbene sposobnosti, za stjecanje stručnih glazbenih znanja potrebni su posebni uvjeti, koji se ostvaruju u glazbenim školama. Iz toga proizlaze posebnosti oblikovanja kurikuluma za glazbenu nastavu u općeobrazovnim školama, gdje je umjesto ciljeva vođenih logikom struke nužno staviti naglasak na kulturološki aspekt glazbe. Nacionalni okvirni kurikulum bitan je pomak od prijašnjih koncepcija nastave glazbene kulture i umjetnosti. On oslobađa nastavu od prenatrpanosti sadržaja, svaštarstva, neprofesionalizma i stručnog egoizma. Svojom usmjerenošću na društveno-kulturne i odgojno- obrazovne vrijednosti, u glazbenu nastavu implementira pozitivan odnos prema hrvatskoj kulturi i kulturama drugih naroda, prema kulturnoj i prirodnoj baštini te univerzalnim humanističkim vrijednostima. Kao što je izneseno u samom Nacionalnom okvirnom kurikulumu, ovaj dokument nas poziva da počnemo na drugačiji način razmišljati o nastavi i školi: donosi izazove za učenje i poučavanje, planiranje i ostvarivanje nastave, kao i za cjelokupnost školskoga rada. Opažanjem i doživljavanjem glazbeno- umjetničkog stvaralaštva, učenici će oblikovati vlastiti ukus i sklonosti te razviti osjećaj za estetsko vrjednovanje glazbe. Glazbena aktivnost stavlja se u središte pozornosti glazbene nastave: glazba se uči i doživljava ''na licu mjesta'', obogaćuje se učenikov emocionalni svijet i izoštruje se njegov umjetnički senzibilitet. Definiranjem odgojno- obrazovnih ciljeva umjetničkog područja i očekivanim učeničkim postignućima po obrazovnim ciklusima, daju se smjernice za oblikovanje kurikuluma glazbene nastave. Nastavniku je dopuštena sloboda u kreiranju sadržaja, kako bi na najbolji način osposobio učenike za razumijevanje glazbene umjetnosti, izražavanje osjećaja, iskustava, ideja i stavova, oblikovanja uvjerenja i svjetonazora te razvoja kritičke svijesti.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Muzička akademija, Zagreb

Profili:

Avatar Url Nikolina Matoš (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Matoš, Nikolina
Oblikovanje kurikuluma glazbene kulture i umjetnosti // Deveti susret pedagoga Hrvatske
Zadar, Hrvatska, 2011. (predavanje, nije recenziran, pp prezentacija, stručni)
Matoš, N. (2011) Oblikovanje kurikuluma glazbene kulture i umjetnosti. U: Deveti susret pedagoga Hrvatske.
@article{article, author = {Mato\v{s}, Nikolina}, year = {2011}, keywords = {kurikulum, nacionalni okvirni kurikulum, umjetni\v{c}ko podru\v{c}je, glazbena nastava, glazbena kultura, glazbena umjetnost}, title = {Oblikovanje kurikuluma glazbene kulture i umjetnosti}, keyword = {kurikulum, nacionalni okvirni kurikulum, umjetni\v{c}ko podru\v{c}je, glazbena nastava, glazbena kultura, glazbena umjetnost}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }
@article{article, author = {Mato\v{s}, Nikolina}, year = {2011}, keywords = {curriculum, national curriculum, the arts, music education, music culture, the art of music}, title = {Music education curriculum design}, keyword = {curriculum, national curriculum, the arts, music education, music culture, the art of music}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font