Pregled bibliografske jedinice broj: 634057
Samoprocjena glasa nastavnica i odgojiteljica pomoću Indeksa vokalnih teškoća
Samoprocjena glasa nastavnica i odgojiteljica pomoću Indeksa vokalnih teškoća, 2013., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 634057 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Samoprocjena glasa nastavnica i odgojiteljica pomoću Indeksa vokalnih teškoća
(Voice self-assessment of teachers and educators by Voice Handicap Index)
Autori
Fojtik, Martina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
20.03
Godina
2013
Stranica
50
Mentor
Heđever, Mladen
Neposredni voditelj
Bonetti, Ana
Ključne riječi
vokalne teškoće; nastavnici; odgojitelji; VHI
(vocal difficulties; teachers; educators; VHI)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati bio-psiho- socijalne aspekte poremećaja glasa dvije skupine žena vokalnih profesionalaca – nastavnica i odgojiteljica – samoprocjenom utjecaja kvalitete glasa na svakodnevne aktivnosti pomoću upitnika Index vokalnih teškoća. U istraživanju je ispitano 70 nastavnica i odgojiteljica u dobi od 22 do 59 godine (srednja dob 38, 16 god) te 20 ispitanica izjednačenih po dobi, koje nisu vokalni profesionalci. Rezultati samoprocjene glasa upitnikom Indeks vokalnih teškoća (Voice Handicap Index – VHI) pokazali su da između ispitanica koje su vokalni profesionalci i ispitanica kontrolne skupine postoji statistički značajna razlika (p<0.05) na ukupnom rezultatu upitnika, kao i na 3 tvrdnje iz funkcionalnog dijela, 8 tvrdnji iz fizičkog te 1 tvrdnja iz emocionalnog dijela VHI- a. Izračunati Spearmanovi koeficijenti korelacije nisu ukazali na statistički značajnu povezanost između dobi i ukupnog rezultata samoprocjene vokalnog hendikepa. Na temelju rezultata ovog istraživanja može se zaključiti da vokalni profesionalci i neprofesionalci različito percipiraju utjecaj kvalitete glasa na svakodnevne životne aktivnosti. Iako nastavnice i odgojiteljice nisu imale dijagnosticiran poremećaj glasa, prosječnim su rezultatima na upitniku Indeks vokalnih teškoća pokazale veću osjetljivost na pojavu vokalnih teškoća i veću zabrinutost za njihovo odražavanje na svakodnevni život nego skupina žena koje ne koriste svoj glas profesionalno.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013-0000000-3278 - Poremećaji slušnog procesiranja (PSP) u osnovnoškolske djece (Heđever, Mladen, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb