Pregled bibliografske jedinice broj: 633870
Značaj uvođenja metode potpunih troškova na visokoškolskim ustanovama
Značaj uvođenja metode potpunih troškova na visokoškolskim ustanovama // Zbornik radova znanstvene konferencije "Ekonomsko obrazovanje u Republici Hrvatskoj - jučer, danas, sutra" / Čavrak, V. ; Gelo, T. (ur.).
Zagreb: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2013. str. 135-155 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 633870 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Značaj uvođenja metode potpunih troškova na visokoškolskim ustanovama
(The importance of introduction of the full costing method in the Higher Education Institutions)
Autori
Dražić Lutilsky, Ivana ; Dragija, Martina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova znanstvene konferencije "Ekonomsko obrazovanje u Republici Hrvatskoj - jučer, danas, sutra"
/ Čavrak, V. ; Gelo, T. - Zagreb : Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2013, 135-155
ISBN
978-953-6025-76-3
Skup
Ekonomsko obrazovanje u Republici Hrvatskoj - jučer, danas, sutra
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 29.11.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
troškovi; interno izvještavanje; visokoškolske ustanove; metoda potpunih troškova
(costs; internal reporting; higher education institutions; full costing method)
Sažetak
Ovaj rad prezentira mogućnosti i prepreke kod implementacije ABC metode, kao metode za obračun potpunih troškova, na europskim sveučilištima i Sveučilištu u Zagrebu. Istražili smo postojeću praksu i trendove u razvoju metode potpunih troškova na Sveučilištima u Europskoj uniji. Preciznije, analizirali smo stanje i postojeća kretanja u primjeni ABC metode na Sveučilištima u zemljama Europske unije kao i glavne probleme koji se pojavljuju prilikom implementacije ABC metode. Korištenjem tih podataka, napravljene su smjernice za razvoj metode obračuna potpunih troškova na Sveučilištu u Zagrebu. Ovaj rad ukazuje da je mali postotak europskih Sveučilišta implementirao metodu obračuna potpunih troškova unatoč sve izraženijim zahtjevima javnosti za učinkovitijim upravljanjem Sveučilištima. Glavni razlozi za navedeno su: otpor prema promjenama, nepouzdani podaci u postojećim računovodstvenim sustavima, nedostatak volje menadžmenta kao i zakonske barijere. Nadalje, rad objašnjava da jedan od izazova u implementaciji ABC metode na Sveučilištima leži u činjenici da su Sveučilišta još uvijek usredotočena na svoju prihodovnu stranu, a ne troškovnu. Neovisno o navedenom, uočeni su pozitivni trendovi u razvoju metode obračuna potpunih troškova odnosno ABC metode. Istaknuli smo Sveučilišta u Portugalu i Liverpoolu kao Sveučilišta koja su uspješno implementirala ABC metodu te su navedeni pokretači razvoja kao i prednosti i nedostaci same metode.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Projekti:
067-0811272-1074 - Perspektiva primjene upravljačkog računovodstva u javnom sektoru RH (Vašiček, Vesna, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb