Pregled bibliografske jedinice broj: 633522
Mirogojski opus Ive Kerdića - između umjetnosti i obrta
Mirogojski opus Ive Kerdića - između umjetnosti i obrta // Anali Galerije Antuna Augustinčića, 31 (2012), 21-80 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 633522 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mirogojski opus Ive Kerdića - između umjetnosti i obrta
(Ivo Kerdić`s Mirogoj oevuere - between Art and Craft)
Autori
Alujević, Darija ; Der-Hazarijan Vukić, Andreja ; Ferber Bogdan Jasenka
Izvornik
Anali Galerije Antuna Augustinčića (0352-1826) 31
(2012);
21-80
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
kiparstvo; Ivo Kerdić; nadgrobni spomenik; primijenjena umjetnost; Groblje Mirogoj; Crkva Krista Kralja; Zagreb; 20. stoljeće
(sculpture; Ivo Kerdić; tombstone; applied art; Mirogoj Cemetery; Church of Christ the King; Zagreb; 20th century)
Sažetak
Mirogojski opus hrvatskog kipara Ive Kerdića zauzima veliki dio njegova umjetničkog djelovanja, no do sada je tek sumarno obrađen. Ovim radom, koji se temelji na istraživanju na terenu i dokumentaciji iz Ostavštine Ive Kerdića u Arhivu za likovne umjetnosti HAZU, daje se cjelovitiji uvid i valorizacija ovog segmenta njegovog stvaralaštva, kao i atribucija nekih do sada nepoznatih djela. U razdoblju od 1923. do 1946. godine Kerdić je za Mirogoj osmislio velik broj radova, koji su prezentirani unutar nekoliko tematskih cjelina: suradnja s arhitektom Freudenreichom i grobovi sokolaša, sakralne teme, portretne plakete i medalje, grobna oprema - radovi umjetničkog obrta te uklonjeni i neizvedeni projekti. Poseban dio čine radovi izvedeni za mirogojsku crkvu Krista Kralja, a za reljef na zabatu donosi se i sasvim nepoznata kronologija njegovog nastanka. Unutar navadenog razdoblja stilski je raspon vrlo raznolik, pa će se istovremeno u opusu naći art deco (Ohnleitner, Mihun, Hanuš, Čepulić, skica za zabat crkve, skica za Bukšega), akademski realizam (Pieta, portretne medalje i plakete), neoklasicizam (Ogrizović), ali i anticipacija soc-realizma (skice za Bukšega). Kvantiteta izvedenih radova Kerdića svrstava među najproduktivnije kipare koji su sudjelovali u umjetničkom oblikovanju Mirogoja u razdoblju od 1920-ih do 1940-ih godina, a njihovom analizom i prezentacijom ujuedno je osvijetljena jedna dionica do sada necjelovito obrađene mirogojske umjetničke plastike. Svi radovi popraćeni su tekstom, fotografijama i kataloškim zapisom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest umjetnosti