Pregled bibliografske jedinice broj: 633465
Higijensko-sanitarne mjere u osnovnim školama
Higijensko-sanitarne mjere u osnovnim školama, 2013., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet u Osijeku, Osijek
CROSBI ID: 633465 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Higijensko-sanitarne mjere u osnovnim školama
(Hygiene-sanitation in primary schools)
Autori
Kobaš, Janja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet u Osijeku
Mjesto
Osijek
Datum
18.06
Godina
2013
Stranica
51
Mentor
Bogut, Irella
Neposredni voditelj
Užarević, Zvonimir
Ključne riječi
učenik; bolest; škola; higijena
(student; illness; school hygiene)
Sažetak
Škola ima posebno značenje u životu svakoga učenika. Osnovni uvjet koji u svakoj školskoj zgradi i njezinoj okolici mora biti ispunjen jest održavanje higijene, reda i čistoće. Uprava škole dužna je organizirati redovno čišćenje svih objekata i prostorija koje učenici upotrebljavaju ili u njima borave. Higijena je jako važna za život i rad svih učenika, i u školi i izvan nje. Učenici trebaju od učitelja dobiti informacije o raznim zaraznim bolestima, kako i na koji način ih spriječiti, o važnosti osobne higijene, školske higijene, o njihovom radu u školi itd. Svrha mog diplomskog rada bila je istražiti koje su radne navike učenika, što učenici misle o higijeni u školskoj zgradi, školskoj kuhinji, sviđa li im se hrana, koriste li školsku vodu i školski zahod, kako oni sami mogu utjecati na higijenu i čistoću vlastite učionice. U tu svrhu koristila sam anketu koja se sastojala od 12 pitanja. Uzorak za ovo istraživanje činilo je 89 učenika OŠ „fra Ilije Starčevića“ u Tolisi (BiH), u ukupno 6 razrednih odjeljenja. Korištena je metoda anketiranja, a provedena je tijekom stručno-pedagoške prakse, u ožujku 2013. godine. Nakon analize odgovora iz ankete koju sam provela utvrdila sam da sam na neka pitanja dobila očekivane odgovore, a na neka ne. Prema očekivanju, većina učenika, pere ruke i prije i poslije jela, što je pohvalno. Jednako tako, većina učenika misli da je školska kuhinja jako čista i uredna, dok su kod hrane učenici već ne zadovoljniji, u većini su to dječaci više od djevojčica. Što se tiče školskog zahoda zanimljivo je da ga učenici koriste, ali misle da nije baš uredan. Najveći razlog učenika koji ne koriste školski zahod ili ga ponekad koriste je taj da se ne osjećaju ugodno u zahodu koji koristi mnogo osoba. Vodu za piće učenici najviše donose od kuće, dok je približan broj učenika koji ju piju u školi i kupuju u trgovinama. Očekivane sam odgovore dobila i na pitanje o mišljenju čistoće školske dvorane i učionice u kojoj borave. Uglavnom svi učenici misle da je športska dvorana jako čista i uredna, i uglavnom uvijek čista, nekada malo neuredna. Isto tako misle i za svoju učionicu. Što se tiče njihovog mišljenja o onome što oni mogu učiniti za svoju učionicu, jako sam zadovoljna njihovim prijedlozima kojih je bilo mnogo. Izdvojila sam pet najučestalijih, ali bilo ih je i jako zanimljivih, što je i za očekivati od mladih đaka.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija, Temeljne medicinske znanosti, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek