Pregled bibliografske jedinice broj: 633290
Poznavanje životinjskoga svijeta rijeke Dunav djece mlađe školske dobi.
Poznavanje životinjskoga svijeta rijeke Dunav djece mlađe školske dobi., 2012., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet u Osijeku, Osijek
CROSBI ID: 633290 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poznavanje životinjskoga svijeta rijeke Dunav djece mlađe školske dobi.
(Children's knowledge in early school age of the animal life in the Danube River.)
Autori
Velko, Tanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet u Osijeku
Mjesto
Osijek
Datum
12.10
Godina
2012
Stranica
94
Mentor
Bogut, Irella
Neposredni voditelj
Popović, Željko
Ključne riječi
rijeka Dunav; životinje Dunava; djeca mlađe školske dobi
(Danube; animals of the Danube River; children in early school age)
Sažetak
Samo 1% vode na Zemlji pripada kopnenim vodama. Tekućice su najčešći oblik kopnenih voda i imaju velik značaj na čovjekov život. Jedna od naših najznačajnijih i najvećih nizinskih tekućica je rijeka Dunav. Rijeke su životni prostor brojnih životinjskih vrsta od kojih su najznačajnije ribe. Postoje i mnogi beskralježnjaci kojima su rijeke jedini dom. Crnomorski slijev koji u cijelosti prihvaća rijeka Dunav zahvaća 62 % površine kopnenih voda Hrvatske. U njemu u Hrvatskoj živi 81 vrsta ribe. Neki od značajnih predstavnika bentosnih organizama su: virnjaci ; mekušci – puževi, školjkaši ; kolutićavci – maločetinaši, pijavice ; člankonošci – rakovi, kukci. Cilj ovog istraživanja je utvrditi razinu poznavanja životinjskoga svijeta rijeke Dunav djece mlađe školske dobi. Istraživanje je provedeno u trećim i četvrtim razredima u Osnovnoj školi Julija Benešića u Iloku. Uzorak istraživanja čini ukupno 98 učenika. U istraživanju je kao instrument korišten test. Test je sastavljen od 17 pitanja. Tipovi pitanja koja su korištena u testu su: nadopunjavanje, povezivanje, višestruki izbor, dihotomna pitanja, otvoreni tip pitanja. Rezultati testiranja pokazuju da je od svih ponuđenih odgovora njih ukupno 76 % bilo točno. Učenici četvrtih razreda s uspjehom od ukupno 80 % točnih odgovora pokazali su bolje znanje od učenika trećih razreda koji su postigli rezultat od 72 % točnih odgovora. Najslabiji su rezultat postigli učenici 3. b razreda u kojem 33 % odgovora nije bilo točno, dok su učenici 4. b razreda sa 17 % netočnih odgovora pokazali da najbolje poznaju životinjski svijet Dunava. 3. a razred ponudio je ukupno 76 % točnih odgovora, a 4. a 77 % točnih odgovora. Nastavni plan i program za osnovnu školu u 2. i 3. razredu propisuje temu Vode u zavičaju koja obuhvaća područje istraživanja provedenog u diplomskom radu. U drugom je razredu cilj upoznati i odrediti najpoznatije vode u zavičaju (tekućice, stajaćice, more), dok je u trećem razredu osim toga potrebno naučiti razlikovati vode tekućice od voda stajaćica te prepoznavati najpoznatije biljke i životinje u njima. U udžbenicima prirode i društva za 2. i 3. razred osnovne škole uočavaju se najpoznatiji primjeri organizama koji žive u rijeci Dunav: šaran, som, štuka, smuđ, deverika, klen, riječni rakovi, puževi i dr. Sukladno zavičaju u kojem učenici žive, dobro je proširiti sadržaje koji su ponuđeni u udžbenicima i propisani Nastavnim planom i programom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek