Pregled bibliografske jedinice broj: 633129
Projekt Hrvatski velikani - pokušaj edukacije stripom u hrvatskim osnovnim školama
Projekt Hrvatski velikani - pokušaj edukacije stripom u hrvatskim osnovnim školama // Zbornik radova s međunarodnog znanstvenog skupa Zlatni danci 13 - Suvremena dječja književnost / Pintarić, Ana (ur.).
Osijek: Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku (Filozofski fakultet) i Filozofski fakultet Sveučilišta u Pečuhu, 2012. str. 293-332 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 633129 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Projekt Hrvatski velikani - pokušaj edukacije stripom u hrvatskim osnovnim školama
(Hrvatski velikani project - attempt of education through comic in Croatian elemetary schools)
Autori
Kukić Rukavina, Ivana ; Kukić, Boris
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova s međunarodnog znanstvenog skupa Zlatni danci 13 - Suvremena dječja književnost
/ Pintarić, Ana - Osijek : Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku (Filozofski fakultet) i Filozofski fakultet Sveučilišta u Pečuhu, 2012, 293-332
ISBN
9789533140483
Skup
Zlatni danci 13 - Suvremena dječja književnost
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 07.04.2011. - 08.04.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
strip ; edukativni strip ; povijest stripa ; strip u školi ; projekt Hrvatski velikani
(comic ; educational comic ; comics history ; comics in the school ; Hrvatski velikani project)
Sažetak
Strip se u današnjim hrvatskim osnovnim školama nalazi u nastavnome planu i programu za niže i više razrede, koji je propisalo Ministarstvo znanosti, obrazovanja i športa (MZOŠ) Republike Hrvatske, a u sklopu nastavnoga predmeta Hrvatski jezik (nastavno područje medijska kultura). O njemu se, dakle, u školi uči, ali bez kontinuiteta. Rijetki nastavnici koriste ga i kao nastavno sredstvo u nastavi materinskoga ili stranoga jezika. Međutim, iskoristivost stripa u nastavnom procesu daleko je veća od spomenute. Osim što se može, između ostaloga, interpretirati kao autonoman medij ili služiti kao nastavno sredstvo u nastavi materinskoga ili stranoga jezika, on bi se također mogao iskoristiti i u nastavi drugih nastavnih predmeta poput povijesti, likovne i glazbene kulture, fizike, zemljopisa itd. Uvidjevši prednosti stripa, a imajući na umu činjenicu da brojni učenici rado čitaju stripove, godine 2007. izdavačka kuća iz Rijeke Astoria d.o.o pokrenula je projekt Hrvatski velikani – edukativni strip, koji je bio odobren od MZOŠ-a i u skladu s Hrvatskim nacionalnim obrazovnim standardom. Na projekt su bili uključeni ponajbolji hrvatski stripski crtači, scenaristi, književnici i publicisti. Ukupno je izašlo pet zasebnih stripskih sveščića i jedna stripska knjiga, koja je sadržavala pet zasebnih stripova. Njihov se sadržaj, koji je bio pretočen u zanimljivu i učenicima vrlo pristupačnu priču i imao izvrsnu crtačku nadogradnju, mogao iskoristiti u nastavi različitih osnovnoškolskih predmeta kao motivacijsko nastavno sredstvo ili kao izvor zorno predočenih informacija za lakše razumijevanje, usvajanje ili proširivanje nastavnih sadržaja koji će se učiti u sklopu određenih nastavnih jedinica.
Izvorni jezik
Hrvatski