Pregled bibliografske jedinice broj: 632644
Fizikalni sadržaji u drugim gimnazijskim predmetima
Fizikalni sadržaji u drugim gimnazijskim predmetima // Interaktivna nastava fizike : zbornik radova / Pećina, Planinka (ur.).
Zagreb: Hrvatsko fizikalno društvo, 2009. str. 235-243 (plenarno, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 632644 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Fizikalni sadržaji u drugim gimnazijskim predmetima
(Physical facilities in other high school subjects)
Autori
Paić, Josip ; Plavčić, Miro
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Interaktivna nastava fizike : zbornik radova
/ Pećina, Planinka - Zagreb : Hrvatsko fizikalno društvo, 2009, 235-243
ISBN
978-953-7178-13-0
Skup
9. hrvatski simpozij o nastavi fizike
Mjesto i datum
Primošten, Hrvatska, 16.04.2009. - 18.04.2009
Vrsta sudjelovanja
Plenarno
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
matematika; kemija; geografija; biologija; engleski jezik; povijest; psihologija; filozofija; glazbena kultura
(mathematics; chemistry; geography; biology; English; history; psychology; philosophy; music culture)
Sažetak
U članku se analizira zastupljenost fizikalnih sadržaja u udžbenicima gimnazije za sve predmete. Skoro svi udžbenici sadrže građu vezanu za područje fizike. Ta je činjenica potaknula autore da pobroje fizikalne sadržaje u tim udžbenicima, prouče korektnost iznošenja tih sadržaja te procjene koristi ili štete po usvajanje fizikalnih znanja u gimnaziji prisutnošću tih sadržaja u drugim predmetima. Znajući kakav autoritet ima udžbenik utjecaj takvih sadržaja na učeničko znanje (u ovom slučaju iz fizike) nije zanemarljiv. U slučajevima potpune neprimjerenosti iznošenja fizikalnih sadržaja autori predlažu da se takvi sadržaji korigiraju ili izostave iz udžbenika. To bi se moglo uraditi već kod odobravanja udžbenika od strane Ministarstva znanosti obrazovanja i športa RH. Trebalo bi u povjerenstvo za odobravanje nekih udžbenika uključiti fizičara (npr. za udžbenike kemije i zemljopisa za 1. razred). Primjedbe na nekorektnost sadržaja u postojećim udžbenicima bi se mogle preko Ministarstva, proslijediti autoru/izdavaču, što bi ga obvezivalo da te sadržaje u narednom izdanju uskladi/izostavi. Tako bi se izbjegla opasnost da se preko udžbenika učenicima izlažu fizikalni sadržaji koji nisu korektni.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Fizika, Pedagogija