Pregled bibliografske jedinice broj: 632385
Poticanje čitalačke pismenosti kao dio knjižnično-informacijskog obrazovanja
Poticanje čitalačke pismenosti kao dio knjižnično-informacijskog obrazovanja // XXIII. Proljetna škola školskih knjižničara Republike Hrvatske / Zadravec, Tamara (ur.).
Zagreb: Agencija za odgoj i obrazovanje (AZOO), 2011. str. 33-42 (predavanje, nije recenziran, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 632385 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poticanje čitalačke pismenosti kao dio knjižnično-informacijskog obrazovanja
(Reading literacy promotion as the part of library education)
Autori
Radičević, Vesna ; Biglbauer, Suzana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
XXIII. Proljetna škola školskih knjižničara Republike Hrvatske
/ Zadravec, Tamara - Zagreb : Agencija za odgoj i obrazovanje (AZOO), 2011, 33-42
Skup
Čitanje kao dio knjižnično-informacijskog obrazovanja
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 09.05.2011. - 11.05.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
čitalačka pismenost; informacijska pismenost; knjižnično-informacijsko obrazovanje. školska knjižnica
(reading literacy; information literacy; library education; school library)
Sažetak
Rad donosi prikaz realizacije sadržaja programa čitalačke pismenosti unutar knjižnično-informacijskog obrazovanja školske knjižnice. Realizaciju sadržaja programa čitalačke pismenosti kao dio knjižnično-informacijskog obrazovanja školske knjižnice moguće je ostvarivati u korelaciji s bilo kojim područjem iz školskog programa sudjelovanjem u realizaciji nastavnog sata, provođenjem individualnih ili skupnih učeničkih i školskih projekata, organiziranjem predavanja i radionica. Budući da je čitalački angažman nekog pojedinca preduvjet budućeg postignuća u čitalačkoj pismenosti, što podrazumijeva ne samo znanja i sposobnosti, već i motivaciju, stavove i čitalačke navike, poticanje čitalačke pismenosti treba početi već od predškolske i ranije školske dobi učenika. Provođenjem projekta HNOS-a predviđeno je donošenje i ostvarivanje posebnog programa rada na poticanju informacijske i čitateljske pismenosti u školskim knjižnicama timskim radom školskog knjižničara i nastavnika pri realizaciji ili pripremi satova iz pojedinih predmeta, tema i nastavnih cjelina tako da se aktivnosti pri realizaciji mogu provoditi u različitim oblicima pa i suradnjom sa drugim ustanovama i knjižnicama. Program Lektira na drugačiji način namijenjen je djeci nižeg školskog uzrasta, za poticanje čitanja zasnovan na komunikacijsko-humanističkom pristupu odgoju i obrazovanju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti