Pregled bibliografske jedinice broj: 631868
Važnost izloga u stvaranju identiteta i atraktivnosti prodavnice
Važnost izloga u stvaranju identiteta i atraktivnosti prodavnice // Marketing, 43/4 (2012), 270-278 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 631868 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Važnost izloga u stvaranju identiteta i atraktivnosti prodavnice
(Importance of window in creating store identity and attractiveness)
Autori
Renko, Sanda ; Grgić, Inga ;
Izvornik
Marketing (0354-3471) 43/4
(2012);
270-278
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
Prodavnica; izlog; dizajn; potrošači; maloprodavci
(Store; window; design; consumers; retailers)
Sažetak
Prilikom odabira prodavnice kupac najpre zapaža izlog koji ima važnu ulogu u strategiji prodaje. Izlog prodavnice je upravo ono što kupci prvo vide prilikom susreta sa prodavnicom. Dizajn izloga prodavnice može navesti kupca da uđe u prodavnicu i na temelju dizajna izloga kupac može saznati mnogo o brendu i proizvodima. U radu je, pored analize kako pojedini elementi dizajna izloga općenito deluju na kupce i njihovu percepciju, objašnjeno i kako isti privlače ili odbijaju kupce. Uzevši u obzir važnost istraživane problematike, ustanovljen je relativno mali broj radova koji se bave izlozima kao sredstvom komunikacije prodavnice s kupcima, te konačno i elementom kreiranja maloprodajne strategije. U tomu se ogleda znanstveni doprinos ovog rada. U radu su teoretske spoznaje nadopunjene rezultatima straživanja o važnosti izloga kako za prodavce, tako i za kupce. Istraživanje se sastojalo od dve faze. U prvoj fazi je kvalitativno metodom intervjuisanja među maloprodavcima ustanovljeno koji su najvažniji elementi izloga, koliko su opravdana sredstva za uređenje izloga, temeljem čega se donose odluke o dizajnu izloga i sl. Druga je faza obuhvatila istraživanje među potrošačima koje je provedeno metodom anketiranja on-line anketom kao instrumentom istraživanja. Istraživanje je ukazalo na atraktivnost izloga kao motivom za posetu prodavnici. Potvrđeno je da izlogom, odnosno elementima izloga (s posebnim naglaskom na oznake cena i cenovnih akcija) prodavnica odašilje određene poruke svojim kupcima.
Izvorni jezik
Srp
Znanstvena područja
Ekonomija