Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 631502

Europske metropole: postmaterijalizam i kulturna kreativnost


Horvat, Jasna; Tomašević, Nives; Lendić, Slaven
Europske metropole: postmaterijalizam i kulturna kreativnost // Imaginacije prostora : centri i periferije - metropole i provincije u književnostima i kulturama Srednje Europe : zbornik / Oraić Tolić, Dubravka ; Kulcsár Szabó, Ernő (ur.).
Zagreb: Disput, 2013. str. 21-35 (ostalo, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 631502 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Europske metropole: postmaterijalizam i kulturna kreativnost
(European metropolises: postmaterialism and cultural creativity)

Autori
Horvat, Jasna ; Tomašević, Nives ; Lendić, Slaven

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Imaginacije prostora : centri i periferije - metropole i provincije u književnostima i kulturama Srednje Europe : zbornik / Oraić Tolić, Dubravka ; Kulcsár Szabó, Ernő - Zagreb : Disput, 2013, 21-35

ISBN
978-953-260-180-0

Skup
Imaginacije prostora : centri i periferije - metropole i provincije u književnostima i kulturama Srednje Europe

Mjesto i datum
Lovran, Hrvatska, 19.05.2010. - 23.05.2010

Vrsta sudjelovanja
Ostalo

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
postmaterijalizam; PDI; Eurobarometer standard 69; europske metropole; kulturna kreativnost; kreativna ekonomija
(post-materialism; PDI; standard Eurobarometer 69; European capitals; cultural creativity; creative economy)

Sažetak
Polazna premisa ovoga rada jest izravna veza kreativne industrije svojstvene velikim gradovima i poimanja postmaterijalističkoga sustava vrijednosti. U tome smislu izučeni su modeli mjerenja postmaterijalističkoga sustava vrijednosti (Inglehart, 1970) razvijeni u drugoj polovici prošloga stoljeća zbog izrazito snažnih promjena kulturnih djelatnosti koje se prenose na percepciju kulturnih vrijednosti i identiteta. Potkraj 2008. objavljeni su rezultati istraživanja EU27 (Eurobarometer standard 69 , 2008) u kojima su se mjerila očekivanja Europljana spram budućnosti kao i njihova pozicioniranja na Inglehartovoj postmaterijalističkoj skali. Važnost ovih očekivanja protumačio je sam Inglehart kada je svojedobno pojasnio da se pomicanje k društvu postmaterijalizma temelji na pojedincima slobodnim od materijalnih interesa. Primjeni li se navedena postavka na područje kulture (udomljeno u najvećoj mjeri u velikim urbanim centrima), za očekivanje je kako će pojedinci s izraženim postmaterijalističkim sustavom vrijednosti više biti zainteresirani za potrošnju kulturnih proizvoda/usluga kao proizvoda koji u sebi sadržavaju snažnu simboličnu komponentu. Kako su rezultati standardnoga eurobarometra 69 javno dostupni, u ovome su radu prezentirani i komentirani u kontekstu kreativne industrije, posebno za zemlje članice EU 27, kao i za Republiku Hrvatsku. Također su navedena metodološka ograničenja Inglehartove skale i njezine najvažnije revizije, ali i preduvjeti za buduća egzaktna praćenja ovog područja koje je još uvijek u nastajanju, a posebno je vezano uz velike gradove – središta kulturne i kreativne ekonomije.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija, Informacijske i komunikacijske znanosti, Sociologija

Napomena
Abstract The original premise of this paper postulates that there is a direct correlation between creative industry (the industry characteristic of the big cities) and personal happiness of an individual, or the individual's perception of post-materialistic value system. Since the 1970s, various methodologies of measuring the post-materialistic value system have been developing (Inglehart, 1970) as a consequence of the evidently great changes taking place in cultural activities, which have also spread to the perception of cultural values and identity. Towards the end of 2008, the results of the survey carried out by 27EU (Eurobarometer Standard 69 , 2008) were published, revealing the thus-measured expectations of the Europeans in regard to their future and their positioning in Inglehart's post-materialistic scale. Inglehart himself explained the importance of the presented expectations when, at some time past, he made it clear that the changes towards the post-materialistic society had been founded by the individuals who were free of materialistic interests. If the stated premise were to be applied to the cultural sector of industry (established mostly in the big urban centers), it would be expected that the individuals with prominent post-materialistic value system should be interested primarily in the consumption of cultural assets/services as products which themselves include a strong symbolical component. Since the results of the Standard Eurobarometer 69 are available to the public, they are presented and discussed in this paper within the context of creative industry, especially in 27 EU Member States, as well as in the Republic of Croatia. Besides, the paper also presents methodological limitations of Inglehart's scale and its most significant revision, as well as the prerequisites that are set forth for the exact future follow-up of this sector of industry, which is still in its initial stage of development and associated mostly with the big cities, that is with the big centers of cultural and creative economy.



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Ekonomski fakultet, Osijek,
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Nives Tomašević (autor)

Avatar Url Jasna Horvat (autor)

Citiraj ovu publikaciju:

Horvat, Jasna; Tomašević, Nives; Lendić, Slaven
Europske metropole: postmaterijalizam i kulturna kreativnost // Imaginacije prostora : centri i periferije - metropole i provincije u književnostima i kulturama Srednje Europe : zbornik / Oraić Tolić, Dubravka ; Kulcsár Szabó, Ernő (ur.).
Zagreb: Disput, 2013. str. 21-35 (ostalo, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Horvat, J., Tomašević, N. & Lendić, S. (2013) Europske metropole: postmaterijalizam i kulturna kreativnost. U: Oraić Tolić, D. & Kulcsár Szabó, E. (ur.)Imaginacije prostora : centri i periferije - metropole i provincije u književnostima i kulturama Srednje Europe : zbornik.
@article{article, author = {Horvat, Jasna and Toma\v{s}evi\'{c}, Nives and Lendi\'{c}, Slaven}, year = {2013}, pages = {21-35}, keywords = {postmaterijalizam, PDI, Eurobarometer standard 69, europske metropole, kulturna kreativnost, kreativna ekonomija}, isbn = {978-953-260-180-0}, title = {Europske metropole: postmaterijalizam i kulturna kreativnost}, keyword = {postmaterijalizam, PDI, Eurobarometer standard 69, europske metropole, kulturna kreativnost, kreativna ekonomija}, publisher = {Disput}, publisherplace = {Lovran, Hrvatska} }
@article{article, author = {Horvat, Jasna and Toma\v{s}evi\'{c}, Nives and Lendi\'{c}, Slaven}, year = {2013}, pages = {21-35}, keywords = {post-materialism, PDI, standard Eurobarometer 69, European capitals, cultural creativity, creative economy}, isbn = {978-953-260-180-0}, title = {European metropolises: postmaterialism and cultural creativity}, keyword = {post-materialism, PDI, standard Eurobarometer 69, European capitals, cultural creativity, creative economy}, publisher = {Disput}, publisherplace = {Lovran, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font