Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 631467

Sakralne kršćanske metafore u jeziku tiskanih glasila


Blažević, Branka; Šepić, Tatjana; Rončević, Marina
Sakralne kršćanske metafore u jeziku tiskanih glasila // Lingvistika javne komunikacije: sociokulturni, pragmatički i stilistički aspekti / Brdar, Mario ; Omazić, Marija ; Belaj, Branimir ; Kuna, Branko (ur.).
Osijek: Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL), 2009. str. 125-137 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 631467 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Sakralne kršćanske metafore u jeziku tiskanih glasila
(Christian Religious Metaphors in Print Media Language)

Autori
Blažević, Branka ; Šepić, Tatjana ; Rončević, Marina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Lingvistika javne komunikacije: sociokulturni, pragmatički i stilistički aspekti / Brdar, Mario ; Omazić, Marija ; Belaj, Branimir ; Kuna, Branko - Osijek : Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL), 2009, 125-137

ISBN
978-953-314-002-5

Skup
Lingvistika javne komunikacije

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 22.05.2008. - 24.05.2008

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
kršćanski sakralni diskurs; publicistički diskurs; metafora; metaforička grananja
(Christian religious discourse; print media language; metaphor; metaphorical entailments)

Sažetak
Unutar javnog diskursa nalazi se i sakralni diskurs koji objedinjuje raznorodne domene primjene vezane uz određenu religiju kao svoju okosnicu. Glavna su obilježja tog diskursnog tipa metaforičnost i simbolika izraza. S obzirom na današnju moć i prisutnost kršćanskog religijskog diskursa, neumitan je njegov utjecaj na profane diskursne tipove. Polazište je ovog rada jedna od temeljnih metafora kršćanskog sakralnog diskursa ISUS JE ŽIVOT, a istražuju se grananja iste i njihova uporaba u jeziku tiskanih glasila. Primjenom klasične kognitivne teorije o metafori analiziraju se i uspoređuju primjeri iz Biblije, sakralnog i publicističkog diskursa, te značenjske i/ili uporabne promjene do kojih dolazi kada elementi jednog diskursnog tipa prelaze u drugi.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Veleučilište u Rijeci

Profili:

Avatar Url Tatjana Šepić (autor)

Avatar Url Marina Rončević (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Blažević, Branka; Šepić, Tatjana; Rončević, Marina
Sakralne kršćanske metafore u jeziku tiskanih glasila // Lingvistika javne komunikacije: sociokulturni, pragmatički i stilistički aspekti / Brdar, Mario ; Omazić, Marija ; Belaj, Branimir ; Kuna, Branko (ur.).
Osijek: Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL), 2009. str. 125-137 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Blažević, B., Šepić, T. & Rončević, M. (2009) Sakralne kršćanske metafore u jeziku tiskanih glasila. U: Brdar, M., Omazić, M., Belaj, B. & Kuna, B. (ur.)Lingvistika javne komunikacije: sociokulturni, pragmatički i stilistički aspekti.
@article{article, author = {Bla\v{z}evi\'{c}, Branka and \v{S}epi\'{c}, Tatjana and Ron\v{c}evi\'{c}, Marina}, year = {2009}, pages = {125-137}, keywords = {kr\v{s}\'{c}anski sakralni diskurs, publicisti\v{c}ki diskurs, metafora, metafori\v{c}ka grananja}, isbn = {978-953-314-002-5}, title = {Sakralne kr\v{s}\'{c}anske metafore u jeziku tiskanih glasila}, keyword = {kr\v{s}\'{c}anski sakralni diskurs, publicisti\v{c}ki diskurs, metafora, metafori\v{c}ka grananja}, publisher = {Hrvatsko dru\v{s}tvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL)}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {Bla\v{z}evi\'{c}, Branka and \v{S}epi\'{c}, Tatjana and Ron\v{c}evi\'{c}, Marina}, year = {2009}, pages = {125-137}, keywords = {Christian religious discourse, print media language, metaphor, metaphorical entailments}, isbn = {978-953-314-002-5}, title = {Christian Religious Metaphors in Print Media Language}, keyword = {Christian religious discourse, print media language, metaphor, metaphorical entailments}, publisher = {Hrvatsko dru\v{s}tvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL)}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font