Pregled bibliografske jedinice broj: 631405
Glazboterapija i dijete s posebnim potrebama
Glazboterapija i dijete s posebnim potrebama // Glazbena pedagogija u svijetu sadašnjih i budućih promjena 3 / Vidulin-Orbanić Sabina (ur.).
Pula: Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, 2013. str. 537-551
CROSBI ID: 631405 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Glazboterapija i dijete s posebnim potrebama
(Music therapy and children with special needs)
Autori
Sučić, Goran ; Lovrinčević, Maja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Glazbena pedagogija u svijetu sadašnjih i budućih promjena 3
Urednik/ci
Vidulin-Orbanić Sabina
Izdavač
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli
Grad
Pula
Godina
2013
Raspon stranica
537-551
ISBN
978-953-7498-65-8
Ključne riječi
dijete s posebnim potrebama, glazoterapija, roditelji, učitelji, umjtnost
(art, children with special needs, music therapy, parents, teachers)
Sažetak
Mnoga istraživanja pružaju nam snažne dokaze o važnosti glazbe u poticanju raznih aspekata razvoja djece. Stoga se velika važnost pridaje glazbenoj edukaciji i doživljaju u predškolskim ustanovama te u nižim razredima osnovne škole. Upotrebom kreativne terapije, odnosno uporaba umjetnosti poput glazbe, likovno-vizualnog izražaja, plesa, drame, lutkarstva, priče i drugih kreativnih procesa unaprijeđuje zdravlje i brži oporavak, kao i poboljšanje kvalitete života u specifičnim okolnostima. Specifične terapije ovog oblika su glazbena terapija, vibroakustička i art terapija. Umjetnost dobiva titulu suvremenog psihologa, psihijatra i odgajatelja, jer umjetnost uvelike utječe na naše živote. Dopustimo umjetnosti da nas vodi ka boljem i zdravijem životu. Teoretski dio rada izvršenom analizom relevantne literature i postignuća kod nas i u svijetu približava problematiku glazboterapije, njenih pojavnosti kroz integrirani razvojni kurikulum. Integririrani procesi podrazumjevaju uključivanje i drugih umjetničkih područja s kojim će se kvalitetnije ostvarivati uključivanje učenika s posebnim potrebama u redovni rad gdje dijete svladava redovne ili prilagođene programe uz primjenu individualiziranih postupaka u radu. Kroz empirijski dio rada, uz postavljenje predmeta i problema istraživanja, postavljeni su opći i posebni ciljevi istraživanja kao i četiri hipoteze. Ispitanici u ovom istraživanju su roditelji, učitelji i učenici razredne nastave koji su iznijeli različite stavove prema glazboterapiji u nižim razredima osnovne škole U istraživanju je sudjelovalo ukupno 316 ispitanika, od toga 184 učenika, 112 roditelja i 20 učitelja.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Pedagogija
Napomena
Izvorni znanstveni rad