Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 631296

Prikaz ranog edukacijsko-rehabilitacijskog razvojnog programa kod djece s West sindromom


Strsoglavec, Helena; Joković Oreb, Ines; Pinjatela, Renata
Prikaz ranog edukacijsko-rehabilitacijskog razvojnog programa kod djece s West sindromom // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 49 (2013), Supplement; 130-142 (recenziran, prethodno priopćenje, znanstveni)


CROSBI ID: 631296 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Prikaz ranog edukacijsko-rehabilitacijskog razvojnog programa kod djece s West sindromom
(Early education and rehabilitation development program in children with West syndrome)

Autori
Strsoglavec, Helena ; Joković Oreb, Ines ; Pinjatela, Renata

Izvornik
Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja (1331-3010) 49 (2013), Supplement; 130-142

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni

Ključne riječi
rana intervencija ; West sindrom ; Rani razvojni integracijski program ; INDIFF komponentna analiza
(early intervention ; West syndrome ; Early developmental integration program ; INDIFF component analysis)

Sažetak
Rana intervencija je proces informiranja, savjetovanja, edukacije i podrške djeci u ranoj dobi kod koje je utvrđeno stanje mogućeg odstupanja u razvoju s visokim rizikom za daljnji razvoj, kao i njihovim obiteljima. Ovaj proces obuhvaća i djecu kod koje postoji čimbenik rizika za razvojno odstupanje koje bi kasnije moglo utjecati na njihov daljnji razvoj. Program rane intervencije može se pružati u različitim okruženjima, no naglasak se stavlja na prirodno okruženje djeteta. Pokazalo se da je program rane intervencije najefikasniji ako se s njim počne odmah po utvrđivanju odstupanja ili otkrivanju teškoće u razvoju. Osnovni cilj ovog rada je prikaz edukacijsko–rehabilitacijskog programa usmjerenog poticanju kognitivnih, emocionalnih, socijalnih, motoričkih, komunikacijskih i govornih vještina djece s višestrukim teškoćama u okviru Ranog razvojnog integracijskog programa za dijete s višestrukim teškoćama koji se provodi u Kabinetu za ranu psihomotoričku stimulaciju Centra za rehabilitaciju Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta Sveučilišta ua Zagrebu. Program se provodio u obitelji blizanki s West sindromom kronološke dobi 2, 5 godine uz superviziju Kabineta za ranu psihomotoričku stimulaciju Centra za rehabilitaciju Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta, kroz akademsku godinu 2010./2011. Rani razvojni integracijski program koji se provodio obuhvaćao je osnovne elemente neurorazvojnog tretmana (NDT), programa senzorne integracije, kognitivne elemente razvoja (Piagetova teorija poticanja kognitivnog razvoja i funkcionalno učenje), Dennisonovu edukinestetičku metodu, komponente govora i jezika, orofacijalnu stimulaciju te podršku obitelji. Za postupke procjene i evaluacije korištena je Münchenska funkcionalna razvojna dijagnostika i Gunzburg test čije komponente se koriste kao varijable ovog istraživanja. Kao metoda obrade podataka korištena je INDIF komponentna analiza stanja ispitanika kroz niz jednako udaljenih vremenskih točaka. Uzimajući u obzir statističke pokazatelje, može se zaključiti da je Rani razvojni integracijski program imao pozitivan utjecaj na razvoj djevojčica. Kako bi u potpunosti mogli razumjeti njihov razvoj treba uzeti u obzir genetsku predispoziciju te okruženje u kojem odrastaju.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Renata Pinjatela (autor)

Avatar Url Ines Joković-Oreb (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Strsoglavec, Helena; Joković Oreb, Ines; Pinjatela, Renata
Prikaz ranog edukacijsko-rehabilitacijskog razvojnog programa kod djece s West sindromom // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 49 (2013), Supplement; 130-142 (recenziran, prethodno priopćenje, znanstveni)
Strsoglavec, H., Joković Oreb, I. & Pinjatela, R. (2013) Prikaz ranog edukacijsko-rehabilitacijskog razvojnog programa kod djece s West sindromom. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 49 (Supplement), 130-142.
@article{article, author = {Strsoglavec, Helena and Jokovi\'{c} Oreb, Ines and Pinjatela, Renata}, year = {2013}, pages = {130-142}, keywords = {rana intervencija, West sindrom, Rani razvojni integracijski program, INDIFF komponentna analiza}, journal = {Hrvatska revija za rehabilitacijska istra\v{z}ivanja}, volume = {49}, number = {Supplement}, issn = {1331-3010}, title = {Prikaz ranog edukacijsko-rehabilitacijskog razvojnog programa kod djece s West sindromom}, keyword = {rana intervencija, West sindrom, Rani razvojni integracijski program, INDIFF komponentna analiza} }
@article{article, author = {Strsoglavec, Helena and Jokovi\'{c} Oreb, Ines and Pinjatela, Renata}, year = {2013}, pages = {130-142}, keywords = {early intervention, West syndrome, Early developmental integration program, INDIFF component analysis}, journal = {Hrvatska revija za rehabilitacijska istra\v{z}ivanja}, volume = {49}, number = {Supplement}, issn = {1331-3010}, title = {Early education and rehabilitation development program in children with West syndrome}, keyword = {early intervention, West syndrome, Early developmental integration program, INDIFF component analysis} }

Časopis indeksira:


  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • PsychINFO





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font