Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 631258

Vremenska prognoza kao informacija – komunikacijski i društveni aspekti meteorološke poruke u hrvatskim novinskim i televizijskim izvještajima


Blagus Bartolec, Goranka; Matas Ivanković, Ivana
Vremenska prognoza kao informacija – komunikacijski i društveni aspekti meteorološke poruke u hrvatskim novinskim i televizijskim izvještajima // Jezik kao informacija : zbornik radova s međunarodnoga znanstvenoga skupa Hrvatskoga društva za primijenjenu lingvistiku / Peti-Stantić, Anita ; Stanojević, Mateusz-Milan (ur.).
Zagreb: Srednja Europa, 2013. str. 209-222 (predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 631258 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Vremenska prognoza kao informacija – komunikacijski i društveni aspekti meteorološke poruke u hrvatskim novinskim i televizijskim izvještajima
(The weather forecast as information – the communicative and social aspects of meteorological messages in croatian daily newspaper and TV news)

Autori
Blagus Bartolec, Goranka ; Matas Ivanković, Ivana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Jezik kao informacija : zbornik radova s međunarodnoga znanstvenoga skupa Hrvatskoga društva za primijenjenu lingvistiku / Peti-Stantić, Anita ; Stanojević, Mateusz-Milan - Zagreb : Srednja Europa, 2013, 209-222

ISBN
978-953-6979-64-6

Skup
27. Međunarodni znanstveni skup Hrvatskoga društva za primijenjenu lingvistiku

Mjesto i datum
Dubrovnik, Hrvatska, 18-20.04.2013

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan

Ključne riječi
dnevne novine ; komunikacijski aspekti ; televizijski dnevnik ; vremenska prognoza
(communication aspects ; daily newspaper ; TV news ; weather forecast.)

Sažetak
U radu se analiziraju komunikacijski i informacijski aspekti vremenske prognoze u dnevnim novinama (Jutarnji list i Večernji list) i televiziji (Dnevnik HRT-a). Internet kao medij nije uključen u analizu zbog nelinearnosti odabira informacija s aspekta primatelja, što je u prezentaciji vremenske prognoze veoma bitno. Osnovni je problem kojim se rad bavi povezivanje primarne informacije sadržane u poruci o vremenu s društvenom pozadinom unutar koje medij koji prenosi vremensku prognozu djeluje. Analiza je usmjerena na dva problema: 1.Vremenska prognoza u medijskoj prezentaciji spada u tzv. informativne sadržaje, dakle u područje vijesti, putem kojih se gledateljima kao pripadnicima uređene zajednice prenose obavijesti o svakodnevnim događajima, prema prosudbi pošiljatelja, važnim za djelovanje društva u cjelini. S obzirom na to da takva tematika u novinama i televiziji, zapravo, reproducira vladajući, tj. dominantni institucionalni okvir unutar društva, pokušava se utvrditi je li i vremenska prognoza kao dio informativnoga programa također pod utjecajem takve institucionalne organizacije ili oblikuje svoj vlastiti komunikacijski okvir. 2. Na temelju provedene ankete o načinu gledanja i čitanja vremenske prognoze, pokušava se analizirati na koji način, primatelji (čitatelji i gledatelji) percipiraju informaciju o vremenu te učinak same informacije na gledateljevu svijest. Metodološki su radom obuhvaćeni sljedeći aspekti vremenske poruke: informacijski okvir vremenske prognoze (u linearnome poretku izmjene informacija vremenska prognoza i u dnevnim novinama i u televizijskom dnevniku dolazi posljednja) ; koncepcijska analiza novinske i televizijske vremenske prognoze (u prijenosu informacija o vremenu zastupljena su dva komunikacijska koda – jezični /pisani, odnosno govoreni tekst/ i ikoničko-simbolički kod /sinoptičke karte, odnosno satelitska snimka/) ; komunikacijski učinak vremenske informacije na primatelja (jezično-semantički okvir vremenske prognoze i društveni okvir gledanja ili čitanja vremenske prognoze). U konačnici, naglasak je na utvrđivanju komunikacijskih posebnosti sadržaja vremenske prognoze u kojima se iščitavaju načela društvenoga ustrojstva zajednice u kojoj mediji djeluju.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
MZOS-212-2120898-0925 - Hrvatski normativni jednosvezačni rječnik (Hudeček, Lana, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Institut za hrvatski jezik i jezikoslovlje, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Blagus Bartolec, Goranka; Matas Ivanković, Ivana
Vremenska prognoza kao informacija – komunikacijski i društveni aspekti meteorološke poruke u hrvatskim novinskim i televizijskim izvještajima // Jezik kao informacija : zbornik radova s međunarodnoga znanstvenoga skupa Hrvatskoga društva za primijenjenu lingvistiku / Peti-Stantić, Anita ; Stanojević, Mateusz-Milan (ur.).
Zagreb: Srednja Europa, 2013. str. 209-222 (predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Blagus Bartolec, G. & Matas Ivanković, I. (2013) Vremenska prognoza kao informacija – komunikacijski i društveni aspekti meteorološke poruke u hrvatskim novinskim i televizijskim izvještajima. U: Peti-Stantić, A. & Stanojević, M. (ur.)Jezik kao informacija : zbornik radova s međunarodnoga znanstvenoga skupa Hrvatskoga društva za primijenjenu lingvistiku.
@article{article, author = {Blagus Bartolec, Goranka and Matas Ivankovi\'{c}, Ivana}, year = {2013}, pages = {209-222}, keywords = {dnevne novine, komunikacijski aspekti, televizijski dnevnik, vremenska prognoza}, isbn = {978-953-6979-64-6}, title = {Vremenska prognoza kao informacija – komunikacijski i dru\v{s}tveni aspekti meteorolo\v{s}ke poruke u hrvatskim novinskim i televizijskim izvje\v{s}tajima}, keyword = {dnevne novine, komunikacijski aspekti, televizijski dnevnik, vremenska prognoza}, publisher = {Srednja Europa}, publisherplace = {Dubrovnik, Hrvatska} }
@article{article, author = {Blagus Bartolec, Goranka and Matas Ivankovi\'{c}, Ivana}, year = {2013}, pages = {209-222}, keywords = {communication aspects, daily newspaper, TV news, weather forecast.}, isbn = {978-953-6979-64-6}, title = {The weather forecast as information – the communicative and social aspects of meteorological messages in croatian daily newspaper and TV news}, keyword = {communication aspects, daily newspaper, TV news, weather forecast.}, publisher = {Srednja Europa}, publisherplace = {Dubrovnik, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font