Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 631005

Samoregulacija čitanja


Rončević Zubković, Barbara
Samoregulacija čitanja // Čitanje za školu i život / Mićanović, Miroslav (ur.).
Zagreb: Agencija za odgoj i obrazovanje (AZOO), 2013. str. 33-41 (pozvano predavanje, nije recenziran, cjeloviti rad (in extenso), stručni)


CROSBI ID: 631005 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Samoregulacija čitanja
(Self-regulation of reading)

Autori
Rončević Zubković, Barbara

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni

Izvornik
Čitanje za školu i život / Mićanović, Miroslav - Zagreb : Agencija za odgoj i obrazovanje (AZOO), 2013, 33-41

ISBN
978-953-7290-33-7

Skup
Čitanje za školu i život, IV. simpozij učitelja i nastavnika hrvatskoga jezika

Mjesto i datum
Vodice, Hrvatska, 07.11.2012. - 12.11.2012

Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
samoregulacija; čitanje
(self-regulation; reading)

Sažetak
Samoregulirani je čitatelj onaj koji postavlja realistične ciljeve čitanja, odabire učinkovite strategije čitanja, nadgleda razumije li tekst i procjenjuje napredak prema cilju. Razina samoregulacije pri čitanju ne ovisi samo o vještini čitanja i strategijama koje se pritom koriste, već i o osjećaju samoučinkovitosti te o percipiranoj vrijednosti zadatka što utječe na motivaciju za samoregulacijom. U ovom se radu opisuju mehanizmi djelovanja percipirane samoučinkovitosti na upotrebu strategija čitanja i motivaciju za samoregulacijom pri čitanju. Također se navode metode koje nastavnici mogu koristiti kako bi kod učenika povećali osjećaj kompetentnosti u čitanju i potaknuli ih na korištenje strategija samoregulacije. Nadalje, naglašava se važnost vrijednosti koje učenici pripisuju čitanju kao aktivnosti. Učenici koji smatraju da je čitanje važno i vrijedno, odnosno oni koji imaju razvijen interes za čitanje i orijentirani su prema usvajanju znanja, vjerojatnije će biti i samoregulirani čitatelji. S obzirom da razina samoregulacije kod učenika ne ovisi samo o vlastitim razmišljanjima i motivaciji već i o kontekstualnim čimbenicima, razredno okruženje također može poticati motivaciju za samoregulacijom.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
009-1301676-2381 - Kognitivni, metakognitivni i motivacijski čimbenici čitanja i učenja (Kolić-Vehovec, Svjetlana, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka

Citiraj ovu publikaciju:

Rončević Zubković, Barbara
Samoregulacija čitanja // Čitanje za školu i život / Mićanović, Miroslav (ur.).
Zagreb: Agencija za odgoj i obrazovanje (AZOO), 2013. str. 33-41 (pozvano predavanje, nije recenziran, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
Rončević Zubković, B. (2013) Samoregulacija čitanja. U: Mićanović, M. (ur.)Čitanje za školu i život.
@article{article, author = {Ron\v{c}evi\'{c} Zubkovi\'{c}, Barbara}, editor = {Mi\'{c}anovi\'{c}, M.}, year = {2013}, pages = {33-41}, keywords = {samoregulacija, \v{c}itanje}, isbn = {978-953-7290-33-7}, title = {Samoregulacija \v{c}itanja}, keyword = {samoregulacija, \v{c}itanje}, publisher = {Agencija za odgoj i obrazovanje (AZOO)}, publisherplace = {Vodice, Hrvatska} }
@article{article, author = {Ron\v{c}evi\'{c} Zubkovi\'{c}, Barbara}, editor = {Mi\'{c}anovi\'{c}, M.}, year = {2013}, pages = {33-41}, keywords = {self-regulation, reading}, isbn = {978-953-7290-33-7}, title = {Self-regulation of reading}, keyword = {self-regulation, reading}, publisher = {Agencija za odgoj i obrazovanje (AZOO)}, publisherplace = {Vodice, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font