Pregled bibliografske jedinice broj: 631005
Samoregulacija čitanja
Samoregulacija čitanja // Čitanje za školu i život / Mićanović, Miroslav (ur.).
Zagreb: Agencija za odgoj i obrazovanje (AZOO), 2013. str. 33-41 (pozvano predavanje, nije recenziran, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 631005 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Samoregulacija čitanja
(Self-regulation of reading)
Autori
Rončević Zubković, Barbara
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Čitanje za školu i život
/ Mićanović, Miroslav - Zagreb : Agencija za odgoj i obrazovanje (AZOO), 2013, 33-41
ISBN
978-953-7290-33-7
Skup
Čitanje za školu i život, IV. simpozij učitelja i nastavnika hrvatskoga jezika
Mjesto i datum
Vodice, Hrvatska, 07.11.2012. - 12.11.2012
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
samoregulacija; čitanje
(self-regulation; reading)
Sažetak
Samoregulirani je čitatelj onaj koji postavlja realistične ciljeve čitanja, odabire učinkovite strategije čitanja, nadgleda razumije li tekst i procjenjuje napredak prema cilju. Razina samoregulacije pri čitanju ne ovisi samo o vještini čitanja i strategijama koje se pritom koriste, već i o osjećaju samoučinkovitosti te o percipiranoj vrijednosti zadatka što utječe na motivaciju za samoregulacijom. U ovom se radu opisuju mehanizmi djelovanja percipirane samoučinkovitosti na upotrebu strategija čitanja i motivaciju za samoregulacijom pri čitanju. Također se navode metode koje nastavnici mogu koristiti kako bi kod učenika povećali osjećaj kompetentnosti u čitanju i potaknuli ih na korištenje strategija samoregulacije. Nadalje, naglašava se važnost vrijednosti koje učenici pripisuju čitanju kao aktivnosti. Učenici koji smatraju da je čitanje važno i vrijedno, odnosno oni koji imaju razvijen interes za čitanje i orijentirani su prema usvajanju znanja, vjerojatnije će biti i samoregulirani čitatelji. S obzirom da razina samoregulacije kod učenika ne ovisi samo o vlastitim razmišljanjima i motivaciji već i o kontekstualnim čimbenicima, razredno okruženje također može poticati motivaciju za samoregulacijom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
009-1301676-2381 - Kognitivni, metakognitivni i motivacijski čimbenici čitanja i učenja (Kolić-Vehovec, Svjetlana, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka
Profili:
Barbara Rončević Zubković
(autor)