Pregled bibliografske jedinice broj: 630805
Glazbeno stvaralaštvo: teorijski i praktični prinos izvannastavnim glazbenim aktivnostima
Glazbeno stvaralaštvo: teorijski i praktični prinos izvannastavnim glazbenim aktivnostima. Pula: Udruga za promicanje kvalitete i poticanje izvrsnosti u odgoju i obrazovanju SEM, 2013 (monografija)
CROSBI ID: 630805 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Glazbeno stvaralaštvo: teorijski i praktični prinos izvannastavnim glazbenim aktivnostima
(Musical creativity: theoretical and practical contribution to extracurricular musical activities)
Autori
Vidulin-Orbanić, Sabina
Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, monografija, znanstvena
Izdavač
Udruga za promicanje kvalitete i poticanje izvrsnosti u odgoju i obrazovanju SEM
Grad
Pula
Godina
2013
Stranica
167
ISBN
978-953-57557-0-8
Ključne riječi
kreativnost ; umjetnost ; škola ; glazba ; izvannastavne aktivnosti
(creativity ; art ; school ; music ; extracurricular activities)
Sažetak
U prvom poglavlju Važnost kulture i (glazbene) umjetnosti u suvremenom društvu, kulturi i umjetnosti pristupamo kao integrativnim i interdisciplinarnim fenomenima. Cilj je uputiti na područje kulture kao izraz umjetničkoga postignuća čovjeka te istaknuti suodnos kulture i umjetnosti u procesu obrazovanja učenika. Umjetnosti pridonose osobnom doživljaju i razumijevanju svijeta, razvoju kritičke svijesti, neposredno djelujući na kulturaciju učenika. Jedna od kompetencija kojoj se teži u suvremenoj školi je razvoj kulturne svijesti i izražavanja. Navedena se kompetencija stječe na nastavi glazbene kulture/umjetnosti i izvannastavnim glazbenim aktivnostima. Nastava glazbene kulture i umjetnosti te izvannastavne glazbene aktivnosti jamče cjelovit razvoj učenika potičući višestruku inteligenciju, kreativno mišljenje, razvoj analitičkih i izražajnih sposobnosti i kritičke svijesti. Konačan je ishod omogućavanje formiranja estetskog i etičkog sustava vrijednosti. U drugom se poglavlju Kreativnost i stvaralaštvo: osnova suvremenog obrazovanja usustavljuju vrste kreativnosti, definira stvaralaštvo i objašnjava način poticanja učenika na kreativnost i stvaralaštvo. Na taj način oni uče sagledati stvari i pojave iz drukčijeg kuta, pronaći različita rješenja i alternative, postaju domišljati i inovativni. Kreativan im život omogućava proširivanje životnih vidika, napredovanje, umnožavanje vlastitih sposobnosti te oslobođenje od svakodnevne rutine. Slijedi dio o povijesti dječjega glazbenog stvaralaštva s naglaskom na nastavne programe u Hrvatskoj. Opisuje se provedeno akcijsko istraživanje i donose rezultati. U trećem poglavlju pod nazivom Izvannastavne aktivnosti: mogućnost svestranog razvoja učenika definira se pojam izvannastavnih aktivnosti, utvrđuje njihova povijest i oblici organiziranja učenika u osnovnoj školi, opisuju prednosti i nedostaci provedbe izvannastavnih aktivnosti te objašnjava način planiranja i programiranja rada. U četvrtom poglavlju Izvannastavne glazbene aktivnosti u osnovnoj školi pozornost se pridaje izvannastavnim glazbenim aktivnostima kojima se teži razvoju glazbenih umijeća učenika te otkrivanju i poboljšanju njihova kreativnog i stvaralačkog glazbenog potencijala. Predlaže se operativni plan i program za aktivnost glazbenog stvaralaštva, donosi popis manifestacija u kojima se potiče izvođenje glazbe i glazbeno stvaralaštvo. Usustavljuju se i analiziraju izvannastavne glazbene aktivnosti: zborno pjevanje, solističko i komorno vokalno muziciranje, solističko i komorno instrumentalno muziciranje, folklor, ples, glazba na računalu, a osobita pozornost pridaje se aktivnosti glazbenog stvaralaštva. U okviru te aktivnosti navode se postupci i mogućnosti poticanja stvaralačke ekspresije i opisuje osnovna tehnika, način skladanja primjerenog učenicima mlađega i starijega školskog uzrasta. Objašnjava se planiranje, organizacija i realizacija školskog projekta – mjuzikla. U petom se poglavlju prikazuje SEM koncepcija način povezivanja glazbe s dramskom umjetnošću i engleskim jezikom. Opisuje se način realizacije projekta Putna groznica. Osim teorijskog dijela, u ovoj e-knjizi donosimo 37 autorskih skladbi i njihove matrice te notne tekstove. U dodatku se nalazi i opis projekta Moja domovina i kviza Skok u barok, uz video priloge koje su izradili i snimili studenti Odsjeka za glazbenu pedagogiju Odjela za glazbu pulskoga sveučilišta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost
Napomena
Elektronička knjiga