Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 630359

Menadžment zrakoplovne kompanije


Tatalović, Mirko; Mišetić, Ivan; Bajić, Jasmin
Menadžment zrakoplovne kompanije. Zagreb: MATE, 2012 (znanstvena knjiga, udžbenik)


CROSBI ID: 630359 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Menadžment zrakoplovne kompanije
(Airline Management)

Autori
Tatalović, Mirko ; Mišetić, Ivan ; Bajić, Jasmin

Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, znanstvena knjiga, udžbenik, znanstvena

Izdavač
MATE

Grad
Zagreb

Godina
2012

Stranica
900

ISBN
978-953-246-179-4

Ključne riječi
menadžment ; zrakoplovna kompanija ; zračni prijevoz ; zračni promet ; ključni pokazatelji uspješnosti ; profitabilnost ; konkurentnost ; strategija ; tržišno pozicioniranje ; red letenja ; mreža ruta ; poslovni modeli ; prognoze razvoja ; Croatia Airlines
(management ; airlines ; air transportation ; air transport ; key performance indicators ; profitability ; competitiveness ; strategy ; market positioning ; schedule ; route network ; business models ; development forecast ; Croatia Airlines)

Sažetak
Knjigom su prezentirani rezultati dva međusobno povezana primarna objekta istraživanja: menadžment i zrakoplovna kompanija. Ukupna materija sustavno je raščlanjena u deset tehnoloških cjelina. U dijelu naslovljenom „Čimbenici menadžmenta zrakoplovne kompanije“ ukazuje se na temeljne pretpostavke menadžmenta zrakoplovne kompanije, završavajući s autorskom definicijom navedenog pojma. Menadžment zrakoplovne kompanije je proces stvaranja i kontinuiranog unapređivanja radnog i vrijednosnog ustroja kompanije i okruženja s ciljem maksimiziranja zadovoljstva kupaca, zaposlenika i dioničara. Analiza i ocjena razvoja zračnog prometa obrađuje aktualnu problematiku zračnih prijevoznika, zračnih luka i kontrole leta u svijetu, Europi i u Hrvatskoj. Temeljne karakteristike poslovanja zrakoplovne kompanije opisuju tehničko- tehnološke, operativne i pravne pretpostavke, kao i trendove promjena poslovnih modela zračnih prijevoznika. Pokazatelji uspješnosti poslovanja zrakoplovne kompanije uključuju detaljnu metriku i analizu neutralnih i financijskih učinaka poslovanja i produktivnosti. Tržišno pozicioniranje zrakoplovne kompanije obuhvaća razradu strukture i održavanja flote, rutne mreže, međuovisnosti ponude i potražnje zrakoplovne usluge te konkurentske pozicije uz odgovarajući „benhmarking“. Planiranje i strategija kao ključni menadžment alati zrakoplovne kompanije uključuju procese dizajniranja i provedbe reda letenja, čimbenike odabira flote te opis kategorija i sadržaja planiranja. Organiziranje i menadžment ljudskih potencijala nastavno istražuje optimalni odabir organizacijske strukture u kontekstu ukupnog menadžment procesa zrakoplovne kompanije i razvoja ljudskih potencijala. U dijelu „Ekonomika leta – modeli profitabilnosti“ obrađeni su elementi ekonomike leta i različiti modeli profitabilnosti s odgovarajućim pretpostavkama uspješnosti poslovanja zrakoplovne kompanije, a posebno je obrađen financijski menadžment. U zadnjem desetom dijelu pod naslovom „Prognoze razvoja zračnog prometa“ prikazane su metode kvantifikacije rasta zračnog prijevoza s prognozama razvoja u svijetu, Europi i Hrvatskoj do 2030. godine. Posebno su obrađene prognoze razvoja čarter i robnog zračnog prijevoza uz poseban osvrt na Croatia Airlines. Na kraju desetog dijela daje se osvrt na budućnost menadžmenta zrakoplovne kompanije u 21. stoljeću. U svakom dijelu ukazuje se i na konkretne detalje poslovnih odluka koje su utjecale i još utječu na sadašnji i budući razvoj Croatia Airlines. Autori izdvajaju nekoliko profila uspješnih lidera, a na kraju svakog dijela ukazuju na znanja i vještine iznimno uspješnog menadžera zrakoplovne kompanije.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Tehnologija prometa i transport, Ekonomija



POVEZANOST RADA


Projekti:
135-1352339-3045 - Strategijsko modeliranje razvoja zračnog prometa (Steiner, Sanja, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Fakultet prometnih znanosti, Zagreb

Profili:

Avatar Url Ivica Mišetić (autor)

Avatar Url Mirko Tatalović (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Tatalović, Mirko; Mišetić, Ivan; Bajić, Jasmin
Menadžment zrakoplovne kompanije. Zagreb: MATE, 2012 (znanstvena knjiga, udžbenik)
Tatalović, M., Mišetić, I. & Bajić, J. (2012) Menadžment zrakoplovne kompanije. Zagreb, MATE.
@book{book, author = {Tatalovi\'{c}, Mirko and Mi\v{s}eti\'{c}, Ivan and Baji\'{c}, Jasmin}, year = {2012}, pages = {900}, keywords = {menad\v{z}ment, zrakoplovna kompanija, zra\v{c}ni prijevoz, zra\v{c}ni promet, klju\v{c}ni pokazatelji uspje\v{s}nosti, profitabilnost, konkurentnost, strategija, tr\v{z}i\v{s}no pozicioniranje, red letenja, mre\v{z}a ruta, poslovni modeli, prognoze razvoja, Croatia Airlines}, isbn = {978-953-246-179-4}, title = {Menad\v{z}ment zrakoplovne kompanije}, keyword = {menad\v{z}ment, zrakoplovna kompanija, zra\v{c}ni prijevoz, zra\v{c}ni promet, klju\v{c}ni pokazatelji uspje\v{s}nosti, profitabilnost, konkurentnost, strategija, tr\v{z}i\v{s}no pozicioniranje, red letenja, mre\v{z}a ruta, poslovni modeli, prognoze razvoja, Croatia Airlines}, publisher = {MATE}, publisherplace = {Zagreb} }
@book{book, author = {Tatalovi\'{c}, Mirko and Mi\v{s}eti\'{c}, Ivan and Baji\'{c}, Jasmin}, year = {2012}, pages = {900}, keywords = {management, airlines, air transportation, air transport, key performance indicators, profitability, competitiveness, strategy, market positioning, schedule, route network, business models, development forecast, Croatia Airlines}, isbn = {978-953-246-179-4}, title = {Airline Management}, keyword = {management, airlines, air transportation, air transport, key performance indicators, profitability, competitiveness, strategy, market positioning, schedule, route network, business models, development forecast, Croatia Airlines}, publisher = {MATE}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font