Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 630132

Odnos javnih i privatnih ekonomskih učilišta – svjetski trendovi i praksa u Hrvatskoj


Barić, Vinko; Obadić, Alka
Odnos javnih i privatnih ekonomskih učilišta – svjetski trendovi i praksa u Hrvatskoj // Zbornik radova znanstvene konferencije Ekonomsko obrazovanje u Republici Hrvatskoj – jučer, danas, sutra, / Čavrak, Vladimir ; Gelo, Tomislav (ur.).
Zagreb: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2013. str. 57-85 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 630132 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Odnos javnih i privatnih ekonomskih učilišta – svjetski trendovi i praksa u Hrvatskoj
(The ratio of public and private economic institution - global trends and practices in Croatia)

Autori
Barić, Vinko ; Obadić, Alka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Zbornik radova znanstvene konferencije Ekonomsko obrazovanje u Republici Hrvatskoj – jučer, danas, sutra, / Čavrak, Vladimir ; Gelo, Tomislav - Zagreb : Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2013, 57-85

ISBN
978-953-6025-76-3

Skup
Znanstvene konferencija Ekonomsko obrazovanje u Republici Hrvatskoj – jučer, danas, sutra

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 29.11.2012

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
javno; privatno; ekonomska učilišta; zapošljivost studenta
(public; private; economic; education; employability of students)

Sažetak
Pristup obrazovanju kao procesu i djelatnosti moguć je s različitih aspekata. Obrazovanje se općenito smatra temeljnim inputom gospodarskog i socijalnog razvoja. Bilo kroz rastući broj obrazovanih pojedinaca, bilo kroz efekte koje obrazovanje generira na razini pojedinca i društva. Obrazovanje kao javno dobro ima sve atribute dobara kao što su nedjeljivost u korištenju, nemogućnost primjene principa tržišne ekskluzije, slaba podobnost za namirivanje posredovanjem privatnog tržišta, i slično. U uvjetima jačanja socijalnih prava stanovništva ovim obilježjima se dodaje i princip jednakosti šansi koji obrazovanje promovira kao mjeru pravednosti u usvajanju obrazovnog kapitala. Obrazovanju kao javnom dobru kao pandan se javlja privatno (komercijalno) tržište. U prošlim desetljećima o tržišnoj valorizaciji obrazovne djelatnosti govorilo se na razini svojevrsne kontroverze. Uvažavao se dualni pristup, javni i privatni, uz isticanje ograničenja komercijalizacije u području obrazovanja. Danas, kada tržište ulazi u sve pore javnoga sektora, znanstvena i stručna javnost bavi se istraživanjima stvarnih dometa komercijalizacije obrazovanja. Rastući problemi u gospodarstvu i nekonzistentan razvoj javnog i privatnog obrazovanja u Hrvatskoj otvaraju niz pitanja koja nisu nužno iz područja obrazovanja. Dapače, nameću se pitanja iz područja sustava financiranja obrazovanja, suradnje obrazovanja i gospodarstva, tržišta rada, odnosno „zapošljivost“ završenih studenata i slično. Obrazovni profil nezaposlenih jedan je od značajnijih indikatora komplementarnosti obrazovanja i društva (gospodarstva). On, s jedne strane, pokazuje nesklad između ponude i potražnje zanimanja, a s druge strane odražava stanje gospodarstva i njegovu apsorpcijsku moć glede novog zapošljavanja. Zbog toga analiza zapošljivosti završenih studenata javnih i privatnih ekonomskih učilišta u Hrvatskoj treba pokazati stvarno stanje visokoga obrazovanja u zemlji. Obzirom da za upis na poslovne škole ne postoje strogi kriteriji, posljedično, na njima ekspanzivno raste broj upisanih studenata, te se jedan dio studenata određenih profila kontinuirano susreće s poteškoćama u zapošljavanju. Signali s tržišta rada govore o potrebi preispitivanja ovakvog načina funkcioniranja. U istraživačkom dijelu rada analiziraju tse nezaposleni i zaposleni diplomanti sveučilišnih i stručnih ekonomskih fakulteta. Na tragu navedenog temeljna pitanja u radu odnose se na upisnu politiku na visokim učilištima u zemlji, sustav financiranja, problem upošljivosti završenih studenata, uspješnost studiranja, i slično.

Izvorni jezik
Engleski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Vinko Barić (autor)

Avatar Url Alka Obadić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Barić, Vinko; Obadić, Alka
Odnos javnih i privatnih ekonomskih učilišta – svjetski trendovi i praksa u Hrvatskoj // Zbornik radova znanstvene konferencije Ekonomsko obrazovanje u Republici Hrvatskoj – jučer, danas, sutra, / Čavrak, Vladimir ; Gelo, Tomislav (ur.).
Zagreb: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2013. str. 57-85 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Barić, V. & Obadić, A. (2013) Odnos javnih i privatnih ekonomskih učilišta – svjetski trendovi i praksa u Hrvatskoj. U: Čavrak, V. & Gelo, T. (ur.)Zbornik radova znanstvene konferencije Ekonomsko obrazovanje u Republici Hrvatskoj – jučer, danas, sutra,.
@article{article, author = {Bari\'{c}, Vinko and Obadi\'{c}, Alka}, year = {2013}, pages = {57-85}, keywords = {javno, privatno, ekonomska u\v{c}ili\v{s}ta, zapo\v{s}ljivost studenta}, isbn = {978-953-6025-76-3}, title = {Odnos javnih i privatnih ekonomskih u\v{c}ili\v{s}ta – svjetski trendovi i praksa u Hrvatskoj}, keyword = {javno, privatno, ekonomska u\v{c}ili\v{s}ta, zapo\v{s}ljivost studenta}, publisher = {Ekonomski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Bari\'{c}, Vinko and Obadi\'{c}, Alka}, year = {2013}, pages = {57-85}, keywords = {public, private, economic, education, employability of students}, isbn = {978-953-6025-76-3}, title = {The ratio of public and private economic institution - global trends and practices in Croatia}, keyword = {public, private, economic, education, employability of students}, publisher = {Ekonomski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font