Pregled bibliografske jedinice broj: 630106
Dvojezičnost kao komponentna suvremenog interkulturalnog odgoja i obrazovanja
Dvojezičnost kao komponentna suvremenog interkulturalnog odgoja i obrazovanja // Pedagogija i kultura / Posavec, Koraljka ; Sablić, Marija (ur.).
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2013. str. 109-117
CROSBI ID: 630106 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Dvojezičnost kao komponentna suvremenog interkulturalnog odgoja i obrazovanja
(Bilingualism as a component of modern intercultural education)
Autori
Ivanković, Iva
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Pedagogija i kultura
Urednik/ci
Posavec, Koraljka ; Sablić, Marija
Izdavač
Hrvatsko pedagogijsko društvo
Grad
Zagreb
Godina
2013
Raspon stranica
109-117
ISBN
978-953-99167-7-8
Ključne riječi
dvojezičnost, dvojezično obrazovanje, interkulturalizam, kulturna raznolikost
(bilingualism, bilingual education, interculturalism, cultural diversity)
Sažetak
Dvojezičnost je složen i široko rasprostranjen fenomen prisutan gotovo u svim suvremenim društvima i kulturama. Danas u svijetu postoje brojni modeli dvojezične nastave potkrijepljeni praktičnim pedagoškim i didaktičkim teorijama. Brojne sposobnosti kao što su metajezična svjesnost, čitanje i pisanje, divergentno razmišljanje te socijalne vještine, dvojezični govornici lakše i brže razvijaju od jednojezičnih govornika. Jezične kompetencije omogućavaju dvojezičnim govornicima i bržu kulturalnu prilagodljivost jer i sami sudjeluju u barem dvije kulture. U ovom radu se nastoji ukazati na povezanost interkulturalnog i dvojezičnog obrazovanja, odnosno implementaciju interkulturalnih dimenzija i vrednota u dvojezične modele organiziranja nastave. Uz kratak prikaz modela dvojezičnog obrazovanja u svijetu, prikazani su modeli dvojezičnog obrazovanja koji se provode u Republici Hrvatskoj. Uvažavajući prednosti dvojezičnosti zagovara se stajalište da je u Hrvatskoj potrebno uložiti više znanja u izgradnju dvojezičnih modela obrazovanja kojim će se kod učenika razvijati jezične i interkulturalne kompetencije nužne za život u multikulturalnom društvu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija