Pregled bibliografske jedinice broj: 629995
Model internalizacije kao strategija izlaska na strana tržišta
Model internalizacije kao strategija izlaska na strana tržišta, 2013., magistarski rad, Ekonomski fakultet u Zagrebu, Zagreb
CROSBI ID: 629995 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Model internalizacije kao strategija izlaska na strana tržišta
(Internalization mode as an entry strategy)
Autori
Vlajčić, Davor
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Ekonomski fakultet u Zagrebu
Mjesto
Zagreb
Datum
19.03
Godina
2013
Stranica
150
Mentor
Dabić, Marina
Ključne riječi
Internalizacija; internacionalizacija; transakcijski troškovi
(internalization; internationalization; transaction cost)
Sažetak
Teorije koje objašnjavaju načine i modele ulaganja na strana tržišta, a samim time i ponašanje multinacionalnih poduzeća, su brojne. Svaka od tih teorija ima svoje prednosti i nedostatke. Međutim, između brojnih, jedan se približio statusu generalnog modela internacionalizacije, a to je model internalizacije. Model koji je u razmatranje unio puno više od čistog ekonomiziranja procesa, svoje gledište na međunarodne poslovne aktivnosti približio je realnom stanju. Činjenica kako se promatrani model zasniva na kompleksnoj teoriji transakcijskih troškova, koja je svoje uporište pronašla u novoj institucionalnoj ekonomiji, ovom modelu osiguravaju interdisciplinaran pristup, koji je u današnje vrijeme ključan pri objašnjenju kompleksnih međunarodnih poslovnih aktivnosti. Rad je podijeljen u pet glavnih dijelova. Uvodni dio rada bavi se definiranjem predmeta istraživanja kroz definiciju problema, važnosti i svrhe rada. Također, obuhvaća postavljene ciljeve istraživanja (glavni i sporedni), navedene izvore i korištene metode istraživanja. Drugi dio obrađuje povijesni pregled koncepata i teorija širenja multinacionalnih poduzeća. U navedenom dijelu, definira se pojam multinacionalnog poduzeća koji je nužan za daljnji rad. Također, u promatranom dijelu obrađuje se niz najznačajnijih teorija koje objašnjavaju širenje multinacionalnih poduzeća. Navedene teorije poredane su prema kronološkom redoslijedu nastajanja, stoga se prvo objašnjavaju klasične teorije, a zatim suvremene. Treći dio rada, detaljno objašnjava i analizira teoriju internalizacije koja je u fokusu ovog istraživanja. Naime, u ovom dijelu detaljnije se objašnjavaju povijesne okolnosti, kao i okvir unutar kojeg je navedena teorija nastala. Također, ovaj dio opisuje dva pristupa, teoriju transakcijskih troškova (Williamson, 1975.) i teoriju multinacionalnih poduzeća kroz prizmu transakcijskih troškova (Buckley i Casson, 1976.). Četvrti dio rada, obuhvaća provedeno empirijsko istraživanje te prikaz i analizu rezultata dobivenih istim. Istraživanje je provedeno na uzorku od 128 malih, srednjih i velikih poduzeća na području Republike Hrvatske. Istraživanjem se nastojao dobiti uvid u percepciju ispitanika (hrvatskih menadžera) o transakcijskim troškovima te o prisutnosti specifične imovine u njihovim poduzećima. Nadalje, samo istraživanje nastoji povezati percepciju ispitanika o prisutstvu transakcijskih troškova i specifične imovine sa izborom strategije izlaska na strana tržišta. Peti dio rada, zaključak, objedinjuje ključne ideje prethodnih poglavlja i interpretira zaključak na razini cjelokupnog rada.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
Napomena
Specijalistički magistarski rad na smjeru Poslovno upravljanje - MBA
POVEZANOST RADA
Projekti:
067-0000000-3351 - Menadžerski alati u digitalnom poduzeću (Dabić, Marina, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb