Pregled bibliografske jedinice broj: 629739
Međudjelovanje jezične i izvanjezične informacije u jeziku struke
Međudjelovanje jezične i izvanjezične informacije u jeziku struke // Jezik kao informacija - Zbornik radova s međunarodnog skupa Hrvatskog društva za primijenjenu lingvistiku / Peti Stantić Anita, Stanojević Mateusz Milan (ur.).
Zagreb: Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL), 2013. str. 131-142 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 629739 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Međudjelovanje jezične i izvanjezične informacije u jeziku struke
(Interaction of linguistic and extra-linguistic information in technical English)
Autori
Špiranec, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Jezik kao informacija - Zbornik radova s međunarodnog skupa Hrvatskog društva za primijenjenu lingvistiku
/ Peti Stantić Anita, Stanojević Mateusz Milan - Zagreb : Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL), 2013, 131-142
ISBN
978-953-6979-64-6
Skup
Jezik kao informacija
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 11.05.2012. - 13.05.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
nazivlje ; znanje o svijetu ; znanje o struci ; prototip ; konvencionalizirano znanje ; cognitivni mehanizmi
(terminology ; technical knowledge ; prototype ; conventionalized knowledge ; cognitive mechanisms)
Sažetak
Cilj je rada bio razmotriti ulogu kognitivnih mehanizama i konvencionaliziranih znanja u gradbi novih značenja u jeziku struke. Na temelju analiziranih primjera engleskoga nazivlja građevinske struke može se reći da metafora i metonimija kao spoznajni mehanizmi omogućuju prijenos značenja iz općega u jezik struke, dok idealizirani kognitivni model i konceptualna metafora kao konvencionalizirana znanja pomažu graditi znanje o struci posredstvom znanja o svijetu. Analiza je nazivlja pružila dokaz da je i znanje o struci organizirano oko prototipa, te strukturirano pomoću spoznajnih modela prema kojima je strukturirano znanje o svijetu. Proishodi da su znanje o svijetu i znanje o struci zadani istom konceptualnom strukturom. Primjeri učvršćuju tezu da i naziv ima svoju spoznajnu dimenziju odražavajući međudjelovanje znanja o svijetu i znanja o struci.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
Napomena
Izvorni znanstveni rad