Pregled bibliografske jedinice broj: 629488
Utjecaj triju različitih metoda učenja fizike na promjenu učeničke razine znanstvenog zaključivanja
Utjecaj triju različitih metoda učenja fizike na promjenu učeničke razine znanstvenog zaključivanja // Nastava fizike - postignuća i izazovi : zbornik radova / Pećina, Planinka (ur.).
Zagreb: Hrvatsko fizikalno društvo, 2011. str. 117-125 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 629488 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj triju različitih metoda učenja fizike na promjenu učeničke razine znanstvenog zaključivanja
(Influence of three different methods of learning physics on the change of students' level of scientific reasoning)
Autori
Marušić, Mirko ; Sliško, Josip
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Nastava fizike - postignuća i izazovi : zbornik radova
/ Pećina, Planinka - Zagreb : Hrvatsko fizikalno društvo, 2011, 117-125
ISBN
978-953-7178-14-7
Skup
10. hrvatski simpozij o nastavi fizike
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 27.04.2011. - 29.04.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
gimnazija; Čitanje; prezentiranje i propitivanje; Eksperimentiranje i rasprava; Tradicionalna metoda; Lawson test; promjena stupnja znanstvenog zaključivanja
(the grammar school; Reading; Presenting and Questioning; Experimenting and Discussing; traditional method; the Lawson test; the change of the level of scientific reasoning)
Sažetak
Lawsonov razredni test znanstvenog zaključivanja (LCTSR) korišten je kako bi se ocijenila relativna učinkovitost triju različitih metoda učenja fizike na povećanje učeničke razine znanstvenog zaključivanja. Tri ispitane metode učenja fizike su: (1) Čitanje, prezentiranje i propitivanje (RPQ) ; (2) Eksperimentiranje i rasprava (ED) i (3) Tradicionalna metoda (TM). Podaci jednosemestralnog školskog projekta pokazuju da je, na LCTSR-u, RPQ grupa (N = 91) postigla srednji normirani dobitak na posttestu <G> = 0, 19 ± 0, 23 sd ; za ED grupu (N = 85) postignut je <G> = 0, 32 ± 0, 21 sd, dok je kod TM grupe (N = 62) ostvaren <G> = 0, 05 ± 0, 18 sd. Posebna pozornost posvećena je napretku učenika koji su u početku bili „konkretni mislitelji“ (manje od 5 bodova na LCTSR predtestu) u „tranzicijske mislitelje“ (od 5 do 8 bodova na LCTSR posttestu). Ovaj pomak od konkretnog do prijelaznog mišljenja je 43, 5% ostvaren kod ED grupe, 25, 0% kod RPQ grupe, dok je kod TM grupe zanemariv. Nitko od početnih konkretnih mislitelja u ED, RPQ ili TM grupi ne napreduje do razine „formalnog mišljenja“ (ostvarenih od 9 do 12 bodova na LCTSR posttestu). Za učitelje i istraživače ponuđeno je nekoliko prijedloga koji slijede iz rezultata ove studije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Fizika, Pedagogija