Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 629487

Učeničke sposobnosti rješavanja djelomično određenog fizikalnog problema


Marušić, Mirko; Erceg, Nataša; Sliško, Josip
Učeničke sposobnosti rješavanja djelomično određenog fizikalnog problema // Nastava fizike - postignuća i izazovi : zbornik radova / Pećina, Planinka (ur.).
Zagreb: Hrvatsko fizikalno društvo, 2011. str. 159-164 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 629487 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Učeničke sposobnosti rješavanja djelomično određenog fizikalnog problema
(Students' abilities to partially solve a specific physics problem)

Autori
Marušić, Mirko ; Erceg, Nataša ; Sliško, Josip

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Nastava fizike - postignuća i izazovi : zbornik radova / Pećina, Planinka - Zagreb : Hrvatsko fizikalno društvo, 2011, 159-164

ISBN
978-953-7178-14-7

Skup
10. hrvatski simpozij o nastavi fizike

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 27.04.2011. - 29.04.2011

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
netradicionalni problemi iz fizike; konceptualno razumijevanje; kurikulum; učeničko/studentsko rješavanje problema; udžbenici iz fizike
(non-traditional physics problems; conceptual understanding; curriculum; students' problem solving; physics textbooks)

Sažetak
U ovom istraživanju postavili smo pred gimnazijske učenike (N=50) djelomično određeni fizikalni problem u vezi sa zakonom opće gravitacije. Tekst zadatka je takav da se ne daje eksplicitan savjet o tome što treba izračunati i kako suditi o tome jesu li rezultat ili zadana situacija mogući ili ne. Istraživanje, čiji je cilj ispitivanje sposobnosti i načina rješavanja postavljenog zadatka, smo proveli koristeći metodu pisanog ispitivanja. Na taj smo način ispitali kako reagiraju učenici kada se pred njih postavi djelimično određen fizikalni problem. Na temelju pregledanih uradaka, ispitanike smo svrstali u četiri kategorije rješavanja i ustanovili da najveći broj učenika ne uspijeva u potpunosti riješiti tako postavljeni fizikalni problem. Naši rezultati pokazuju da standardno oblikovane numeričke vježbe, koje se pretežno koriste u nastavi i na ispitima, ne razvijaju u dovoljnoj mjeri sposobnost kritičnog razmišljanja kao jednog od najvažnijih ciljeva nastave fizike. Predlažemo da se pred učenike postavljaju djelomično određeni fizikalni problemi koji bi ih uvježbavali za rješavanje zadaća iz stvarnog života na temelju fizikalnih principa i pretpostavki.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Fizika



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Mirko Marušić (autor)

Avatar Url Nataša Erceg (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Marušić, Mirko; Erceg, Nataša; Sliško, Josip
Učeničke sposobnosti rješavanja djelomično određenog fizikalnog problema // Nastava fizike - postignuća i izazovi : zbornik radova / Pećina, Planinka (ur.).
Zagreb: Hrvatsko fizikalno društvo, 2011. str. 159-164 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Marušić, M., Erceg, N. & Sliško, J. (2011) Učeničke sposobnosti rješavanja djelomično određenog fizikalnog problema. U: Pećina, P. (ur.)Nastava fizike - postignuća i izazovi : zbornik radova.
@article{article, author = {Maru\v{s}i\'{c}, Mirko and Erceg, Nata\v{s}a and Sli\v{s}ko, Josip}, editor = {Pe\'{c}ina, P.}, year = {2011}, pages = {159-164}, keywords = {netradicionalni problemi iz fizike, konceptualno razumijevanje, kurikulum, u\v{c}eni\v{c}ko/studentsko rje\v{s}avanje problema, ud\v{z}benici iz fizike}, isbn = {978-953-7178-14-7}, title = {U\v{c}eni\v{c}ke sposobnosti rje\v{s}avanja djelomi\v{c}no odre\djenog fizikalnog problema}, keyword = {netradicionalni problemi iz fizike, konceptualno razumijevanje, kurikulum, u\v{c}eni\v{c}ko/studentsko rje\v{s}avanje problema, ud\v{z}benici iz fizike}, publisher = {Hrvatsko fizikalno dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }
@article{article, author = {Maru\v{s}i\'{c}, Mirko and Erceg, Nata\v{s}a and Sli\v{s}ko, Josip}, editor = {Pe\'{c}ina, P.}, year = {2011}, pages = {159-164}, keywords = {non-traditional physics problems, conceptual understanding, curriculum, students' problem solving, physics textbooks}, isbn = {978-953-7178-14-7}, title = {Students' abilities to partially solve a specific physics problem}, keyword = {non-traditional physics problems, conceptual understanding, curriculum, students' problem solving, physics textbooks}, publisher = {Hrvatsko fizikalno dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font