Pregled bibliografske jedinice broj: 629487
Učeničke sposobnosti rješavanja djelomično određenog fizikalnog problema
Učeničke sposobnosti rješavanja djelomično određenog fizikalnog problema // Nastava fizike - postignuća i izazovi : zbornik radova / Pećina, Planinka (ur.).
Zagreb: Hrvatsko fizikalno društvo, 2011. str. 159-164 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 629487 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Učeničke sposobnosti rješavanja djelomično određenog fizikalnog problema
(Students' abilities to partially solve a specific physics problem)
Autori
Marušić, Mirko ; Erceg, Nataša ; Sliško, Josip
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Nastava fizike - postignuća i izazovi : zbornik radova
/ Pećina, Planinka - Zagreb : Hrvatsko fizikalno društvo, 2011, 159-164
ISBN
978-953-7178-14-7
Skup
10. hrvatski simpozij o nastavi fizike
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 27.04.2011. - 29.04.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
netradicionalni problemi iz fizike; konceptualno razumijevanje; kurikulum; učeničko/studentsko rješavanje problema; udžbenici iz fizike
(non-traditional physics problems; conceptual understanding; curriculum; students' problem solving; physics textbooks)
Sažetak
U ovom istraživanju postavili smo pred gimnazijske učenike (N=50) djelomično određeni fizikalni problem u vezi sa zakonom opće gravitacije. Tekst zadatka je takav da se ne daje eksplicitan savjet o tome što treba izračunati i kako suditi o tome jesu li rezultat ili zadana situacija mogući ili ne. Istraživanje, čiji je cilj ispitivanje sposobnosti i načina rješavanja postavljenog zadatka, smo proveli koristeći metodu pisanog ispitivanja. Na taj smo način ispitali kako reagiraju učenici kada se pred njih postavi djelimično određen fizikalni problem. Na temelju pregledanih uradaka, ispitanike smo svrstali u četiri kategorije rješavanja i ustanovili da najveći broj učenika ne uspijeva u potpunosti riješiti tako postavljeni fizikalni problem. Naši rezultati pokazuju da standardno oblikovane numeričke vježbe, koje se pretežno koriste u nastavi i na ispitima, ne razvijaju u dovoljnoj mjeri sposobnost kritičnog razmišljanja kao jednog od najvažnijih ciljeva nastave fizike. Predlažemo da se pred učenike postavljaju djelomično određeni fizikalni problemi koji bi ih uvježbavali za rješavanje zadaća iz stvarnog života na temelju fizikalnih principa i pretpostavki.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Fizika