Pregled bibliografske jedinice broj: 629187
Spolne razlike u biotičkim motoričkim znanjima kod osmogodišnje djece
Spolne razlike u biotičkim motoričkim znanjima kod osmogodišnje djece // Suvremena kineziologija / Miletić, Đurđica ; Krstulović, Saša ; Grgantov, Zoran ; Bavčević, Tonči ; Kezić, Ana (ur.).
Split: Kineziološki fakultet Sveučilišta u Splitu, 2012. str. 713-719 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 629187 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Spolne razlike u biotičkim motoričkim znanjima kod osmogodišnje djece
(Differences between gross motor skills in eight year old children)
Autori
Krespi, Marino ; Žuvela, Frane, ; Bešlija, Tea ; Tomljanović, Mario
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Suvremena kineziologija
/ Miletić, Đurđica ; Krstulović, Saša ; Grgantov, Zoran ; Bavčević, Tonči ; Kezić, Ana - Split : Kineziološki fakultet Sveučilišta u Splitu, 2012, 713-719
Skup
IV. Međunarodni znanstveni kongres "Suvremena kineziologija"
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 24.08.2012. - 26.08.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
osmogodišnja djeca; biotička motorička znanja; razlike
(eight year old children; fundamental movement skills; differences)
Sažetak
Osnovni cilj ovog istraživanja bio je utvrditi razlike u biotičkim motoričkim znanjima između osmogodišnjih dječaka i djevojčica. Istraživanje je provedeno na uzorku od 95 djece (48 dječaka i 47 djevojčica), u dobi od osam godina, u drugom razredu osnovne škole. Na ukupnom uzorku ispitanika primijenjeno je dvanaest motoričkih testova, putem kojih su procijenjena manipulativna motorička znanja, te znanja svladavanja prepreka, prostora i otpora. Primjenom multivarijatne i univarijatne analize varijance dobivene su rezultati koji ukazuju kako dječaci imaju značajno bolje rezultate kod gotovo sviju primijenjenih motoričkih testova. Potvrda navedenom su dosadašnje spoznaje koje navode kako se dobivene razlike prvenstveno očituju zbog toga jer dječaci u globalu odabiru aktivnosti koje prvenstveno razvijaju manipulativna, ali i ostala motorička znanja. S obzirom da trenutačno nedostaje znanstvenih spoznaja o spolnim, te da se pouzdane metode ocjenjivanja koje bi bile praktične i relevantne izvođačima još uvijek razvijaju, doprinos ovog istraživanja kineziološkoj praksi je nedvojben.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Kineziološki fakultet, Split