Pregled bibliografske jedinice broj: 629136
Povijesni razvoj interkulturalnog glazbenog obrazovanja
Povijesni razvoj interkulturalnog glazbenog obrazovanja // Pedagogija i kultura: teorijsko-metodološka određenja pedagogijske znanosti / Hrvatić, Neven ; Klapan, Anita (ur.).
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2012. str. 133-141 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 629136 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povijesni razvoj interkulturalnog glazbenog obrazovanja
(Historical Development of Intercultural Music Education)
Autori
Dobrota, Snježana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Pedagogija i kultura: teorijsko-metodološka određenja pedagogijske znanosti
/ Hrvatić, Neven ; Klapan, Anita - Zagreb : Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2012, 133-141
ISBN
978-953-99167-4-7
Skup
Pedagogija i kultura
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 24.09.2012. - 26.09.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
interkulturalizam; interkulturalno glazbeno obrazovanje; glazbena pedagogija
(interculturalism; intercultural music education; music pedagogy)
Sažetak
U radu se prikazuje tijek razvoja interkulturalnog glazbenog obrazovanja u američkim školama od druge polovine 19. stoljeća do današnjih dana. Glazbeno obrazovanje u 19. stoljeću orijentirano je prema njemačkoj obrazovnoj metodologiji, odnosno njemačkoj umjetničkoj glazbenoj tradiciji. Početkom 20. stoljeća glazbeni pedagozi po prvi se put susreću s heterogenom nacionalnom strukturom svojih učenika, stoga u nastavu uvode narodne pjesme i plesove iz različitih europskih zemalja. Ključni događaj za razvoj interkulturalnog glazbenog obrazovanja je Simpozij u Tanglewoodu, Music in American Society (1967), na kojemu je istaknuto kako glazbenoj nastavi pripada glazba svih perioda, stilova, formi i kultura. Sudionici simpozija Tanglewood II – Charting the Future (2007) razmatraju posljedice brojnih tehnoloških, intelektualnih, društvenih i kulturnih promjena na praksu glazbenog obrazovanja, te sugeriraju poticanje dijaloga na svim nivoima društva i pomoć u kreiranju novog, dinamičkog, interkulturalnog glazbenog obrazovanja 21. stoljeća.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija