Pregled bibliografske jedinice broj: 628990
Sustav obilježavanja plovnih putova Republike Hrvatske
Sustav obilježavanja plovnih putova Republike Hrvatske, 2013., diplomski rad, Fakultet prometnih znanosti, Zagreb
CROSBI ID: 628990 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Sustav obilježavanja plovnih putova Republike Hrvatske
(Croatian inland waterways marking system)
Autori
Osmakčić, Nikola
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Fakultet prometnih znanosti
Mjesto
Zagreb
Datum
07.05
Godina
2013
Stranica
124
Mentor
Bukljaš Skočibušić
Ključne riječi
obilježavanje; unutarnja plovidba; plovni putovi
(marking; inland navigation; waterways)
Sažetak
Sudar brodova je najčešća nezgoda suvremene plovidbe. Napredak tehnike, s obzirom na sigurnost plovnih putova, čvrstoću brodova, opremljenost najsuvremenijim i najsavršenijim plovidbenim pomagalima i korištenje navigacijskih podataka s obale nije rav- nomjerno pridonio smanjenju broja sudara. Opasnost od sudara na moru povećala se usporedno s porastom broja brodova i povećanjem njihove veličine i brzine. Zbog veće gustoće prometa brodovi se sve više sreću i mimoilaze na manjim udaljenostima, pa im ostaje sve manje vremena i prostora za manevre izbjegavanja. Unatoč opsežnim mjerama sigurnosti što se poduzimaju radi smanjenja opasnosti od udara, ne treba očekivati da će ubuduće broj sudara biti znatno smanjen. Ni opća upotreba radara na brodovima, pomoću kojega navigatori mogu na velikoj udaljenosti pratiti kretanje drugih brodova u prilikama smanjene vidljivosti, nije dala očekivane rezultate. Tako ni najsuvremeniji tipovi tzv. antisudarnih radara, koji spontano i automatski upozoravaju na igatora na približavanje objekata i na rizik sudara, ne obećavaju da ulazimo u eru u kojoj. se opasnost od sudara biti znatnije smanjena.Unatoč suvremenim dostignućima tehnike, ponašanje navigatora ostaje bitan element kojem ovisi uspjeh izbjegavanja sudara. Preveliko pouzdavanje u djelotovornost i nepogrešivost tehnike na modernom automatiziranom brodu često pridonosi popuštanju reza i zavarava navigatora u prividnoj i lažnoj ocjeni da još ima dovoljno vremena za manevar izbjegavanja. Zbog toga, manevar poduzet s odgađanjem i zakašnjenjem nije više parvodoban, pravilan ni dovoljno uspješan. čovjek na zapovjedničkom mostu još je najbitniji kotač koji svojim odlukama izbjegava sudare ili snosi krivnju ako do njih dođe, pa optimalna opreznost nikada nije suvišna. Pravila za izbjegavanje sudara na moru skup su normi kojima se regulira plovidba a i utvrđuje standard obaveznog ponašanja. Ujedno pravila sadrže temeljne kriterije za utvrđivanje da li se navigatori ponašaju u skladu s pravilima, kako nalaže pomorska vještina i iskustvo dobrog pomorca ili se ponašaju suprotno zahtjevima norme. Sustav obilježavanja plovila i plovnih putova, u većoj mjeri pridonosi izbjegavanju . doprinosi sigurnosti plovidbe, čime se spašavaju ljudi i imovina.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Tehnologija prometa i transport
POVEZANOST RADA
Projekti:
135-1352586-2588 - Integracija sustava intermodalnog vodnog prometa u europskoj transportnoj mreži (Jolić, Natalija, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet prometnih znanosti, Zagreb
Profili:
Mihaela Bukljaš
(mentor)