Pregled bibliografske jedinice broj: 628960
Poduzetničko obrazovanje - nedostajuća komponenta u stvaranju multidisciplinarnog integriranog sveučilišta
Poduzetničko obrazovanje - nedostajuća komponenta u stvaranju multidisciplinarnog integriranog sveučilišta // Ekonomsko obrazovanje u republici Hrvatskoj - jučer, danas, sutra / Čavrak, Vladimir ; Gelo, Tomislav (ur.).
Zagreb: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2013. str. 279-301 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 628960 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poduzetničko obrazovanje - nedostajuća komponenta u stvaranju multidisciplinarnog integriranog sveučilišta
(Entrepreneurship education - missing component in creating multidisciplinary and integrated university)
Autori
Oberman Peterka, Sunčica ; Singer, Slavica ; Alpeza, Mirela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Ekonomsko obrazovanje u republici Hrvatskoj - jučer, danas, sutra
/ Čavrak, Vladimir ; Gelo, Tomislav - Zagreb : Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2013, 279-301
ISBN
978-953-6025-76-3
Skup
Znanstvena konferencija Ekonomsko obrazovanje u Republici Hrvatskoj - jučer, danas, sutra
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 29.11.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
trendovi u visokom obrazovanju; integrirano sveučilište; multidisciplinarnost; poduzetničko obrazovanje
(trends in higher education; integrated university; multidisciplinarity; entrepreneurship education)
Sažetak
"The justification for a university is that it preserves the connection between knowledge and the zest for life, by uniting the young and the old in the imaginative consideration of learning“ (Whitehead, 1929:139) Sveučilišta danas karakterizira specijalistička struktura znanja, koja predstavlja okvir za definiranje curriculuma i daje osnovu za organiziranje podučavanja na sveučilištima, te predstavlja poveznicu između istraživanja i podučavanja. Zbog kompleksnosti okruženja, zahtjevi za multidisciplinarnošću odnosno transdisciplinarnošću pri rješavanju problema postaju norma. Istraživači trebaju, pored poznavanja vlastitih disciplina biti u stanju identificirati probleme, razmjenjivati ideje i tragati za rješenjima, te povezivati znanja i izvan vlastitih disciplina. Poduzetničko obrazovanje ima značajnu ulogu u stvaranju kapaciteta sveučilišta i pojedinaca za nošenje s kompleksnošću i nesigurnošću okruženja u kojem djeluju. Ono razvija proaktivnost, inovativnost i odgovornost pojedinca, te spremnost na preuzimanje rizika u donošenju odluka i rješavanju problema. Poduzetničko obrazovanje doprinosi povezivanju različitih znanstvenih disciplina, te razvija vještine multidisciplinarnog pristupa rješenjima. Cilj ovog rada je objasniti ulogu poduzetničkog obrazovanja u stvaranju integriranog i multidisciplinarnog sveučilišta, kao aktivnog sudionika razvoja društva, koje je u stanju doprinositi rješavanju kompleksnih problema okruženja, prvenstveno kroz stvaranje kompetentnih i zapošljivih pojedinaca, ali i kroz istraživačku aktivnost sveučilišta fokusiranu na rješavanje problema sredine u kojoj sveučilište djeluje.. U radu se kroz primjer poduzetničkih obrazovnih programa na Ekonomskom fakultetu u Osijeku pokazuje rastući interes za poduzetničkim obrazovanjem, ne samo studenata ekonomije i ekonomista, nego i studenata drugih fakulteta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Projekti:
010-0101195-1007 - Procjenjivanje potencijala rasta malih i srednjih poduzeća (Singer, Vjekoslava, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Osijek