Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 628916

Učenici ne vole fiziku i ne žele je studirati : je li moguće to mijenjati?


Marušić, Mirko; Sliško, Josip
Učenici ne vole fiziku i ne žele je studirati : je li moguće to mijenjati? // Sedmi znanstveni sastanak Hrvatskog fizikalnog društva : Knjiga sažetaka / Gajović, Andrea ; Tokić, Vedrana ; Zorić, Maja ; Maruščak, Tomislav. (ur.).
Zagreb: Hrvatsko fizikalno društvo, 2011. str. 165-165 (poster, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 628916 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Učenici ne vole fiziku i ne žele je studirati : je li moguće to mijenjati?
(Students don't like physics and don't want to take it as a subject at university : is it possible to change this?)

Autori
Marušić, Mirko ; Sliško, Josip

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Sedmi znanstveni sastanak Hrvatskog fizikalnog društva : Knjiga sažetaka / Gajović, Andrea ; Tokić, Vedrana ; Zorić, Maja ; Maruščak, Tomislav. - Zagreb : Hrvatsko fizikalno društvo, 2011, 165-165

ISBN
978-953-7178-20-8

Skup
Znanstveni sastanak Hrvatskog fizikalnog društva / ; 2011)

Mjesto i datum
Primošten, Hrvatska, 13.10.2011. - 16.10.2011

Vrsta sudjelovanja
Poster

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
nastavne intervencije; čitanje; prezentiranje i propitivanje; eksperimentiranje i rasprava; interes za fiziku kao školski predmet; interes za fiziku kao profesiju
(interventions in physics classes; reading; presenting and questioning; experimenting and discussing; interest in physics as a school subject; interest in physics as a professsion)

Sažetak
Posljednjih desetljeća istraživačka zajednica u području edukacijske fizike izučava primjenu niza nastavnih intervencija koje imaju za cilj poboljšati učenički interes, stav prema fizici, te povećati broj učenika zainteresiranih za fizikalne znanstvene karijere. U radu se promatraju dvije nove nastavne metode u učenju fizike: (1) "Čitanje, prezentiranje i propitivanje" (RPQ) ; (2) "Eksperimentiranje i rasprava" (ED) ; te njihov utjecaj na promjenu učeničkog stava prema fizici kao školskom predmetu i fizici kao mogućoj profesiji. Istraživanje je napravljeno na populaciji od 176 učenika IV razreda gimnazije u Splitu. Jednosemestralni rezultati istraživanja pokazuju da u grupi RPQ, prije nastavne intervencije, 12, 1% učenika smatra fiziku omiljenim predmetom, dok je nakon projekta postotak povećan na 23, 1%. Postotak učenika koji razmišljaju o fizici kao profesiji porastao je s 13, 2% (prije) na 16, 5% (nakon intervencije). U ED grupi, prije nastavne intervencije, 15, 3% učenika smatra fiziku omiljenim predmetom, dok je nakon projekta postotak povećan na 51, 8%. Ovo znatno poboljšanje ima za posljedicu i pove´canje postotaka uˇcenika koji bi odabrali fiziku kao profesiju, i to s 16, 5% (prije) na 28, 2% (poslije nastavne intervencije). Metoda učenja "Eksperimentiranje i rasprava" i kod djevojaka i kod mladića značajno pozitivno mijenja pogled na fiziku kao školski predmet, što je važan preduvjet za kvalitetno učenje fizike kao i povećanje broja učenika zainteresiranih za znanstvene karijere u fizici.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Fizika



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Mirko Marušić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Marušić, Mirko; Sliško, Josip
Učenici ne vole fiziku i ne žele je studirati : je li moguće to mijenjati? // Sedmi znanstveni sastanak Hrvatskog fizikalnog društva : Knjiga sažetaka / Gajović, Andrea ; Tokić, Vedrana ; Zorić, Maja ; Maruščak, Tomislav. (ur.).
Zagreb: Hrvatsko fizikalno društvo, 2011. str. 165-165 (poster, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Marušić, M. & Sliško, J. (2011) Učenici ne vole fiziku i ne žele je studirati : je li moguće to mijenjati?. U: Gajović, A., Tokić, V., Zorić, M. & Maruščak, T. (ur.)Sedmi znanstveni sastanak Hrvatskog fizikalnog društva : Knjiga sažetaka.
@article{article, author = {Maru\v{s}i\'{c}, Mirko and Sli\v{s}ko, Josip}, year = {2011}, pages = {165-165}, keywords = {nastavne intervencije, \v{c}itanje, prezentiranje i propitivanje, eksperimentiranje i rasprava, interes za fiziku kao \v{s}kolski predmet, interes za fiziku kao profesiju}, isbn = {978-953-7178-20-8}, title = {U\v{c}enici ne vole fiziku i ne \v{z}ele je studirati : je li mogu\'{c}e to mijenjati?}, keyword = {nastavne intervencije, \v{c}itanje, prezentiranje i propitivanje, eksperimentiranje i rasprava, interes za fiziku kao \v{s}kolski predmet, interes za fiziku kao profesiju}, publisher = {Hrvatsko fizikalno dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Primo\v{s}ten, Hrvatska} }
@article{article, author = {Maru\v{s}i\'{c}, Mirko and Sli\v{s}ko, Josip}, year = {2011}, pages = {165-165}, keywords = {interventions in physics classes, reading, presenting and questioning, experimenting and discussing, interest in physics as a school subject, interest in physics as a professsion}, isbn = {978-953-7178-20-8}, title = {Students don't like physics and don't want to take it as a subject at university : is it possible to change this?}, keyword = {interventions in physics classes, reading, presenting and questioning, experimenting and discussing, interest in physics as a school subject, interest in physics as a professsion}, publisher = {Hrvatsko fizikalno dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Primo\v{s}ten, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font