Pregled bibliografske jedinice broj: 628916
Učenici ne vole fiziku i ne žele je studirati : je li moguće to mijenjati?
Učenici ne vole fiziku i ne žele je studirati : je li moguće to mijenjati? // Sedmi znanstveni sastanak Hrvatskog fizikalnog društva : Knjiga sažetaka / Gajović, Andrea ; Tokić, Vedrana ; Zorić, Maja ; Maruščak, Tomislav. (ur.).
Zagreb: Hrvatsko fizikalno društvo, 2011. str. 165-165 (poster, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 628916 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Učenici ne vole fiziku i ne žele je studirati : je li moguće to mijenjati?
(Students don't like physics and don't want to take it as a subject at university : is it possible to change this?)
Autori
Marušić, Mirko ; Sliško, Josip
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Sedmi znanstveni sastanak Hrvatskog fizikalnog društva : Knjiga sažetaka
/ Gajović, Andrea ; Tokić, Vedrana ; Zorić, Maja ; Maruščak, Tomislav. - Zagreb : Hrvatsko fizikalno društvo, 2011, 165-165
ISBN
978-953-7178-20-8
Skup
Znanstveni sastanak Hrvatskog fizikalnog društva / ; 2011)
Mjesto i datum
Primošten, Hrvatska, 13.10.2011. - 16.10.2011
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
nastavne intervencije; čitanje; prezentiranje i propitivanje; eksperimentiranje i rasprava; interes za fiziku kao školski predmet; interes za fiziku kao profesiju
(interventions in physics classes; reading; presenting and questioning; experimenting and discussing; interest in physics as a school subject; interest in physics as a professsion)
Sažetak
Posljednjih desetljeća istraživačka zajednica u području edukacijske fizike izučava primjenu niza nastavnih intervencija koje imaju za cilj poboljšati učenički interes, stav prema fizici, te povećati broj učenika zainteresiranih za fizikalne znanstvene karijere. U radu se promatraju dvije nove nastavne metode u učenju fizike: (1) "Čitanje, prezentiranje i propitivanje" (RPQ) ; (2) "Eksperimentiranje i rasprava" (ED) ; te njihov utjecaj na promjenu učeničkog stava prema fizici kao školskom predmetu i fizici kao mogućoj profesiji. Istraživanje je napravljeno na populaciji od 176 učenika IV razreda gimnazije u Splitu. Jednosemestralni rezultati istraživanja pokazuju da u grupi RPQ, prije nastavne intervencije, 12, 1% učenika smatra fiziku omiljenim predmetom, dok je nakon projekta postotak povećan na 23, 1%. Postotak učenika koji razmišljaju o fizici kao profesiji porastao je s 13, 2% (prije) na 16, 5% (nakon intervencije). U ED grupi, prije nastavne intervencije, 15, 3% učenika smatra fiziku omiljenim predmetom, dok je nakon projekta postotak povećan na 51, 8%. Ovo znatno poboljšanje ima za posljedicu i pove´canje postotaka uˇcenika koji bi odabrali fiziku kao profesiju, i to s 16, 5% (prije) na 28, 2% (poslije nastavne intervencije). Metoda učenja "Eksperimentiranje i rasprava" i kod djevojaka i kod mladića značajno pozitivno mijenja pogled na fiziku kao školski predmet, što je važan preduvjet za kvalitetno učenje fizike kao i povećanje broja učenika zainteresiranih za znanstvene karijere u fizici.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Fizika