Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 628909

Uvođenje novih znanstvenih spoznaja u srednjoškolsku nastavu fizike


Marušić, Mirko
Uvođenje novih znanstvenih spoznaja u srednjoškolsku nastavu fizike, 2007., magistarski rad, Fakultet prirodoslovno-matematičkih znanosti i kineziologije, Split


CROSBI ID: 628909 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Uvođenje novih znanstvenih spoznaja u srednjoškolsku nastavu fizike
(Introducing new scientific discoveries in high school physics class)

Autori
Marušić, Mirko

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad

Fakultet
Fakultet prirodoslovno-matematičkih znanosti i kineziologije

Mjesto
Split

Datum
14.03

Godina
2007

Stranica
97

Mentor
Puljak, Ivica

Ključne riječi
nove znanstvene spoznaje; problemsko-istraživačka nastava; širenje svemira; povijesni pregled spoznaje o širenju svemira; mjerenje varijacija mikrovalnog pozadinskog zračenja – WMAP; metoda supernova; tamna tvar; tamna energija; konstruktivna rasprava.
(new scientific results; problem centered learning with emphasis on research; history of the Universe; WMAP; supernova method; dark matter; dark energy)

Sažetak
Znanost je jedna od ljudskih djelatnosti koja se najbrže razvija. Najnoviji rezultati znanstvenih istraživanja vrlo često značajno proširuju sadašnje spoznaje ili su od temeljnog značaja za predmet koji se izučava. U ovom radu obrađuju se primjeri iz fizike. Ti rezultati dobiveni su vrlo često tehnički i konceptualno vrlo složenim procesima te je njihova prilagodba nastavnom procesu zahtjevan pedagoški i stručni problem. U ovom radu se analiziraju znanstvene metode koje trebaju približiti nove spoznaje učenicima, te ih povezati s postojećim učeničkim znanjem u smislenu cjelinu. Analiza ima za cilj zaključak o najpogodnijoj metodi za ostvarivanje ovog procesa. Kao primjer, u ovom radu se, metodom problemsko-istraživačke nastave uvode nove znanstvene spoznaje o širenju svemira, te samim rezultatima pokazuju kako je ova metoda najprikladnija za usvajanje navedenih sadržaja. U radu je razrađen originalan način na koji kombinirati nastavnika, učenike i znanstvenike iz ovog područja u svrhu ostvarivanja cilja. Na kraju je napravljena i analizirana anketa koja je pokazala uspješnost problemsko-istraživačke nastave u uvođenju novih znanstvenih spoznaja u nastavni proces.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Fizika



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Split

Profili:

Avatar Url Ivica Puljak (mentor)

Avatar Url Mirko Marušić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Marušić, Mirko
Uvođenje novih znanstvenih spoznaja u srednjoškolsku nastavu fizike, 2007., magistarski rad, Fakultet prirodoslovno-matematičkih znanosti i kineziologije, Split
Marušić, M. (2007) 'Uvođenje novih znanstvenih spoznaja u srednjoškolsku nastavu fizike', magistarski rad, Fakultet prirodoslovno-matematičkih znanosti i kineziologije, Split.
@phdthesis{phdthesis, author = {Maru\v{s}i\'{c}, Mirko}, year = {2007}, pages = {97}, keywords = {nove znanstvene spoznaje, problemsko-istra\v{z}iva\v{c}ka nastava, \v{s}irenje svemira, povijesni pregled spoznaje o \v{s}irenju svemira, mjerenje varijacija mikrovalnog pozadinskog zra\v{c}enja – WMAP, metoda supernova, tamna tvar, tamna energija, konstruktivna rasprava.}, title = {Uvo\djenje novih znanstvenih spoznaja u srednjo\v{s}kolsku nastavu fizike}, keyword = {nove znanstvene spoznaje, problemsko-istra\v{z}iva\v{c}ka nastava, \v{s}irenje svemira, povijesni pregled spoznaje o \v{s}irenju svemira, mjerenje varijacija mikrovalnog pozadinskog zra\v{c}enja – WMAP, metoda supernova, tamna tvar, tamna energija, konstruktivna rasprava.}, publisherplace = {Split} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Maru\v{s}i\'{c}, Mirko}, year = {2007}, pages = {97}, keywords = {new scientific results, problem centered learning with emphasis on research, history of the Universe, WMAP, supernova method, dark matter, dark energy}, title = {Introducing new scientific discoveries in high school physics class}, keyword = {new scientific results, problem centered learning with emphasis on research, history of the Universe, WMAP, supernova method, dark matter, dark energy}, publisherplace = {Split} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font