Pregled bibliografske jedinice broj: 628909
Uvođenje novih znanstvenih spoznaja u srednjoškolsku nastavu fizike
Uvođenje novih znanstvenih spoznaja u srednjoškolsku nastavu fizike, 2007., magistarski rad, Fakultet prirodoslovno-matematičkih znanosti i kineziologije, Split
CROSBI ID: 628909 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uvođenje novih znanstvenih spoznaja u srednjoškolsku nastavu fizike
(Introducing new scientific discoveries in high school physics class)
Autori
Marušić, Mirko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Fakultet prirodoslovno-matematičkih znanosti i kineziologije
Mjesto
Split
Datum
14.03
Godina
2007
Stranica
97
Mentor
Puljak, Ivica
Ključne riječi
nove znanstvene spoznaje; problemsko-istraživačka nastava; širenje svemira; povijesni pregled spoznaje o širenju svemira; mjerenje varijacija mikrovalnog pozadinskog zračenja – WMAP; metoda supernova; tamna tvar; tamna energija; konstruktivna rasprava.
(new scientific results; problem centered learning with emphasis on research; history of the Universe; WMAP; supernova method; dark matter; dark energy)
Sažetak
Znanost je jedna od ljudskih djelatnosti koja se najbrže razvija. Najnoviji rezultati znanstvenih istraživanja vrlo često značajno proširuju sadašnje spoznaje ili su od temeljnog značaja za predmet koji se izučava. U ovom radu obrađuju se primjeri iz fizike. Ti rezultati dobiveni su vrlo često tehnički i konceptualno vrlo složenim procesima te je njihova prilagodba nastavnom procesu zahtjevan pedagoški i stručni problem. U ovom radu se analiziraju znanstvene metode koje trebaju približiti nove spoznaje učenicima, te ih povezati s postojećim učeničkim znanjem u smislenu cjelinu. Analiza ima za cilj zaključak o najpogodnijoj metodi za ostvarivanje ovog procesa. Kao primjer, u ovom radu se, metodom problemsko-istraživačke nastave uvode nove znanstvene spoznaje o širenju svemira, te samim rezultatima pokazuju kako je ova metoda najprikladnija za usvajanje navedenih sadržaja. U radu je razrađen originalan način na koji kombinirati nastavnika, učenike i znanstvenike iz ovog područja u svrhu ostvarivanja cilja. Na kraju je napravljena i analizirana anketa koja je pokazala uspješnost problemsko-istraživačke nastave u uvođenju novih znanstvenih spoznaja u nastavni proces.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Fizika
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Split