Pregled bibliografske jedinice broj: 628843
Socijalno-emocionalni razvoj u ranom djetinjstvu: pozitivni i negativni odgojni postupci i postupanje s dječjim negativnim emocijama roditelja djece predškolske dobi
Socijalno-emocionalni razvoj u ranom djetinjstvu: pozitivni i negativni odgojni postupci i postupanje s dječjim negativnim emocijama roditelja djece predškolske dobi // Suvremeni tokovi u ranom odgoju: Znanstvena monografija / Pehlić, Izet ; Vejo, Edina ; Hasanagić, Anela (ur.).
Zenica: Islamski pedagoški fakultet Univerziteta u Zenici, 2012. str. 513-528
CROSBI ID: 628843 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Socijalno-emocionalni razvoj u ranom djetinjstvu: pozitivni i negativni odgojni postupci i postupanje s dječjim negativnim emocijama roditelja djece predškolske dobi
(Social-emotional development in early childhood: positive and negative child-rearing practices and parental coaching of their preschool children’s emotions)
Autori
Brajša-Žganec, Andreja ; Hanzec, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Suvremeni tokovi u ranom odgoju: Znanstvena monografija
Urednik/ci
Pehlić, Izet ; Vejo, Edina ; Hasanagić, Anela
Izdavač
Islamski pedagoški fakultet Univerziteta u Zenici
Grad
Zenica
Godina
2012
Raspon stranica
513-528
ISBN
978-9958-697-24-1
Ključne riječi
pozitivni i negativni odgojni postupci, postupanje s dječjim emocijama, subjektivna dobrobit, majke, predškolska djeca
(positive and negative child-rearing practices, coaching children's emotions, subjective well-being, mothers, preschool children)
Sažetak
Socijalno-emocionalni razvoj u ranom djetinjstvu jednim je velikim dijelom određen roditeljskim odgojnim postupcima i ponašanjima prema djeci. Pozitivni odgojni postupci i uvažavanje dječjih emocija od strane oca i majke predstavljaju preduvjete za uspješan socio-emocionalni razvoj u ranom djetinjstvu, ali i za cjelokupni razvoj djeteta. Iz tog je razloga poučavanje roditelja kompetentnom roditeljstvu jedna od važnih preventivnih akcija za pozitivne razvojne ishode kod djece u ranom djetinjstvu. S tim ciljem, potrebno je saznati nešto više o odnosu subjektivne dobrobiti roditelja djece predškolske dobi i nekih pozitivnih i negativnih dimenzija njihovih odgojnih postupaka, te o odnosu odgojnih postupaka i postupanja s dječjim emocijama roditelja djece predškolske dobi. U sklopu jednog većeg istraživanja socijalnog razvoja djece predškolske dobi(Brajša-Žganec i Hanzec, u tisku) ispitane su majke djece u dobi od 3 do 7 godina koja pohađaju dječje vrtiće u dva manja grada u Republici Hrvatskoj. Podaci su prikupljeni primjenom većeg broja skala i upitnika među kojima je bio i Upitnik roditeljskog ponašanja (Keresteš, Brković i Kuterovac-Jagodić, 2009) te Upitnik postupanja s dječjim emocijama (Brajša-Žganec, 2002). Rezultati istraživanja pokazali su da je subjektivna dobrobit majki povezana s kvalitetom odgojnih postupaka u ranom djetinjstvu. Što su majke sretnije i zadovoljnije svojim životom, više koriste pozitivnu disciplinu i prihvaćanje u odgoju svoje djece, a manje su sklone popustljivosti i korištenju negativne discipline. Postupanje s dječjim emocijama djelomično je povezano s odgojnim postupcima majki. Majke koje znaju postupati s dječjom emocijom tuge više primjenjuju pozitivnu disciplinu i više prihvaćaju svoje dijete, a manje su sklone primjeni negativne discipline, tj. kažnjavanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Filozofija
POVEZANOST RADA
Projekti:
194-1941558-1527 - Odrednice roditeljstva, obiteljski odnosi i psihosocijalna dobrobit djece (Raboteg-Šarić, Zora, MZOS ) ( CroRIS)
226-0000000-3393 - Evolucijski naturalizam i problem moralnog znanja (Bracanović, Tomislav, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb,
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb