Pregled bibliografske jedinice broj: 628800
Jezična igra u ranoj školskoj dobi kao preduvjet razvoja dobrih komunikacijskih vještina
Jezična igra u ranoj školskoj dobi kao preduvjet razvoja dobrih komunikacijskih vještina // Igra u ranom djetinjstvu
Zagreb, Hrvatska, 2013. (predavanje, međunarodna recenzija, pp prezentacija, znanstveni)
CROSBI ID: 628800 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Jezična igra u ranoj školskoj dobi kao preduvjet razvoja dobrih komunikacijskih vještina
(Developing good communication skills using language games in early childhood)
Autori
Aladrović Slovaček, Katarina ; Ceković, Andrea ; Zovkić, Natalija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, pp prezentacija, znanstveni
Izvornik
Igra u ranom djetinjstvu
/ - , 2013
Skup
Igra u ranom djetinjstvu
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 08.05.2013. - 11.05.2013
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
poučavanje hrvatskoga jezika; jezične djelatnosti; jezične igre; stavovi prema hrvatskome jeziku
(Croatian language teaching; language skills; language games; attitudes to Croatian language)
Sažetak
Igra je djeci urođena (imanentna) aktivnost, uključuje velik broj aktivnosti i kroz nju djeca razvijaju svoje sposobnosti. Budući da je ispunjena harmonijom, osjećajem ugode i ritmom, olakšava ovladavanje većim brojem informacija bez zamora. Istraživanja (Velički i Peti Stantić, 2009 ; Aladrović Slovaček, 2011 ; Pavličević-Franić, Aladrović Slovaček i Ivanković, 2011) pokazuju da djeca učeći kroz igru ovladaju većim brojem informacija te pokazuju bolje stavove prema hrvatskome jeziku kao nastavnome predmetu. Naime, jezik je apstraktan sustav znakova i ovladavanje njime vrlo često djeci do razdoblja jezične automatizacije (12. godina) predstavlja problem. Međutim, u ranome učenju jezika naglasak se stavlja na razvoj jezično-komunikacijske kompetencije koja podrazumijeva uporabu jezika u svakodnevnim situacijama. Da bi poučavanje jezika u toj dobi bilo svrhovito, potrebno je koristiti igru kao jednu od metoda poučavanja. Upravo stoga cilj je ovoga rada pokazati učinke česte provedbe jezičnih igara na razvoj komunikacijskih vještina učenika osnovnoškolske dobi. Istraživanje je provedeno u četvrtome i petom razredu osnovne škole (N = 128) u tri različite škole Središnje Hrvatske. Ispitanici su imali pet sati hrvatskoga jezika u kojima su se kroz igru poticale jezične djelatnosti slušanja, govorenja, čitanja i pisanja. Nakon svakoga sata proveden je kratki upitnik i provjera stečenoga znanja. Peti sat nastave provedena je vježba u kojoj se procjenjivala uspješnost ovladavanja komunikacijskim vještinama na razini slušanja, govorenja, čitanja i pisanja. Ispitanici su pokazali bolje znanje i stavove u odnosu na spomenuta istraživanja (2004, 2009, 2011) te su uspješnije ovladali komunikacijskim vještinama u govoru i pismu, što potvrđuje da korištenje igre u nastavi hrvatskoga jezika potiče razvoj komunikacijskih vještina.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2270729-0725 - Razvoj komunikacijske kompetencije u ranome diskursu hrvatskoga jezika (Pavličević-Franić, Dunja, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Profili:
Katarina Aladrović Slovaček
(autor)