Pregled bibliografske jedinice broj: 628709
Žene i rodne uloge u postsupkulturnoj teoriji : primjer rave kulture
Žene i rodne uloge u postsupkulturnoj teoriji : primjer rave kulture // Društvena istraživanja, 21 (2012), 4 (118); 885-900 doi:10.5559/di.21.4.04 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 628709 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Žene i rodne uloge u postsupkulturnoj teoriji : primjer rave kulture
(Women and gender roles in post-subcultural theory : example of rave culture)
Autori
Krnić, Rašeljka
Izvornik
Društvena istraživanja (1330-0288) 21
(2012), 4 (118);
885-900
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
birminghamska škola; post-subkulturna teorija; rodne uloge; rave kultura
(Birmingham School; post-subcultural theory; gender roles; rave culture)
Sažetak
Tijekom sedamdesetih i do sredine osamdesetih godina u sociološkom razmatranju povezanosti mladih, stila i glazbenog ukusa, dominirao koncept subkulturne teorije birminghamske škole, međutim, već početkom osamdesetih neki su autori počeli propitivati neke od osnovnih postavki dotadašnjih shvaćanja subkultura. Mada će se termin „post-subkulturno“ pojaviti već kod Chambersa 1987. godine, u subkulturni diskurs uvest će ga, sredinom devedesetih, Polhemus (1996) i Muggleton (1997). „Post-subkulturne teorije“ zajednički je naziv za cijeli spektar koncepata i teorija s početka devedesetih, koje se i dalje bave sličnim fenomenima okupljanja mladih, ali koje više ne insistiraju na zaključcima i pojmovnom aparatu subkulturnog koncepta. Uz brojna područja kritike koja se odnose na problem klasne analize, pitanje otpora, neuvažavanje lokalnog konteksta, ulogu medija itd. jedno od najznačajnijih odnosi se na problem zanemarivanja uloge žena u subkulturnim prostorima, te jednodimenzionalno shvaćanje rodnih uloga i prirode seksualnosti. Post-subkulturne studije donose znatno više analiza koje ulogu žene u subkulturnim praksama i kulturnoj produkciji smještaju u fokus svog interesa, te otvaraju pitanja ženskog iskustva i ženske perspektive subkulturnog iskustva, a istraživanja razlicitih scena elektronske glazbe ukazala su na rave kulturu kao distinktivni subkulturni prostor unutar kojeg dolazi do redefiniranja tradicionalnih rodnih uloga, te značenja seksualnosti kroz izmijenjene komunikacijske i interakscijske prakse.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
194-1941535-1508 - SOCIJALNA ODRŽIVOST I PROCESI URBANE TRANSFORMACIJE U HRVATSKOJ (Mišetić, Anka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb
Profili:
Rašeljka Krnić
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Current Contents Connect (CCC)
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus