Pregled bibliografske jedinice broj: 628151
KOMPETENTNOST NASTAVNIKA U OBRAZOVANJU ODRASLIH
KOMPETENTNOST NASTAVNIKA U OBRAZOVANJU ODRASLIH // Andragoški glasnik, Vol. 15 (2011), 2 (27); 145-145 (podatak o recenziji nije dostupan, uvodnik, znanstveni)
CROSBI ID: 628151 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
KOMPETENTNOST NASTAVNIKA U OBRAZOVANJU ODRASLIH
(COMPETENCE OF THE TEACHERS IN ADULT EDUCATION)
Autori
Martinko, Jasna ; Svedružić, Antonio
Izvornik
Andragoški glasnik (1331-3134) Vol. 15
(2011), 2 (27);
145-145
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, uvodnik, znanstveni
Ključne riječi
andragoški model kompetencija; samoprocjena kompetentnosti
(andragogical model of competence; self–perceived competence)
Sažetak
Pojam kompetentnosti odnosi se na sposobnost primjene znanja i vještina nastavnika andragoga prilikom obavljanja radnih aktivnosti prema postojećim radnim standardima. Samoprocjena kompetentnosti omogućuje andragozima da osvijeste, otkriju poslove i ponašanje u određenim područjima/standardima andragoškog modela kompetencija. Provedeno je istraživanje s ciljem utvrđivanja kako nastavnici u obrazovanju odraslih procjenjuju kompetentnost unutar modela kompetencija koji obuhvaća šest standarda: (a) realiziranje programskih ciljeva i odgovornosti, (b) osiguranje pozitivnog okruženja za učenje i promicanje cjeloživotnog učenja, (c) planiranje i programiranje nastavnih sadržaja usmjerenih na potrebe polaznika, (d) procjena učenja i praćenje napretka, (e) korištenje i primjena novih tehnologija i (f) održavanje znanja i profesionalnog razvoja. U radu se komentiraju rezultati dobiveni na ljestvici samoprocjene andragoških kompetentnosti za 250 nastavnika koji rade u ustanovama za obrazovanje odraslih s obzirom na: spol, godine radnog iskustva, vrstu ustanove u kojoj nastavnik radi, formalne oblike obrazovanja i sudjelovanje na stručnim usavršavanjima. Dobiveni rezultati omogućuju izradu programa stručnog usavršavanja kako bi se nastavnicima u obrazovanju odraslih pomoglo u podizanju razine andragoške kompetentnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski