Pregled bibliografske jedinice broj: 628081
Struktura epistemičkih uvjerenja o matematici kod studenata tehničkih fakulteta
Struktura epistemičkih uvjerenja o matematici kod studenata tehničkih fakulteta // 21. Dani Ramira i Zorana Bujasa / Kuterovac-Jagodić, Gordana ; Erceg Jugović, Inja ; Huić, Aleksandra (ur.).
Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2013. (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 628081 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Struktura epistemičkih uvjerenja o matematici kod studenata tehničkih fakulteta
(Structure of university students' epistemic beliefs in mathematics)
Autori
Rovan, Daria
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
21. Dani Ramira i Zorana Bujasa
/ Kuterovac-Jagodić, Gordana ; Erceg Jugović, Inja ; Huić, Aleksandra - Zagreb : Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2013
ISBN
978-953-175-463-7
Skup
21. Dani Ramira i Zorana Bujasa
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 11.04.2013. - 13.04.2013
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
uvjerenja; učenje matematike; visoko obrazovanje
(beliefs; learning mathematics; higher education)
Sažetak
Epistemička uvjerenja su uvjerenja učenika o prirodi znanja i načinima stjecanja znanja i predstavljaju važan prediktor kako procesa, tako i ishoda učenja. Pretpostavlja se da su uvjerenja da je znanje kompleksno, dinamično i da ga pojedinac aktivno konstruira pozitivno povezana s adaptivnim motivacijskim procesima te s učinkovitim pristupima učenju Cilj je ovog istraživanja bio ispitati strukturu epistemičkih uvjerenja o matematici kod studenata tehničkih fakulteta u skladu s modelom Hofer i Pintricha (1997). U tom se modelu razlikuju dvije dimenzije uvjerenja o prirodi znanja (jednostavnost i nedvojbenost znanja) te dvije dimenzije uvjerenja o načinima stjecanja znanja (evaluacija i izvor znanja). Pritom je korištena kvalitativna i kvantitativna metodologija, a u istraživanju su sudjelovali studenti tehničkih fakulteta koji slušaju kolegije iz matematike. U kvalitativnom dijelu istraživanja sudjelovala su 22 studenta s kojima su provedeni polustrukturirani intervjui o njihovim epistemičkim uvjerenjima. U kvantitativnom dijelu istraživanja sudjelovalo je 200 studenata koji su ispunjavali upitnik koji je sadržavao skalu uvjerenja o znanju, kao i skale ciljeva postignuća te samoefikasnosti. Rezultati kvalitativnog dijela istraživanja većinom podržavaju model Hofer i Pintricha (2007) s obzirom da su u podacima dobro reprezentirane dimenzije jednostavnosti, evaluacija te izvora znanja. U kvantitativnom dijelu istraživanja rezultati upućuju da samo dimenzije jednostavnosti i evaluacije znanja imaju zadovoljavajuće pokazatelje valjanosti. Povezanosti tih dimenzija epistemičkih uvjerenja s ciljevima postignuća i samoefikasnosti bile su u skladu s pretpostavkama modela. Dobiveni rezultati uglavnom idu u prilog modelu Hofer i Pintricha (1997), no ukazuju i na potrebu za dodatnim istraživanjima kako bi se razriješile konceptualne nejasnoće modela epistemičkih uvjerenja i unaprijedili postojeći načini mjerenja epistemičkih uvjerenja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301676-1357 - Psihološki faktori učenja matematike: uradak, strategije, motivacija i stavovi (Vlahović-Štetić, Vesna, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Daria Rovan
(autor)