Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 628081

Struktura epistemičkih uvjerenja o matematici kod studenata tehničkih fakulteta


Rovan, Daria
Struktura epistemičkih uvjerenja o matematici kod studenata tehničkih fakulteta // 21. Dani Ramira i Zorana Bujasa / Kuterovac-Jagodić, Gordana ; Erceg Jugović, Inja ; Huić, Aleksandra (ur.).
Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2013. (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 628081 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Struktura epistemičkih uvjerenja o matematici kod studenata tehničkih fakulteta
(Structure of university students' epistemic beliefs in mathematics)

Autori
Rovan, Daria

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
21. Dani Ramira i Zorana Bujasa / Kuterovac-Jagodić, Gordana ; Erceg Jugović, Inja ; Huić, Aleksandra - Zagreb : Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2013

ISBN
978-953-175-463-7

Skup
21. Dani Ramira i Zorana Bujasa

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 11.04.2013. - 13.04.2013

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
uvjerenja; učenje matematike; visoko obrazovanje
(beliefs; learning mathematics; higher education)

Sažetak
Epistemička uvjerenja su uvjerenja učenika o prirodi znanja i načinima stjecanja znanja i predstavljaju važan prediktor kako procesa, tako i ishoda učenja. Pretpostavlja se da su uvjerenja da je znanje kompleksno, dinamično i da ga pojedinac aktivno konstruira pozitivno povezana s adaptivnim motivacijskim procesima te s učinkovitim pristupima učenju Cilj je ovog istraživanja bio ispitati strukturu epistemičkih uvjerenja o matematici kod studenata tehničkih fakulteta u skladu s modelom Hofer i Pintricha (1997). U tom se modelu razlikuju dvije dimenzije uvjerenja o prirodi znanja (jednostavnost i nedvojbenost znanja) te dvije dimenzije uvjerenja o načinima stjecanja znanja (evaluacija i izvor znanja). Pritom je korištena kvalitativna i kvantitativna metodologija, a u istraživanju su sudjelovali studenti tehničkih fakulteta koji slušaju kolegije iz matematike. U kvalitativnom dijelu istraživanja sudjelovala su 22 studenta s kojima su provedeni polustrukturirani intervjui o njihovim epistemičkim uvjerenjima. U kvantitativnom dijelu istraživanja sudjelovalo je 200 studenata koji su ispunjavali upitnik koji je sadržavao skalu uvjerenja o znanju, kao i skale ciljeva postignuća te samoefikasnosti. Rezultati kvalitativnog dijela istraživanja većinom podržavaju model Hofer i Pintricha (2007) s obzirom da su u podacima dobro reprezentirane dimenzije jednostavnosti, evaluacija te izvora znanja. U kvantitativnom dijelu istraživanja rezultati upućuju da samo dimenzije jednostavnosti i evaluacije znanja imaju zadovoljavajuće pokazatelje valjanosti. Povezanosti tih dimenzija epistemičkih uvjerenja s ciljevima postignuća i samoefikasnosti bile su u skladu s pretpostavkama modela. Dobiveni rezultati uglavnom idu u prilog modelu Hofer i Pintricha (1997), no ukazuju i na potrebu za dodatnim istraživanjima kako bi se razriješile konceptualne nejasnoće modela epistemičkih uvjerenja i unaprijedili postojeći načini mjerenja epistemičkih uvjerenja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-1301676-1357 - Psihološki faktori učenja matematike: uradak, strategije, motivacija i stavovi (Vlahović-Štetić, Vesna, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Daria Rovan (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Rovan, Daria
Struktura epistemičkih uvjerenja o matematici kod studenata tehničkih fakulteta // 21. Dani Ramira i Zorana Bujasa / Kuterovac-Jagodić, Gordana ; Erceg Jugović, Inja ; Huić, Aleksandra (ur.).
Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2013. (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Rovan, D. (2013) Struktura epistemičkih uvjerenja o matematici kod studenata tehničkih fakulteta. U: Kuterovac-Jagodić, G., Erceg Jugović, I. & Huić, A. (ur.)21. Dani Ramira i Zorana Bujasa.
@article{article, author = {Rovan, Daria}, year = {2013}, pages = {190}, keywords = {uvjerenja, u\v{c}enje matematike, visoko obrazovanje}, isbn = {978-953-175-463-7}, title = {Struktura epistemi\v{c}kih uvjerenja o matematici kod studenata tehni\v{c}kih fakulteta}, keyword = {uvjerenja, u\v{c}enje matematike, visoko obrazovanje}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Rovan, Daria}, year = {2013}, pages = {190}, keywords = {beliefs, learning mathematics, higher education}, isbn = {978-953-175-463-7}, title = {Structure of university students' epistemic beliefs in mathematics}, keyword = {beliefs, learning mathematics, higher education}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font