Pregled bibliografske jedinice broj: 627945
Kajkavsko narječje u nastavi Hrvatskoga jezika: Prilozi za osnovnoškolsku nastavu
Kajkavsko narječje u nastavi Hrvatskoga jezika: Prilozi za osnovnoškolsku nastavu. Čakovec: Ogranak Matice hrvatske u Čakovcu, 2013 (monografija)
CROSBI ID: 627945 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kajkavsko narječje u nastavi Hrvatskoga jezika: Prilozi za
osnovnoškolsku nastavu
(The Kajkavian Dialect in Teaching Croatian: Supplements for Primary
School Teachers)
Autori
Turza-Bogdan, Tamara
Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, monografija, znanstvena
Izdavač
Ogranak Matice hrvatske u Čakovcu
Grad
Čakovec
Godina
2013
Stranica
210
ISBN
978-953-6138-47-0
Ključne riječi
kajkavsko narječje ; nastava Hrvatskoga jezika ; recepcija
(Kajkavian Dialect ; Teaching Croatian ; reception)
Sažetak
Knjiga Kajkavsko narječje u nastavi Hrvatskoga jezika, Prilozi za osnovnoškolsku nastavu, znanstvena je monografija o kajkavskome narječju i književnosti u nastavi. U njoj je predstavljeno istraživanje recepcije toga narječja među svim dionicima nastavnoga procesa: učenicima i nastavnicima. Kvantitativno i kvalitativno su analizirane osobitosti učeničke i nastavničke recepcije. Spoznaje o osobitostima recepcije kajkavskoga narječja podijeljene su u dvije skupine: govornu i negovornu. Kajkavsko se narječje stavlja u kontekst suvremenih nastavnih teorija te afirmira otvoreni komunikacijski metodički pristup ponuđenim nastavnim sadržajima. Pristupa mu se u odnosu na kontrastivno usvajanje standardnoga jezika, jezično izražavanje i upoznavanje s kajkavskim književnim djelima u nastavi. Pokazuje se da je pristup jednome narječju moguće primijeniti i na sva ostala narječja u nastavi. U knjizi se nalaze primjeri iz kajkavske književnosti, jezika i jezičnoga izražavanja te predlažu metodičke mogućnosti rada u svim nastavnim područjima predmeta Hrvatski jezik.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
MZOS-227-2270729-0725 - Razvoj komunikacijske kompetencije u ranome diskursu hrvatskoga jezika (Pavličević-Franić, Dunja, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Profili:
Tamara Turza-Bogdan
(autor)