Pregled bibliografske jedinice broj: 627871
Polazišta proučavanju transformacijske uloge udžbenika
Polazišta proučavanju transformacijske uloge udžbenika // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 62 (2013), 1; 55-73 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 627871 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Polazišta proučavanju transformacijske uloge udžbenika
(Starting points of Teaching Transformational Role of School Textbooks)
Autori
Bušljeta, Rona
Izvornik
Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja (0037-654X) 62
(2013), 1;
55-73
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
didaktičko-metodički instrumentarij; didaktičko-metodička koncepcija; didaktičko-metodički kriteriji; udžbenik; Udžbenički standard
(didactic-methodical instrumentarium; didactic-methodical conception; didactic-methodical criteria; textbook; Act on textbook standard)
Sažetak
Neupitna je važnost i utjecaj sadržaja koji prezentiraju udžbenici. Ipak, uzme li se u obzir činjenicu da je udžbenik i dalje osnovno sredstvo u institucionaliziranom procesu odgoja i obrazovanja, odnosno temelj procesa poučavanja i učenja, onda se isti ne bi smio promatrati isključivo kao sredstvo transmisije propisanih informacija, već bi se primarno naglasak trebao staviti na njegovu transformacijsku ulogu koja se temelji na koncipiranju i uređenju udžbenika u skladu sa znanstvenim dostignućima vezanim za procese poučavanja i učenja u svrhu ispunjavanja ciljeva odgoja i obrazovanja. Transformacijska uloga udžbenika odnosno njegova didaktičko-metodička koncepcija predstavlja vrlo složen fenomen koji upućuje na aktualnu odgojnu-obrazovnu politiku države, odnosno znanstvene dosege pedagogije, didaktike, metodike pa i psihologije te ujedno određuje način učenikove recepcije, razumijevanja, memoriranja, komunikacije, motivacije i samoučenja, kao što utječe i na logiku, organiziranje i strukturiranje procesa poučavanja. S obzirom da je u Hrvatskoj proces standardizacije didaktičko-metodičke koncepcije udžbenika započeo tek 2003. donošenjem prvog Udžbeničkog standarda u ovome se radu kritički analizira njegov dio koji se odnosi na didaktičko-metodičke standarde i zahtjeve te se uz pomoć znanstvene literature iznose konkretni prijedlozi za njihovo nadopunjavanje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
226-2261681-0827 - Interkulturalna ishodišta pedagoške misli i odgojnog djelovanja u Hrvata (Pranjić, Marko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb
Profili:
Rona Bušljeta Kardum
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- LLBA
- LISA
- MLA