Pregled bibliografske jedinice broj: 627803
Sociološka analiza roda u udžbenicima književnosti i lektiri
Sociološka analiza roda u udžbenicima književnosti i lektiri, 2010., diplomski rad, Filozofski fakultet, Split
CROSBI ID: 627803 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Sociološka analiza roda u udžbenicima književnosti i lektiri
(Sociological analysis of gender in literature textbooks and reading programs)
Autori
Lučić, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Split
Datum
29.09
Godina
2010
Stranica
106
Mentor
Pilić, Šime
Ključne riječi
školski udžbenici; lektira; knjige za djecu; rod; rodni stereotipi
(school textbooks; reading materials; children's literature gender; gender stereotypes)
Sažetak
Ovim se istraživanjem nastojalo utvrditi na koji se način u udžbenicima književnosti i lektiri za prva četiri razreda osnovne škole prikazuje rod. Cilj istraživanja bio je otkriti da li udžbenici književnosti te knjige zalektiru pružaju rodno stereotipne prezentacije muških i ženskih književnih likova. Školski udžbenici i lektire smatraju se snažnim agensima socijalizacije. Sve što djeca čitaju sudjeluje u formiranju slike o sebi koja ima ogroman utjecaj u konstrukciji identiteta. Rodni stereotipi prisutni su u sadržaju, jeziku i ilustracijama velikog broja školskih udžbenika i knjiga za djecu. Ovi stereotipi mogu imati veoma jak utjecaj na uvjerenja i percepciju mladih čitatelja. Kako bi ispitali način prezentiranja muških i ženskih likova u udžbenicima i lektiri, provedena je analiza sadržaja 118 lektira i 27 udžbenika (ukupno 1991 udžbenički tekst). Rezultati su ukazali na očiglednu prisutnost stereotipnog prikazivanja muških i ženskih književnih likova, međutim postojanje specifičnih primjera dovodi u pitanje strogu, tradicionalnu podjelu uloga, aktivnosti i psihosocijalnih osobina na muške i ženske.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija