Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 62725

Djetetovo jezično znanje i obradivost jezičnih obavijesti: jesu li u suglasju?


Kovačević, Melita
Djetetovo jezično znanje i obradivost jezičnih obavijesti: jesu li u suglasju? // Primijenjena lingvistika u Hrvatskoj - izazovi na početku XXI. stoljeća
Rijeka: Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL), 2000. (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 62725 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Djetetovo jezično znanje i obradivost jezičnih obavijesti: jesu li u suglasju?
(Child's language knowledge and the ability to process language information: are they in harmony?)

Autori
Kovačević, Melita

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Primijenjena lingvistika u Hrvatskoj - izazovi na početku XXI. stoljeća / - Rijeka : Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL), 2000

Skup
XIV. savjetovanje Primijenjena lingvistika u Hrvatskoj - izazovi na početku XXI. stoljeća

Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 19.05.2000. - 20.05.2000

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
jezična obrada; jezično znanje; sintaksa; semantika; obrazovanje; dječji razvoj
(language processing; language knowledge; syntax; semantics; education; child development)

Sažetak
Dijete urednoga jezičnoga razvoja osnovu materinskoga jezika usvoji u dobi od oko tri godine, međutim njegov se jezični razvoj nastavlja kroz osnovnoškolsko razdoblje. Tijekom toga razdoblja, povećanjem rječnika, usvajanjem složenijih sintaktičkih struktura te boljim snalaženjem u uporabi jezika s jedne strane te ovladavanjem velikim brojem jezičnih pravila i gramatičkih određenja s druge strane, postupno se uspostavlja ravnovjesje između jezičnoga znanja i znanja o jeziku. U ovome radu postavili smo si za cilj razmotriti neke poteškoće na koje dijete nailazi kada se susretne s pisanim jezikom tijekom svoga školovanja, posebice na njegovu početku. Oslanjajući se na spoznaje o jezičnome razvoju i dostupne nam podatke o usvajanju hrvatskoga te osobinama obrade jezičnih obavijesti, nastojat ćemo dati raščlambu prepreka na koje dijete nailazi i time pokazati koliko su tekstovi usmjereni prvenstveno na sadržaj koji žele predstaviti, a koliko se rukovode i poštuju sposobnost djece da tako izložene i oblikovane jezične obavijesti obrade.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Projekti:
013008

Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Melita Kovačević (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Kovačević, Melita
Djetetovo jezično znanje i obradivost jezičnih obavijesti: jesu li u suglasju? // Primijenjena lingvistika u Hrvatskoj - izazovi na početku XXI. stoljeća
Rijeka: Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL), 2000. (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Kovačević, M. (2000) Djetetovo jezično znanje i obradivost jezičnih obavijesti: jesu li u suglasju?. U: Primijenjena lingvistika u Hrvatskoj - izazovi na početku XXI. stoljeća.
@article{article, author = {Kova\v{c}evi\'{c}, Melita}, year = {2000}, keywords = {jezi\v{c}na obrada, jezi\v{c}no znanje, sintaksa, semantika, obrazovanje, dje\v{c}ji razvoj}, title = {Djetetovo jezi\v{c}no znanje i obradivost jezi\v{c}nih obavijesti: jesu li u suglasju?}, keyword = {jezi\v{c}na obrada, jezi\v{c}no znanje, sintaksa, semantika, obrazovanje, dje\v{c}ji razvoj}, publisher = {Hrvatsko dru\v{s}tvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL)}, publisherplace = {Opatija, Hrvatska} }
@article{article, author = {Kova\v{c}evi\'{c}, Melita}, year = {2000}, keywords = {language processing, language knowledge, syntax, semantics, education, child development}, title = {Child and \#39;s language knowledge and the ability to process language information: are they in harmony?}, keyword = {language processing, language knowledge, syntax, semantics, education, child development}, publisher = {Hrvatsko dru\v{s}tvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL)}, publisherplace = {Opatija, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font