Pregled bibliografske jedinice broj: 62725
Djetetovo jezično znanje i obradivost jezičnih obavijesti: jesu li u suglasju?
Djetetovo jezično znanje i obradivost jezičnih obavijesti: jesu li u suglasju? // Primijenjena lingvistika u Hrvatskoj - izazovi na početku XXI. stoljeća
Rijeka: Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL), 2000. (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 62725 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Djetetovo jezično znanje i obradivost jezičnih obavijesti: jesu li u suglasju?
(Child's language knowledge and the ability to process language information: are they in harmony?)
Autori
Kovačević, Melita
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Primijenjena lingvistika u Hrvatskoj - izazovi na početku XXI. stoljeća
/ - Rijeka : Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL), 2000
Skup
XIV. savjetovanje Primijenjena lingvistika u Hrvatskoj - izazovi na početku XXI. stoljeća
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 19.05.2000. - 20.05.2000
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
jezična obrada; jezično znanje; sintaksa; semantika; obrazovanje; dječji razvoj
(language processing; language knowledge; syntax; semantics; education; child development)
Sažetak
Dijete urednoga jezičnoga razvoja osnovu materinskoga jezika usvoji u dobi od oko tri godine, međutim njegov se jezični razvoj nastavlja kroz osnovnoškolsko razdoblje. Tijekom toga razdoblja, povećanjem rječnika, usvajanjem složenijih sintaktičkih struktura te boljim snalaženjem u uporabi jezika s jedne strane te ovladavanjem velikim brojem jezičnih pravila i gramatičkih određenja s druge strane, postupno se uspostavlja ravnovjesje između jezičnoga znanja i znanja o jeziku.
U ovome radu postavili smo si za cilj razmotriti neke poteškoće na koje dijete nailazi kada se susretne s pisanim jezikom tijekom svoga školovanja, posebice na njegovu početku. Oslanjajući se na spoznaje o jezičnome razvoju i dostupne nam podatke o usvajanju hrvatskoga te osobinama obrade jezičnih obavijesti, nastojat ćemo dati raščlambu prepreka na koje dijete nailazi i time pokazati koliko su tekstovi usmjereni prvenstveno na sadržaj koji žele predstaviti, a koliko se rukovode i poštuju sposobnost djece da tako izložene i oblikovane jezične obavijesti obrade.
Izvorni jezik
Hrvatski
POVEZANOST RADA
Projekti:
013008
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Melita Kovačević
(autor)