Pregled bibliografske jedinice broj: 626947
Promjene u školskom uspjehu i konfliktima s roditeljima u ranoj adolescenciji.
Promjene u školskom uspjehu i konfliktima s roditeljima u ranoj adolescenciji. // 21. Dani Ramira i Zorana Bujasa, Program i sažeci priopćenja / Kuterovac Jagodić, Gordana ; Erceg Jugović, Inja ; Huić, Aleksandra (ur.).
Zagreb: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2013. str. 127-127 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 626947 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Promjene u školskom uspjehu i konfliktima s roditeljima u ranoj adolescenciji.
(Changes in academic achievement and school-related conflict parent-adolescent conflict in early adolescence)
Autori
Brković, Irma ; Levpušček Puklek, Melita ; Keresteš, Gordana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
21. Dani Ramira i Zorana Bujasa, Program i sažeci priopćenja
/ Kuterovac Jagodić, Gordana ; Erceg Jugović, Inja ; Huić, Aleksandra - Zagreb : Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2013, 127-127
ISBN
978-953-175-463-7
Skup
21. Dani Ramira i Zorana Bujasa
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 11.04.2013. - 13.04.2013
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
konflikti roditelja i adolescenata; školski uspjeh; kohortno-sekvencijalni nacrt
(parent-adolescent conflict; academic achievement; cohort-sequential design)
Sažetak
Promjene u školskom uspjehu i sve učestaliji konflikti djece i roditelja ubrajaju se u najistaknutije promjene u ranoj adolescenciji. Cilj ovog istraživanja bio je provjeriti kako se u razdoblju od 4. do 8. razreda osnovne škole mijenjaju školske ocjene i učestalost konflikata roditelj-dijete u različitim područjima (škola i učenje, provođenje slobodnog vremena, obavljanje kućanskih poslova, moralna pitanja), jesu li te promjene linearne ili su više izražene u nekim dijelovima tog razdoblja te razlikuju li se obrasci ovih promjena za dječake i djevojčice. Primjenom kohortno-sekvencijalnog nacrta istraživanja s tri točke mjerenja pratili smo 851 dijete i njihove roditelje. Primjena longitudinalnih višerazinskih analiza omogućila je utvrđivanje parametara razvojnih promjena u petogodišnjem razdoblju te spolnih razlika u obliku i nagibu razvojnih krivulja. Utvrđeno je da se školske ocjene značajno smanjuju. To smanjenje najveće je između 4. i 5. razreda, a sa svakom sljedećom godinom postaje sve manje, iako ostaje značajno sve do 8. razreda. Djevojčice kontinuirano imaju bolje ocjene i manji stupanj smanjenja ocjena nego dječaci. Učestalost konflikata djece i roditelja vezanih uz školu i učenje se u razdoblju od 4. do 8. razreda linearno povećava, pri čemu je taj porast veći za dječake nego za djevojčice. Konflikti oko tema vezanih za kućne poslove i obiteljski život, provođenje slobodnog vremena i moralna pitanja se također značajno povećavaju, ali podjednako za dječake i djevojčice. Analiza općih spolnih razlika pokazuje da su konflikti djece i roditelja oko kućnih poslova učestaliji s djevojčicama, a oko tema vezanih uz školu i moralnih tema s dječacima. Učestalost konflikata vezanih uz provođenje slobodnog vremena podjednaka je za djecu oba spola. Rezultati sugeriraju da je razdoblje rane adolescencije obilježeno nizom promjena u kvaliteti funkcioniranja adolescenata u obitelji i školi te pokazuju razlike u razvoju dječaka i djevojčica.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301683-1400 - Ličnost roditelja i roditeljstvo tijekom tranzicije djeteta u adolescenciju (Keresteš, Gordana, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb