Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 626654

Evaluacija međukulturalne kompetencije učenika u osnovnoškolskoj nastavi njemačkog jezika


Šenjug Golub, Ana
Evaluacija međukulturalne kompetencije učenika u osnovnoškolskoj nastavi njemačkog jezika, 2013., doktorska disertacija, Učiteljski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 626654 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Evaluacija međukulturalne kompetencije učenika u osnovnoškolskoj nastavi njemačkog jezika
(Evaluation of students' intercultural competence in compulsory teaching of German language)

Autori
Šenjug Golub, Ana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Učiteljski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
25.02

Godina
2013

Stranica
327

Mentor
Petravić, Ana ; Domović, VLatka (komentor)

Ključne riječi
Ključne riječi: osnovnoškolska nastava njemačkog jezika; međukulturalna kompetencija; model razvoja; evaluacija u nastavi; profil postignuća
(German language teaching in compulsory education; intercultural competence; developmental model; evaluation in education; performance profile)

Sažetak
Razvoj međukulturalne kompetencije u europskim je razmjerima prihvaćen kao važan cilj nastave stranih jezika. Relevantnost tog cilja prepoznata je i u hrvatskoj obrazovnoj politici i glotodidaktici te je međukulturalna kompetencija integrirana u dokumente koji čine okvir za poučavanje stranih jezika (Nastavni plan i program za osnovnu školu 2006, Nacionalni okvirni kurikulum 2010). Iako bi sve ciljeve propisane nastavnim programom trebalo evaluirati odgovarajućim postupcima, u nastavnoj praksi sustavna evaluacija međukulturalne kompetencije u okviru stranih jezika nije zaživjela, dijelom i zbog nepostojanja odgovarajućih instrumenata za procjenu. U ovom radu se stoga istražuju mogućnosti evaluacije međukulturalne kompetencije u nastavi stranih jezika. Temeljni je cilj rada razvijanje instrumenta za evaluaciju navedene kompetencije u osnovnoškolskoj nastavi njemačkog jezika, koji uzimajući u obzir kognitivno-afektivni stupanj razvoja učenika i specifičnosti školskog okruženja ispituje tri osnovne dimenzije međukulturalne kompetencije – znanja, vještine i sposobnosti te stavove. U istraživanju je sudjelovalo 752 ispitanika s područja Zagreba, Krapinsko-zagorske, Varaždinske, Međimurske, Virovitičko-podravske i Primorsko-goranske županije, pri čemu je korišten kvazieksperimentalni pretest-posttest nacrt. Paralelnim formama instrumenta ispitani su učenici 4. i 8. razreda prije i poslije provođenja eksperimentalnog programa razvoja međukulturalne kompetencije. Model evaluacije korišten u ovom istraživanju pokazao se valjanim, pouzdanim, objektivnim, osjetljivim te praktično provodljivim načinom ispitivanja međukulturalne kompetencije. Utvrđena su četiri profila postignuća učenika. Na najnižem stupnju razvoja međukulturalne kompetencije nalaze se učenici koji su na razini početnog kontakta sa stranom kulturom, zatim slijedi profil prevladavanja negativnih kategorija „mi“ i „oni“ kao prvi korak u upoznavanju strane kulture. Treći utvrđeni profil postignuća je uočavanje kulturološki uvjetovanih sličnosti i razlika, dok je posljednji profil utvrđen ovim istraživanjem osvještavanje obrazaca razmišljanja. Između ostalog, utvrđeno je da su ciljevi propisani aktualnim kurikulskim dokumentima dijelom ostvareni u 4. razredima, dok su u 8. razredima utvrđeni značajni nedostaci u njihovoj realizaciji. Nadalje, utjecaj eksperimentalnog programa pokazao se vrlo povoljnim u 4. razredima, dok je u 8. razredima njegov upliv na razvoj međukulturalne kompetencije bio iznimno skroman. Utvrđeno je da su na višem stupnju razvijenosti međukulturalne kompetencije učenici koji imaju bolji školski uspjeh u njemačkom jeziku, koji raspolažu većim opsegom kulturnocivilizacijskih znanja te učenici 8. razreda koji imaju kontakt sa stranom kulturom izvan škole.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
227-2271168-0726 - Razvoj interkulturalne kompetencije u osnovnoškolskoj nastavi stranih jezika (Petravić, Ana, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Ana Petravić (mentor)

Avatar Url Ana Šenjug Krleža (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Šenjug Golub, Ana
Evaluacija međukulturalne kompetencije učenika u osnovnoškolskoj nastavi njemačkog jezika, 2013., doktorska disertacija, Učiteljski fakultet, Zagreb
Šenjug Golub, A. (2013) 'Evaluacija međukulturalne kompetencije učenika u osnovnoškolskoj nastavi njemačkog jezika', doktorska disertacija, Učiteljski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {\v{S}enjug Golub, Ana}, year = {2013}, pages = {327}, keywords = {Klju\v{c}ne rije\v{c}i: osnovno\v{s}kolska nastava njema\v{c}kog jezika, me\djukulturalna kompetencija, model razvoja, evaluacija u nastavi, profil postignu\'{c}a}, title = {Evaluacija me\djukulturalne kompetencije u\v{c}enika u osnovno\v{s}kolskoj nastavi njema\v{c}kog jezika}, keyword = {Klju\v{c}ne rije\v{c}i: osnovno\v{s}kolska nastava njema\v{c}kog jezika, me\djukulturalna kompetencija, model razvoja, evaluacija u nastavi, profil postignu\'{c}a}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {\v{S}enjug Golub, Ana}, year = {2013}, pages = {327}, keywords = {German language teaching in compulsory education, intercultural competence, developmental model, evaluation in education, performance profile}, title = {Evaluation of students' intercultural competence in compulsory teaching of German language}, keyword = {German language teaching in compulsory education, intercultural competence, developmental model, evaluation in education, performance profile}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font