Pregled bibliografske jedinice broj: 626477
Razlikuje li test razumijevanja gramatike (TROG-2- HR) djecu s posebnim jezičnim teškoćama (PJT)?
Razlikuje li test razumijevanja gramatike (TROG-2- HR) djecu s posebnim jezičnim teškoćama (PJT)?, 2013., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko - rehabilitacijski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 626477 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razlikuje li test razumijevanja gramatike (TROG-2- HR) djecu s posebnim jezičnim teškoćama (PJT)?
(Does Test for Reception of Croatian Grammar (TROG- 2-HR) distinguish children with Specific Language Impairment (SLI)?)
Autori
Dragičević, Jelena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Edukacijsko - rehabilitacijski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
25.02
Godina
2013
Stranica
48
Mentor
Kuvač Kraljević, Jelena
Ključne riječi
Test razumijevanja gramatike (TROG-2-HR); posebne jezične teškoće
(Test for Reception of Grammar (TROG-2-HR); Specific Language Impairment)
Sažetak
Test razumijevanja gramatike hrvatskog jezika (TROG-2-HR) receptivni je jezični test nastao prema engleskoj verziji, a prilagođen i standardiziran na hrvatski jezik. Među ostalim, rabi se u procjeni jezičnog razumijevanja djece s posebnim jezičnim teškoćama (PJT). Djeca s PJT-om predstavljaju raznoliku skupinu koju karakteriziraju poteškoće u jezičnim sposobnostima, u odsustvu neuroloških oštećenja, kognitivnih odstupanja te motoričkih i emocionalnih poremećaja. Namjera je ovog rada ispitati mogućnosti TROG-2-HR testa i sposobnosti u razumijevanju gramatike djece s PJT-om u tri dobne skupine, te ih usporediti s uspješnosti na istoj mjeri kod djece urednog jezičnog razvoja (UJR). Rezultati pokazuju da se pomoću ovog testa mogu razlikovati djeca s PJT-om od djece UJR između 5 i 9 godina, te da su djeca s PJT-om, s porastom dobi, uspješnija na testu. Također, ovaj je test odredio područja gramatika koja predstavljaju poteškoće djeci s PJT-om, što se potvrdilo i prijašnjim istraživanjima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013-0131484-1488 - Više kortikalne funkcije i jezik: razvojni i stečeni poremećaji (Kovačević, Melita, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Jelena Kuvač
(mentor)