Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 626299

Interdisciplinarna povezanost informacijsko komunikacijske tehnologije i sadržaja nastave glazbene kulture i umjetnosti


Šimunović, Zrinka
Interdisciplinarna povezanost informacijsko komunikacijske tehnologije i sadržaja nastave glazbene kulture i umjetnosti // Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena 3: interdisciplinarni pristup glazbi: istraživanje, praksa i obrazovanje / dr. sc. Sabina Vidulin-Orbanić, doc. (ur.).
Pula: Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, 2013. str. 227-239 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 626299 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Interdisciplinarna povezanost informacijsko komunikacijske tehnologije i sadržaja nastave glazbene kulture i umjetnosti
(Interdisciplinary correlation of ICT with contents of music teaching)

Autori
Šimunović, Zrinka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena 3: interdisciplinarni pristup glazbi: istraživanje, praksa i obrazovanje / Dr. sc. Sabina Vidulin-Orbanić, doc. - Pula : Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, 2013, 227-239

ISBN
978-953-7498-65-8

Skup
Međunarodni simpozij glazbenih pedagoga

Mjesto i datum
Pula, Hrvatska, 18.04.2013. - 20.04.2013

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
informacijska i komunikacijska tehnologija (IKT) ; interdisciplinarno poučavanje ; nastava glazbe ; suvremena nastava
(advanced teaching ; information and communication technology (ICT) ; interdisciplinary teaching ; music teaching)

Sažetak
Moderna tehnologija uvelike je prisutna kako u svakodnevnom životu, tako i u nastavi glazbe od osnovne škole do sveučilišne razine, no ne možemo sa sigurnošću reći kako je u potpunosti iskorišten sav potencijal koji nudi. Današnja nastava glazbene kulture stoga uglavnom počiva na tradicionalnim metodama rada, koristeći se tradicionalnim didaktičkim materijalima, pa nije čudno što ne postiže zadovoljavajuće rezultate. Suvremena tehnologija sigurno nosi rješenje kako nastavu učiniti kreativnijom, bogatijom i pristupačnijom učenicima. Koliko, kada i na koji način učitelji i nastavnici (N=28) interdisciplinarno povezuju informacijsku i komunikacijsku tehnologiju sa sadržajima nastave glazbene kulture i umjetnosti provjerili smo upitnikom i analizirali deskriptivnom metodom. Rezultati koji se odnose na korištenje informacijske i komunikacijske tehnologije (ICT) u svakodnevnom životu i nastavi idu u korist učiteljskih kompetencija o primjeni takve tehnologije u svakodnevnom životu, što čini dobru podlogu za usvajanje novih znanja o korištenju ICT-a u nastavi. Računalne programe učitelji uglavnom koriste za skupljanje i čuvanje podataka te preslušavanje glazbe, dok internet uvijek i gotovo uvijek koriste za pretraživanje te slanje i primanje e-pošte. U svojoj nastavi slabije koriste računalne programe iz područja glazbe i obrazovne web portale, a najviše koriste gotove web materijale (filmove, animacije, videoklipove, slike i zvučne brojeve). Čak 80 posto ispitanika nema instalirano računalo u učionici kao ni pristup informatičkoj učionici. Rezultati ovoga istraživanja govore o neispunjavanju preduvjeta za interdisciplinarno povezivanje informacijske i komunikacijske tehnologije sa sadržajima nastave glazbene kulture i umjetnosti, a to su: osiguranje dostupnosti medija i poticanje njihove česte uporabe s ciljem demistificiranja korištenja ICT-a u glazbenom obrazovanju, osposobljavanje učitelja za korištenje moderne tehnologije u nastavi, osiguranje korištenja multimedijalnih materijala i glazbenih računalnih programa osnovne razine, te primjena primjera dobre prakse iz područja korištenja novih tehnologija iz stručne literature i pedagoške prakse. Stoga bi, kako bi razumjeli važnost i potrebu provođenja interdisciplinarne nastave, kod planiranja usavršavanja učitelja posebnu pozornost trebalo posvetiti osmišljavanju osposobljavanja za primjenu interdisciplinarnih pristupa.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Interdisciplinarne društvene znanosti, Glazbena umjetnost



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Slavonskom Brodu

Profili:

Avatar Url Zrinka Šimunović (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Šimunović, Zrinka
Interdisciplinarna povezanost informacijsko komunikacijske tehnologije i sadržaja nastave glazbene kulture i umjetnosti // Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena 3: interdisciplinarni pristup glazbi: istraživanje, praksa i obrazovanje / dr. sc. Sabina Vidulin-Orbanić, doc. (ur.).
Pula: Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, 2013. str. 227-239 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Šimunović, Z. (2013) Interdisciplinarna povezanost informacijsko komunikacijske tehnologije i sadržaja nastave glazbene kulture i umjetnosti. U: dr. sc. Sabina Vidulin-Orbanić, d. (ur.)Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena 3: interdisciplinarni pristup glazbi: istraživanje, praksa i obrazovanje.
@article{article, author = {\v{S}imunovi\'{c}, Zrinka}, editor = {dr. sc. Sabina Vidulin-Orbani\'{c}, d.}, year = {2013}, pages = {227-239}, keywords = {informacijska i komunikacijska tehnologija (IKT), interdisciplinarno pou\v{c}avanje, nastava glazbe, suvremena nastava}, isbn = {978-953-7498-65-8}, title = {Interdisciplinarna povezanost informacijsko komunikacijske tehnologije i sadr\v{z}aja nastave glazbene kulture i umjetnosti}, keyword = {informacijska i komunikacijska tehnologija (IKT), interdisciplinarno pou\v{c}avanje, nastava glazbe, suvremena nastava}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te Jurja Dobrile u Puli}, publisherplace = {Pula, Hrvatska} }
@article{article, author = {\v{S}imunovi\'{c}, Zrinka}, editor = {dr. sc. Sabina Vidulin-Orbani\'{c}, d.}, year = {2013}, pages = {227-239}, keywords = {advanced teaching, information and communication technology (ICT), interdisciplinary teaching, music teaching}, isbn = {978-953-7498-65-8}, title = {Interdisciplinary correlation of ICT with contents of music teaching}, keyword = {advanced teaching, information and communication technology (ICT), interdisciplinary teaching, music teaching}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te Jurja Dobrile u Puli}, publisherplace = {Pula, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font