Pregled bibliografske jedinice broj: 626299
Interdisciplinarna povezanost informacijsko komunikacijske tehnologije i sadržaja nastave glazbene kulture i umjetnosti
Interdisciplinarna povezanost informacijsko komunikacijske tehnologije i sadržaja nastave glazbene kulture i umjetnosti // Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena 3: interdisciplinarni pristup glazbi: istraživanje, praksa i obrazovanje / dr. sc. Sabina Vidulin-Orbanić, doc. (ur.).
Pula: Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, 2013. str. 227-239 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 626299 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Interdisciplinarna povezanost informacijsko
komunikacijske tehnologije i sadržaja nastave
glazbene kulture i umjetnosti
(Interdisciplinary correlation of ICT with contents
of music teaching)
Autori
Šimunović, Zrinka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena 3: interdisciplinarni pristup glazbi: istraživanje, praksa i obrazovanje
/ Dr. sc. Sabina Vidulin-Orbanić, doc. - Pula : Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, 2013, 227-239
ISBN
978-953-7498-65-8
Skup
Međunarodni simpozij glazbenih pedagoga
Mjesto i datum
Pula, Hrvatska, 18.04.2013. - 20.04.2013
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
informacijska i komunikacijska tehnologija (IKT) ; interdisciplinarno poučavanje ; nastava glazbe ; suvremena nastava
(advanced teaching ; information and communication technology (ICT) ; interdisciplinary teaching ; music teaching)
Sažetak
Moderna tehnologija uvelike je prisutna kako u svakodnevnom životu, tako i u nastavi glazbe od osnovne škole do sveučilišne razine, no ne možemo sa sigurnošću reći kako je u potpunosti iskorišten sav potencijal koji nudi. Današnja nastava glazbene kulture stoga uglavnom počiva na tradicionalnim metodama rada, koristeći se tradicionalnim didaktičkim materijalima, pa nije čudno što ne postiže zadovoljavajuće rezultate. Suvremena tehnologija sigurno nosi rješenje kako nastavu učiniti kreativnijom, bogatijom i pristupačnijom učenicima. Koliko, kada i na koji način učitelji i nastavnici (N=28) interdisciplinarno povezuju informacijsku i komunikacijsku tehnologiju sa sadržajima nastave glazbene kulture i umjetnosti provjerili smo upitnikom i analizirali deskriptivnom metodom. Rezultati koji se odnose na korištenje informacijske i komunikacijske tehnologije (ICT) u svakodnevnom životu i nastavi idu u korist učiteljskih kompetencija o primjeni takve tehnologije u svakodnevnom životu, što čini dobru podlogu za usvajanje novih znanja o korištenju ICT-a u nastavi. Računalne programe učitelji uglavnom koriste za skupljanje i čuvanje podataka te preslušavanje glazbe, dok internet uvijek i gotovo uvijek koriste za pretraživanje te slanje i primanje e-pošte. U svojoj nastavi slabije koriste računalne programe iz područja glazbe i obrazovne web portale, a najviše koriste gotove web materijale (filmove, animacije, videoklipove, slike i zvučne brojeve). Čak 80 posto ispitanika nema instalirano računalo u učionici kao ni pristup informatičkoj učionici. Rezultati ovoga istraživanja govore o neispunjavanju preduvjeta za interdisciplinarno povezivanje informacijske i komunikacijske tehnologije sa sadržajima nastave glazbene kulture i umjetnosti, a to su: osiguranje dostupnosti medija i poticanje njihove česte uporabe s ciljem demistificiranja korištenja ICT-a u glazbenom obrazovanju, osposobljavanje učitelja za korištenje moderne tehnologije u nastavi, osiguranje korištenja multimedijalnih materijala i glazbenih računalnih programa osnovne razine, te primjena primjera dobre prakse iz područja korištenja novih tehnologija iz stručne literature i pedagoške prakse. Stoga bi, kako bi razumjeli važnost i potrebu provođenja interdisciplinarne nastave, kod planiranja usavršavanja učitelja posebnu pozornost trebalo posvetiti osmišljavanju osposobljavanja za primjenu interdisciplinarnih pristupa.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Interdisciplinarne društvene znanosti, Glazbena umjetnost