Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 626275

Interdisciplinarni pristup poučavanju glazbe na primarnom stupnju odgoja i obrazovanja


Svalina, Vesna
Interdisciplinarni pristup poučavanju glazbe na primarnom stupnju odgoja i obrazovanja // Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena 3: interdisciplinarni pristup glazbi: istraživanje, praksa i obrazovanje / Vidulin-Orbanić, Sabina (ur.).
Pula: Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, 2013. str. 135-150 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 626275 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Interdisciplinarni pristup poučavanju glazbe na primarnom stupnju odgoja i obrazovanja
(Interdisciplinary approach to teaching music at the primary level of education)

Autori
Svalina, Vesna

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena 3: interdisciplinarni pristup glazbi: istraživanje, praksa i obrazovanje / Vidulin-Orbanić, Sabina - Pula : Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, 2013, 135-150

ISBN
978-953-7498-65-8

Skup
Treći međunarodni simpozij glazbenih pedagoga

Mjesto i datum
Pula, Hrvatska, 18.04.2013. - 20.04.2013

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
interdisciplinarni pristup poučavanju; nastava glazbe; međupredmetno povezivanje; primarni stupanj odgoja i obrazovanja; učitelji primarnoga odgoja i obrazovanja
(interdisciplinary approach to teaching; music classes; inter-subject relations; primary education; primary school teachers)

Sažetak
Interdisciplinarni pristup, za koji mnogi autori ističu da ga je potrebno njegovati u odgojno-obrazovnom procesu jer se njime omogućuje holistički pristup učenju, ostvaruje se u nastavi povezivanjem programskih sadržaja prema načelima međupredmetne korelacije. Budući da je glazba određenim svojim obilježjima prirodno povezana s drugim područjima, a posebno s pojedinim umjetnostima (s književnosti, dramskom umjetnosti, plesom), logično je da se i u nastavi glazbene kulture u određenoj mjeri povezuju programski sadržaji iz različitih predmeta. U ovom radu prikazano je istraživanje koje je provedeno u osnovnim školama s područja Osječko-baranjske županije kako bi se utvrdilo u kojem je vidu i u kojoj mjeri prisutan interdisciplinarni pristup poučavanju glazbe na primarnom stupnju odgoja i obrazovanja. Prema rezultatima istraživanja na tom se stupnju odgoja i obrazovanja naglasak stavlja prije svega na povezivanje područja pjevanja s nastavom hrvatskoga jezika, prirode i društva te tjelesne i zdravstvene kulture. Učitelji povezuju glazbu s drugim područjima i tako da provode aktivnosti pjevanja i izvođenja glazbenih igara na drugim nastavnim predmetima (npr. na nastavi tjelesne i zdravstvene kulture ili prirode i društva). Stariji učitelji i učitelji koji ne sviraju na nastavi češće uvode ples i pokret uz pjevanje i slušanje glazbe, a učitelji koji ne sviraju na nastavi te mlađi učitelji češće vode razgovor o programnom naslovu skladbe. U razredima mlađih učitelja češće se crta i piše. Razlike ne postoje po pitanju učestalosti provođenja aktivnosti čitanja teksta i razgovora o sadržaju i temi pjesme. Veći dio nastavnoga vremena učitelji posvećuju upravo aktivnostima kojima se ostvaruje međupredmetno povezivanje.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija

Napomena
Rad se može preuzeti na sljedećoj web stranici: http://www.mediafire.com/view/?mwj6ny3j016o23v



POVEZANOST RADA


Projekti:
245-1221170-1063 - Razvoj stvaralaštva u cjeloživotnoj edukaciji učitelja (Bognar, Branko, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Vesna Svalina (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Svalina, Vesna
Interdisciplinarni pristup poučavanju glazbe na primarnom stupnju odgoja i obrazovanja // Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena 3: interdisciplinarni pristup glazbi: istraživanje, praksa i obrazovanje / Vidulin-Orbanić, Sabina (ur.).
Pula: Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, 2013. str. 135-150 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Svalina, V. (2013) Interdisciplinarni pristup poučavanju glazbe na primarnom stupnju odgoja i obrazovanja. U: Vidulin-Orbanić, S. (ur.)Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena 3: interdisciplinarni pristup glazbi: istraživanje, praksa i obrazovanje.
@article{article, author = {Svalina, Vesna}, editor = {Vidulin-Orbani\'{c}, S.}, year = {2013}, pages = {135-150}, keywords = {interdisciplinarni pristup pou\v{c}avanju, nastava glazbe, me\djupredmetno povezivanje, primarni stupanj odgoja i obrazovanja, u\v{c}itelji primarnoga odgoja i obrazovanja}, isbn = {978-953-7498-65-8}, title = {Interdisciplinarni pristup pou\v{c}avanju glazbe na primarnom stupnju odgoja i obrazovanja}, keyword = {interdisciplinarni pristup pou\v{c}avanju, nastava glazbe, me\djupredmetno povezivanje, primarni stupanj odgoja i obrazovanja, u\v{c}itelji primarnoga odgoja i obrazovanja}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te Jurja Dobrile u Puli}, publisherplace = {Pula, Hrvatska} }
@article{article, author = {Svalina, Vesna}, editor = {Vidulin-Orbani\'{c}, S.}, year = {2013}, pages = {135-150}, keywords = {interdisciplinary approach to teaching, music classes, inter-subject relations, primary education, primary school teachers}, isbn = {978-953-7498-65-8}, title = {Interdisciplinary approach to teaching music at the primary level of education}, keyword = {interdisciplinary approach to teaching, music classes, inter-subject relations, primary education, primary school teachers}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te Jurja Dobrile u Puli}, publisherplace = {Pula, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font