Pregled bibliografske jedinice broj: 626235
Jezična, komunikacijska i pragmatička kompetencija: modeli izričaja u nastavi jezika
Jezična, komunikacijska i pragmatička kompetencija: modeli izričaja u nastavi jezika // Jezična politika i jezična stvarnost / Jagoda Granić (ur.).
Zagreb: Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL), 2009. str. 299-307
CROSBI ID: 626235 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Jezična, komunikacijska i pragmatička kompetencija: modeli izričaja u nastavi jezika
(Linguistic, communicative, and pragmatic competence: utterance models in foreign language teaching)
Autori
Vladimir Karabalić
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Jezična politika i jezična stvarnost
Urednik/ci
Jagoda Granić
Izdavač
Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL)
Grad
Zagreb
Godina
2009
Raspon stranica
299-307
ISBN
978-953-7494-02-5
Ključne riječi
rečenica, izričaj, model izričaja, dijaloški model, gramatika dijaloga, nastava stranih jezika
(sentence, utterance, utterance model, dialogue model, dialogue grammar, foreign language teaching)
Sažetak
U prvom, teoretskom dijelu priloga naslovljenom "Rečenica, model izričaja, izričaj" obrazlažu se dvije teze. Prva teza glasi da nije rečenica model izričaja, nego izričaji na razini parole imaju svoje vlastite modele na razini langue. Jednostavnu strukturalističku dihotomiju “rečenica (sintaksa, razina langue) – izričaj (pragmatika, razina parole)” proširujemo u trihotomiju “rečenica – model izričaja (pragmatika, razina langue) – izričaj”. Pritom je model izričaja onaj dio pragmatike koji se, kao i sintaksa, nalazi na razini langue, što predstavlja drugu tezu teoretskog dijela priloga. U drugom dijelu priloga naslovljenom "Modeli izričaja u nastavi stranih jezika" predstavljeno je nekoliko tipova vježbi za usvajanje modela izričaja u različitim fazama učenja stranih jezika, a uvodi se i pojam dijaloškog modela. Modeli izričaja su osnova komunikativne odnosno pragmatičke kompetencije koju učenici trebaju steći paralelno s jezičnom kompetencijom u nastavi stranog jezika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija